Rogalands Avis: Röslers oppførsel er hinsides alt som smaker folkeskikk.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Rogalands Avis: Röslers oppførsel er hinsides alt som smaker folkeskikk.

    Folkeskikk

    "Første serierunde viste dessverre det jeg hadde fryktet på forhånd: At Lillestrøms trener Uwe Röslers oppførsel er hinsides alt som smaker folkeskikk.


    Av: Torbjørn Svendsen



    * Han ga enkelte bevis på sin kapasitet i 2005. Likevel er det tvilsomt om han matcher gårsdagen. Da LSK noe heldig gikk til 3-1, løp den forvirrede tyskeren rett bort til RBK-benken og skapte seg verre, med seiersgester og rimelig åndssvake ansikter. Sindige Per M. Høgmo så ut som han hadde sett et finsk fjernsynsteater «live». Uten å rippe opp i det, så passet det heller ikke spesielt bra at serieåpningen gikk 9. april. Det var i det minste kveldskamp denne gangen ...

    * Til noe hyggeligere: 3-3 på Åråsen var et lite plaster på såret etter at Ødegaard, Nygaard og Bjarnason rotet bort Vikings to siste poeng på Briskeby stadion. Nå står de mest seriøse gulljegerne på stedet hvil etter 1. serierunde".

    Vet ikke om denne artikkelen fra Vikingmagasinet i Rogalands avis er lagt ut tidligere? Må si jeg reagerer på innledningen. Hinsides all folkeskikk? Og videre ut i teksten, sammenkoblingen mellom Uwe som tysker og 9.april (underforstått 1940). Journalistens vær-varsom-plakat må ha blitt borte på påskefjellet. Hr. Torbjørn Svendsen provoserer meg voldsomt.

    Last edited by sparwasser; 12.04.2006, 02:07.
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #2
    Uten å rippe opp i det, så passet det heller ikke spesielt bra at serieåpningen gikk 9. april. Det var i det minste kveldskamp denne gangen ...
    Jeg føler denne herremannen som har skrevet dette, avslører sakligheten i hans artikkel ved denne kommentaren.. Håpløst og unødvendig!
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av hoyt
      Jeg føler denne herremannen som har skrevet dette, avslører sakligheten i hans artikkel ved denne kommentaren.. Håpløst og unødvendig!
      Håpløst å gi Rösler ansvaret for hva besteforeldrene hans gjorde for 66 år siden. Denne artikkelen bør nesten oversendes PFU.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #4
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Håpløst å gi Rösler ansvaret for hva besteforeldrene hans gjorde for 66 år siden. Denne artikkelen bør nesten oversendes PFU.
        Ja! Det burde vi faktisk sørge for at den blir!

        Kommentar

        • danhen
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2004
          • 111

          #5
          Dette er nærmest en "rasistisk" kommentar fra journalisten, hvis man kan kalle det det.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Ja! Det burde vi faktisk sørge for at den blir!

            Jeg tar saken! Sakset fra Vær varsom-plakaten:

            4.Publiseringsregler
            4.1.Legg vekt på saklighet og omtanke i innhold og presentasjon.

            4.3 Vis respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn. Fremhev ikke personlige og private forhold når dette er saken uvedkommende.


            For spesielt interesserte, hvordan klage til PFU: http://www.presse.no/klageabc.asp

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #7
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Jeg tar saken! Sakset fra Vær varsom-plakaten:

              4.Publiseringsregler
              4.1.Legg vekt på saklighet og omtanke i innhold og presentasjon.

              4.3 Vis respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn. Fremhev ikke personlige og private forhold når dette er saken uvedkommende.


              For spesielt interesserte, hvordan klage til PFU: http://www.presse.no/klageabc.asp
              Bra Torolf!
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Chessheim-kanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1022

                #8
                jeg skjønner at Uwe er en mann man enten elsker eller hater, det har jo blitt sagt før også. han er et skikkelig følelsesmenneske, og at han kanskje kan virke provoserende en gang i blant kan jeg forstå. men å komme med slike utspill! det er helt unødvendig! man trenger ikke referere til krigen hver gang man skal skrive artikkel om en tysker!
                slike ting provoserer meg!:evil: så torolf, BRA at du tar saken videre!!
                mvh Lsk's nye fysioterapeut

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Jeg tar saken!
                  Betyr det at du også tar kontakt med Uwe?
                  Hvis klageren selv ikke er part i saken, må det, så sant dette er mulig, foreligge skriftlig samtykke fra parten...
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                    Betyr det at du også tar kontakt med Uwe?
                    Jeg blir nødt til det, hvis ikke nytter det jo ikke å klage. Tror ikke denne avisartikkelen bidrar til å dempe Uwes motivasjon foran hjemmekampen mot Viking.

                    Kommentar

                    • Kølla Riisa
                      Seniormedlem
                      • Jun 2004
                      • 1021

                      #11
                      Virker som stavanger-folket med både journalister og supportere forsatt er sure for episodene om skjedde ifjor.
                      Makan til bitter gjeng!

                      Sal bli herlig og knuse dem på Åråsen i neste hjemmekamp. Og det skal bli enda deiligere og dra bort dit tidlig i august med 600-700-800 stk og pisse på dem på tribunen og banen.
                      Så kan dem sitte og sutre så mye dem vil.

                      Kommentar

                      • Sem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2005
                        • 1626

                        #12
                        Den artikkelen var langt over kanten, spør du meg! Sett på makan!

                        Kommentar

                        • pal
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 422

                          #13
                          Helt enig; utrolig tåpelig og unødvendig av journalisten å trekke fram krigen. Idiotisk faktisk. Egentlig fortjener han å få negativ omtale for dette i andre medier, men jeg regner med at det ikke skjer, for det skal ganske mye til før aviser omtaler andre avisers kommentarer...
                          hilsen pål

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Bra at Torolf tar seg bryet med å gå videre med dette. Synes ikke slike rasistiske uttalelser burde få gå ustraffet.

                            Og ja, vi skal knuse siddiser igjen! Jeg gleder meg allerede til bortekampen. Den skal jeg på, og jeg tror vi fort kan bli mellom 800-1000 Kanarifans denne gangen.

                            Kommentar

                            • okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

                              #15
                              Journalisten må jo ha skrevet dette i blodfylla. Makan til tåpelige utsagn skal man leite lenge etter.

                              .. og det til tross for Uwes oppførsel. Hvis da dette er riktig.

                              -okb!
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                              Kommentar

                              • semper fi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 823

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av okb
                                Journalisten må jo ha skrevet dette i blodfylla. Makan til tåpelige utsagn skal man leite lenge etter.

                                .. og det til tross for Uwes oppførsel. Hvis da dette er riktig.

                                -okb!
                                Journalisten er Vikinglegenden Thorbjørn Svendsen. Makan til klovn!
                                -After Dark Ultras-

                                Kommentar

                                • Kyrre
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • May 2005
                                  • 42

                                  #17
                                  Nå er en saklig (i mine øyne) mail sendt til journalisten, så får jeg vente og se om det kommer noe svar..

                                  Mailen er som følger:
                                  Emne: Folkeskikk?

                                  Hei

                                  Jeg leste artikkelen din i Vikingmagasinet (http://www.rogalandsavis.no/sport/vi...cle2042855.ece), og ble ganske overrasket over dine utsagn.
                                  Jeg kjenner ikke deg som journalist, og vet ikke hva og hvordan du pleier å skrive, men dette må jeg si var langt over streken.

                                  Når du skriver en sak som denne, og har folkeskikk som overskrift, så opphøyer du deg til en som virkelig vet hva folkeskikk er, noe du senere i artikkelen ettertrykkelig viser at du ikke besitter.

                                  Et par ting om Uwe Rösler: han er tysk, ja. Han har sterke følelser i sving i kampsituasjon, ja.
                                  At du trekker frem hvordan han oppfører seg under kamp med alle følelsene som er i omløp er helt greit, det er en menneskelig faktor. Men når du trekker frem at han er tysk, og i samme avsnitt trekker fram 9. april 1940 er skandaløst fra din side. Dette er noe du burde ta til etteretning.

                                  På forumet til Kanari-Fansen er det en tråd om din artikkel (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3594), hvor man også tar frem Vær Varsom-plakaten. Vil du si at din artikkel får bestått i følge VVP?

                                  Sakset fra Vær Varsom-plakaten:

                                  4.Publiseringsregler
                                  4.1.Legg vekt på saklighet og omtanke i innhold og presentasjon.

                                  4.3 Vis respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn. Fremhev ikke personlige og private forhold når dette er saken uvedkommende.

                                  Jeg mener du vil tjene på å holde deg til sak, og ikke trekke frem nasjonalitet på de du omtaler (og rakke ned på de) når du skriver om sportsbegivenheter. Hvordan vil dine artikler bli fra Fotball-VM i Tyskland til sommeren?

                                  Hilsen

                                  Kyrre [etternavn]
                                  LSK-supporter
                                  Last edited by Kyrre; 12.04.2006, 14:41.

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    #18
                                    Bra skrevet Kyrre. La oss vite hva han eventuelt svarer da.
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • Vegar Hjermundrud
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 423

                                      #19
                                      Ekkoet fra i fjor er ganske tydelig, ja. Karakteristikkene er langt over streken. Ellers hører det vel med til historien at Rogalands Avis tidligere var en Arbeiderpartiavis som holdt på å gå konkurs, men som gjenoppsto uten parttilhørighet og ble Norges kanskje mest ekstreme tabloidavis.
                                      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                      Kommentar

                                      • okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                                        Ekkoet fra i fjor er ganske tydelig, ja. Karakteristikkene er langt over streken. Ellers hører det vel med til historien at Rogalands Avis tidligere var en Arbeiderpartiavis som holdt på å gå konkurs, men som gjenoppsto uten parttilhørighet og ble Norges kanskje mest ekstreme tabloidavis.
                                        .. og dermed vil de vel bare gni seg i henda med en anmeldelse. Mer pr for tabloidene ;-)

                                        -okb!
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                        Kommentar

                                        Working...