Dagbladet: Magnus Myklebust, Tippeliga-talent.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Dagbladet: Magnus Myklebust, Tippeliga-talent.

    Hvem gidder å spille forsvar?


    U21-LANDSLAGSSPILLER: Magnus Myklebust mot Sveits i august i fjor. Denne sesongen trekkes 20-åringen fram som LSKs største talent.
    Alle foto: Scanpix

    Ikke LSK-talentet Magnus Myklebust i alle fall.

    (Dagbladet.no): Det var på flyplassen dagen etter finaletapet mot FC København sist uke at Magnus Myklebust tok en kunstpause og stilte spørsmålet. - Hvem er det egentlig som vil spille i forsvar?
    På stolen ved siden av ham satt midtstopper Pål Steffen Andresen med bandasje rundt hodet som for å understreke poenget til den unge spissen.

    [FONT=Arial]Landslagsback
    [/FONT]
    Magnus Myklebust har vært spiss hele sin korte karriere. Men da han skulle kvalifisere seg for aldersbestemt landslag, måtte han inn via forsvaret.

    - På G16-landslaget spilte jeg høyreback. Jeg måtte det for å få vise meg fram, forteller han.
    Det klarte han så godt at han har vært en del av landslagssystemet siden. Til tider med de som er et år eldre enn ham selv. Nå er han spiss på U21-landslaget.
    - Det er høyt nivå og gir bra erfaring. Nå sist spilte vi mot England, og jeg møtte midtstoppere som Anton Ferdinand (West Ham) og Glen Johnson (Chelsea).
    Slike spillere byr på fysiske utfordringer for Myklebust, som er en av spillerne LSK-manager Jan Åge Fjørtoft nylig omtalte som hobbiter.

    [FONT=Arial]Fetter-oppfølging
    [/FONT]
    Fjørtoft er fetteren til Myklebust. Da Magnus var miniputt, var fetteren landslagsspiller og proff.

    - Jeg så ham stort sett en gang i året, da han hadde fotballskole i Gursken, forteller Myklebust.
    Nå ser de langt mer til hverandre. For i tillegg til at han har en gammel spiss som trener i Uwe Rösler, har Myklebust en manager-fetter som også følger ham tett opp.
    - Jeg får mange råd fra ham. Han vil vel at jeg skal lykkes.


    TIPPELIGA-TALENTENE
    Dagbladet.no vil framover presentere ett talent fra hver klubb i Tippeligaen. Dette kan være spillere som har tatt steget opp fra juniornivå, eller unge spillere som er ferske i den øverste divisjonen.


    Navn: Magnus Myklebust
    Født: 8. juli 1985
    Posisjon: Spiss
    Høyde/vekt: 172 cm/72 kg
    Tidligere klubber: Hødd, Gursken

    TRENEREN OM TALENTET:
    - Magnus har hatt framskritt både fysisk, teknisk og taktisk. Han har en god mentalitet, og i vinter har han ikke mistet noen treninger. Han kan bli en veldig god spiller, sier trener Uwe Rösler.
    - Hva kan han bli bedre på?
    - Han er ung, så han har muligheten til å bli bedre på alle om råder: Fysisk, mentalt, teknisk, taktisk og avslutninger.


    Last edited by sparwasser; 11.04.2006, 12:13.
  • Kaare-J
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2005
    • 334

    #2
    Håpe at han kan få et gjennombrudd dette året, og at han om 1-2 år kanskje får sjangsen på A-Landslaget. Gjerne i år.
    Last edited by Kaare-J; 11.04.2006, 13:54.
    Alt for Kongen

    Kommentar

    Working...