Rogalands Avis: Röslers oppførsel er hinsides alt som smaker folkeskikk.

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

De skriver utrolig mye piss i de der Rogalandsavisene, både når det gjelder fotball og hockey så er folka der rimelig på jordet.

"Internt" på forum mm. er det mange bønder (les: siddiser) som ikke en gang klarer å skrive norsk. De skriver et språk som er akkurat som de rauter det ut.
    På en slags avart av dansk dialekt. Det er for jævlig å se.

At de ikke har greie på sport er hevet over enhver tvil. Taper mot oss gjør de jo og, lett.

Det er tydeligvis mye bitterhet nedi gokk for at de ble rundspilt til gagns i fjor. De skal være glad for de tre poengene de fikk forært, en av dommer som nå vel er suspendert/ikke har fått dømt på høyt nivå siden. Det er vi som burde være forbanna, for mishandlingen vi fikk av dommeren, i en kamp LSK var klart best, og for mishandlingen av Frode kippe.
    LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

Når det er sagt: Uwe kan fremstå som nokså lumpen på TV, dersom man kun viser klipp og ikke hva som skjer forut før han tenner, typisk journalister som stiller hjernelamme spørsmål (med vilje? -De VET jo hva som kommer til å skje hvis de gjentar det samme dummespørsmålet ofte nok til Uwe).

LSK kan med fordel fronte Jan Åge Fjørtoft og Gunnar Halle mye oftere og la Rösler ta seg av laget. Grønlund for den saks skyld. Halle og Fjøra har nesten alltid godt humør og glimtet i øyet.

Vi er ikke tjent med å få en surpomp-image slik VIF / Rekdal og til dels Start / Nordlie har, det er skadelig for klubben.
      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Kyrre
        Medlem
        Hoffnarr
        • May 2005
        • 42

Nå har jeg fått svar på mailen jeg sendte:

At Rösler er tysk, er ikke noe stort poeng for meg. Men det er et meget stort poeng at hans oppførsel før, under og etter kamp er skandaløst usportslig.
        DET er poenget her. Resten er faktisk humor (om du liker det eller ei ..)
        mvh
        @TS
        Opprinnelig skrevet av Kyrre
        Nå er en saklig (i mine øyne) mail sendt til journalisten, så får jeg vente og se om det kommer noe svar..

Mailen er som følger:
        Emne: Folkeskikk?

Hei

Jeg leste artikkelen din i Vikingmagasinet (http://www.rogalandsavis.no/sport/vi...cle2042855.ece), og ble ganske overrasket over dine utsagn.
        Jeg kjenner ikke deg som journalist, og vet ikke hva og hvordan du pleier å skrive, men dette må jeg si var langt over streken.

Når du skriver en sak som denne, og har folkeskikk som overskrift, så opphøyer du deg til en som virkelig vet hva folkeskikk er, noe du senere i artikkelen ettertrykkelig viser at du ikke besitter.

Et par ting om Uwe Rösler: han er tysk, ja. Han har sterke følelser i sving i kampsituasjon, ja.
        At du trekker frem hvordan han oppfører seg under kamp med alle følelsene som er i omløp er helt greit, det er en menneskelig faktor. Men når du trekker frem at han er tysk, og i samme avsnitt trekker fram 9. april 1940 er skandaløst fra din side. Dette er noe du burde ta til etteretning.

På forumet til Kanari-Fansen er det en tråd om din artikkel (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3594), hvor man også tar frem Vær Varsom-plakaten. Vil du si at din artikkel får bestått i følge VVP?

Sakset fra Vær Varsom-plakaten:

4.Publiseringsregler
        4.1.Legg vekt på saklighet og omtanke i innhold og presentasjon.

4.3 Vis respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn. Fremhev ikke personlige og private forhold når dette er saken uvedkommende.

Jeg mener du vil tjene på å holde deg til sak, og ikke trekke frem nasjonalitet på de du omtaler (og rakke ned på de) når du skriver om sportsbegivenheter. Hvordan vil dine artikler bli fra Fotball-VM i Tyskland til sommeren?

Hilsen

Kyrre [etternavn]
        LSK-supporter

Kommentar

• veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

For en komplett idiot! Greit, så hvis jeg skriver en artikkel og kaller Kone for en jævla nigger, da er det greit hvis jeg etterpå sier at det var ment som humor?? Ok.

Kommentar

• veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

Mannen viser ikke tegn til beklagelse, da er det vel bare å gå videre med saken da Torolf?

Kommentar

• Kyrre
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2005
              • 42

Det kunne også vært interessant å høre hva redaktøren hans mener om dette.

Hvis det er noen som har tenkt å ta dette videre til PFU så må jo Uwe gjøres oppmerksom på saken, som det er skrevet i et tideligere innlegg i denne tråden.

Kyrre

Kommentar

• Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

Opprinnelig skrevet av veiron
                Mannen viser ikke tegn til beklagelse, da er det vel bare å gå videre med saken da Torolf?
                Yessir!

Kommentar

• veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

Jeg tror ikke Rösler er en person som gidder å bry seg om mesteparten av tullet som skrives om han, men som tyskere flest tviler jeg på at han vil være veldig glad for å bli linket til nazistenes gjøremål...

Kommentar

• Kjetil
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Mar 2006
                    • 48

Er Uwe broren til Anja Andersen?
                    Diego for fugla!

Kommentar

• veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

Opprinnelig skrevet av Kjetil
                      Er Uwe broren til Anja Andersen?
                      Ja de er brødre

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

Opprinnelig skrevet av Kyrre
                        Nå har jeg fått svar på mailen jeg sendte:
                        Svakt. Prøver å bortforklare dette som humor??

Folk som må si fra til andre når de var "morsomme", er svært skjelden nettopp det. Humoren er ikke god, når du må informere andre om at "det der var faktisk humor".

Snarere er dette sjikane av et annet menneske i media, sogar av en seriør og engasjert trener. Dette gjøres av en avdanka has-been som jeg i alle fall ikke har hørt om.

Motiv kan være en av to ting, eller begge. Bitterhet/komplekser for at LSk har et langt bedre lag enn Viking, og eller troa på at useriøs sensasjons"journalistikk" selger mer aviser.

Vi gratulerer uansett denne mannen, det er tross alt også en slags prestasjon, å henge ut andre mennesker og i prosessen ikke klare mye annet enn å sverte seg selv som en stor TOSK. En tosk uten sans for humor til alt overmål, med dårlig stil og enda dårligere dømmekraft.
                        LSK Norges beste lag

Kommentar

• Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

Hvorvidt Rösler blir fornærmet av dette eller ei syns jeg er uvesentlig med tanke på en eventuell anmeldelse. For det første har vi Müller som også er tysk, som kan føle seg støtt av denne høyst upassende kommentaren, for det andre er det en stygg bemerkning som går på bekostning av et helt folkeslag.

Dette burde rapporteres til PFU samme hvor pent Rösler måtte finne på å ta det.
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

Er det noen som kan bekrefte at journalist/redaksjonssjef Torbjørn Svenden er
                            identisk med tidligere Viking-spiller Torbjørn Svendsen, oppført som nummer 4
                            på Vikings adelskalender med 500 kamper for klubben.

Kommentar

• Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

Hvis du mener mannen med 104 landskamper for Norge, så heter han Thorbjørn Svendssen, så vidt jeg har fått med meg.

Kommentar

• Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

Svenssen, faktisk.

Kommentar

• sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

To helt forskjellige personer. Antall landskamper:

104 - Thorbjørn Svenssen, Sandefjord (1947-62)

7 - Torbjørn Svendsen, Viking (1979)

Kommentar

• Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

Blei mange innlegg her nå, men nå har jeg i det minst funnet ut at "min" Thorbjørn Svenssen ikke har en dritt med saken å gjøre!

Endret: Litt sein der, ja...

Kommentar

• sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

Dette er Viking-spilleren Torbjørn Svendsen.

Jeg husker han som en jævlig knallhard plugg (hukommelsen er ikke alltid til å stole på, men...). Sammen med Trygve Johannessen, Isak Arne Refvik (liten tass) med flere var Viking en lei motstander å slå på begynnelsen av 80-tallet.
                                      Men Viking rykka ned de også, i 1986 sammen med Strømmen -
                                      Alle har rykka ned - bortsett i fra klubben vi eLSKer.

Har begynt å kaste tomater på gamle Torbjørn:

Kommentar

• frodekippe
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 480

Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                        Folkeskikk

"Første serierunde viste dessverre det jeg hadde fryktet på forhånd: At Lillestrøms trener Uwe Röslers oppførsel er hinsides alt som smaker folkeskikk.

Av: Torbjørn Svendsen

Uten å rippe opp i det, så passet det heller ikke spesielt bra at serieåpningen gikk 9. april. Det var i det minste kveldskamp denne gangen ...

http://www.rogalandsavis.no/sport/vi...cle2042855.ece

Hva sliter du med da? Ripper opp i 9. april...Fy faen...en så provoserende artkkel er det lenge siden jeg har lest.

Tror Torbjørn Svendsen at Uwe virkelig drar paralleller til krigen?

At han i det hele tatt får trykket slike artikler er jo en katastrofe. En katastrofe større enn et paqr tegninger tidligere i år, uten sammenlikning for øvrig...
                                        FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

Bjørn Lindahl

Kommentar

• Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

SÅ ille var ikke den artikkelen her. Den var drøy, men karrikaturtegningene var værre...
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

Working...