Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Så betyr det at det er selvmål hver gang keeperen er nær ballen, men ikke klarer å slå den ut?
Ollies mål, ferdig med det.
Men, det er interessant det du sier. I dette tilfelle kan det se ut som Kvarme hopper opp å for å nå ballen og header den i eget mål. Den treffer han bare ikke hodet og går inn (ser det ut som). Da mener jeg det er selvmål, hvis det er tilfelle at han prøver å heade ballen unna og den går i mål. Charlie Miller headet i egen tverrligger i går. Han prøvde også å heade ballen unna.Er rimelig sikker på at det hadde blitt selvmål! Selv om han var i en helt annen situasjon enn Kvarme. Kvarme står på strek, Miller i feltet, men okke som er det selvmål...eller....?Bare lurer..
Hvis en keeper er så vidt borte i ballen så er det selvfølgelig ikke selvmål, men hvis det er en Bjarte Flem så er det selvmål.
Så det er interessant syns nå jeg da, hva er selvmål og ikke selvmål? Generellt...?
Og en annen sak som er vesentlig her er jo om Kvarme tar ballen etter den har vært over streken. Da er det hvertfall ikke noe å diskutere.
Uten at jeg skal være for sikker mener jeg å ha hørt at hvis en spiller gjør at ballen forandrer retning slik at den går i eget mål, da skal det være selvmål. Men hvis ballen allerede har retning mot mål så skal det ikke ha noenting å si.
Uten at jeg skal være for sikker mener jeg å ha hørt at hvis en spiller gjør at ballen forandrer retning slik at den går i eget mål, da skal det være selvmål. Men hvis ballen allerede har retning mot mål så skal det ikke ha noenting å si.
Stemmer!
Kvarme som står på streken og prøver å klarere har ingen innvirkning på målscorer, det har derimot Koppinen fordi det er han som header ballen mot eget mål. Men så lenge NFF har registrert Occean som målscorer, har det ingen offisiell betydning.
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Kvarme som står på streken og prøver å klarere har ingen innvirkning på målscorer, det har derimot Koppinen fordi det er han som header ballen mot eget mål. Men så lenge NFF har registrert Occean som målscorer, har det ingen offisiell betydning.
med andre ord så er det selvmål uansett hvordan man vender og vrir på det
Denne saken burde være enkel. Kvarme scorer absolutt ikke selvmål, da ballen uansett har retning mot mål. Er Occean borti ballen med hodet, er det hans mål. Er Occean ikke borti ballen, men presser Koppinen til å heade i mål, er det selvmål av Koppinen. Vanskelig å avgjøre om Occean er borti ballen av Tv bildene. NFF har tydeligvis latt tvilen komme Occean til gode.
NFF har tydeligvis latt tvilen komme Occean til gode.
Jeg har sett på situasjonen flere ganger, og heller mot at det er selvmål. Man kan til nød si at Occean er borti ballen før den treffer hode til Koppinen, men da i så fall med armen...
Jeg noterer uansett Occean som målscorer, så lenge ikke NFF vurderer annerledes. Det er det som vil stå i historiebøkene.
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
Derimot er Miika Koppinen (og ikke Kvarme som står på linja) kreditert det som selvmål:
Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
Det ironiske oppi alt dette er at akkurat denne tråden, startet her på KFLs forum, kan føre til at Occean mister et seriemål. Hadde folk holdt kjeft om tvilen, så ville ingen giddet å nistudere bildene for å se hvem som faktisk var borti ballen.
Kommentar