Dagbladet: Den gamle hovedtribunen skal renoveres etter sesongen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Dagbladet: Den gamle hovedtribunen skal renoveres etter sesongen

    Dagbladet bringer i dag en oversikt over klubbenes stadionplaner:

    Her er hva de skriver om Lillestrøm og Åråsen:

    "Lillestrøm
    Åråsen ble åpnet i 1951, og har gradvis blitt utbygget siden det. Nå er den blitt fin og kompakt, og det er plass til 14 000 tilskuere der. Nå er også nytt flomlysanlegg på plass.
    Plan: LSK gjorde ikke noe med den gamle hovedtribunen da de tre andre tribunene ble oppført. Den skal renoveres, og det skjer trolig etter sesongen.
    Publikumsrekord: 13 652 mot Vålerenga i 2002."

    Tilskuerkapasiteten er selvsagt feil. Er det noen som vet hva planene er? Blir det gule seter på hele tribunen (også kanarifeltet)? Er det snakk om en større ombygging?
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    #2
    Opprinnelig skrevet av Torolf
    Tilskuerkapasiteten er selvsagt feil.
    Hva er tillatt kapasitet på de forskjellige tribunene?
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      #3
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Nå er den blitt fin og kompakt, og det er plass til 14 000 tilskuere der.
      Dagbladet følger dårlig med, men Åråsen hadde en kapasitet på 14 000 ved utbyggelsen for seks år siden, hvis ikke jeg tar skammelig feil.

      Vet ikke helt hva planene er, men å skifte ut setene til gult hadde i allefall tatt seg ut mye bedre til resten av stadion.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #4
        De skal vel sette opp stoler på KFL-feltet også?? Ment det var snakk om det hvertfall.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Opprinnelig skrevet av Canário
          Dagbladet følger dårlig med, men Åråsen hadde en kapasitet på 14 000 ved utbyggelsen for seks år siden, hvis ikke jeg tar skammelig feil.

          Vet ikke helt hva planene er, men å skifte ut setene til gult hadde i allefall tatt seg ut mye bedre til resten av stadion.
          Var det ikke mellom 11.500 og 12.000 som var kapasiteten ett ombyggningen da..
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Ja/nei. I 2002 var det ikke seter på kortsidene, derfor kunne man ta inn nærmere 14.000 tilskuere. Etter at hele stadion, minus K-feltet, fikk seter, ble kapasiteten ca. 12.000.

            Når det blir seter over hele stadion, vil det være omkring 11.000 sitteplasser på Åråsen.

            Kommentar

            • Chessheim-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1022

              #7
              da håper jeg isåfall at kanarifeltet blir utvidet, slik at vi får inn like mange ihugga sang fugler som vi gjør idag..
              mvh Lsk's nye fysioterapeut

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                Feltet vil vel få dårligere kapasitet da, eller så er det vel en risiko for at vi blir flytta til kortsia, GRØSS
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Kanarijenta
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 504

                  #9
                  Blir litt bekymra når jeg hører om stoler på kanarifeltet..
                  Jeg syns det feltet bør bli fredet for stoler
                  Super Kanaris

                  Kommentar

                  • krisruds
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 839

                    #10
                    Jeg synes det faktisk blir bra hvis det blir stoler over hele stadion jeg. Det eneste som må skje da er at vi får større felt. A-B-C og det som er idag presse feltet, de LSK må gjøre da er og flytte pressefeltet til et annet sted. Noe som ikke burde by på noen særlig problemer.

                    Noen ting som er bra med seter over alt.

                    1. Vi får fastsatt tilskuerkapasitet.
                    2. Det blir aldri sånn på feltet som det var mot Enga i cupen. 110% for fult.
                    3 Vi må og skal få større plass til KFL, noe som vil se bedre ut og høres bedre ut. Må si jeg synes det er litt kult med en halv tribune med dansende suportere.
                    4. Kapasiteten blir litt mindre, noe som egentlig ikke er dumt, bortsett fra i kanskje 2-3 kamper i året. Men fadarn hvor kult det er da å være smekk fullt.
                    5. Siden det er risiko for at det oftere blir smekk fult, vil mange flere kjøpe sesongkort.(trolig og vi vil få et høyere snitt.)

                    PS: Jeg tror ikke vi kan bli flytta til kortsiden, der er det plass til ca 1500stk, det blir for liten plass, pluss at KFL er vel såpass bra likt i LSK, de vil nok ha litt å si på hva som skjer med feltet.
                    krisruds medlem av KFL siden 1996


                    OI OI OI nå har vi det morro :)

                    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #11
                      Og ikke minst så slipper man dette problemet med "pakking". Alle får hver sin plass. Men vi MÅ få et større felt, men det tror jeg ikke LSK vil være vanskelig med. KFL er tross alt klubbens største ressurs.
                      Og skulle det bli trangt så får det bli en KFL-undergruppe på kortsiden da vel?? Noen har jo ytret ønske om å stå der også.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Det er vel (dessverre) kun et tidsspørsmål før det settes opp stoler på kanarifeltet. UEFA krever som kjent at det er kun sitteplasser i sine turneringer.

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          #13
                          Tviler vel egentlig på at kanarifeltet blir utvidet lengre ut på hovedtribunen, for mange som har sesongkort der som har hatt det i 20 år samt at pressetribunen er der.

                          Kommentar

                          • Tobben
                            Jeg elsker å kjøre trikk
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2005
                            • 1666

                            #14
                            Hvorfor er det så strengt i UEFA med at det ikke skal være ståplasser.

                            Jeg takler ikke å sitte under en kamp. Jeg MÅ stå, vis ikke får jeg spasmer.

                            Kommentar

                            • A.Bilet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2005
                              • 808

                              #15
                              Hmm. Hvis man utvider feltet så er det ikkeno problem å sette sitteplasser der, men det er noe i det en sier her i at pressetribunen osv er der. Men KFL må aldri sette seg ned i hvert fall. Det er selvmord for en supporterklubb. Får aldri den samme stemningen.
                              A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                              Twitter-bruker

                              Kommentar

                              • krisruds
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 839

                                #16
                                Jeg tror ikke det blir noe prob at de som har sesongkort fra felt c mot midten må flytte seg pga KFL, tror heller ikke det blir noe prob at pressetribunen blir flytta, detter er noe man bare må gjøre skal KFL fortsette og ha plass. Kortsiden blir alt for lite. Da er det bare langsiden på andre sida igjen, tror neppe vi får lov til og stå der.

                                Men noe man må regne med skal man ha seter på hele tribunen er at det kan bli 150kr for og komme inn^^ :evil:
                                krisruds medlem av KFL siden 1996


                                OI OI OI nå har vi det morro :)

                                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #17
                                  Da kan vi jo nesten si at vi har for liten stadio da? hehe..
                                  Hvis det blir satt seter på kanari-feltet vil dette feltet ta ca 1000 stk, og vi kan ikke utvide det lengre enn til presse tribunen, og det vil jo bli MAX 2000 plasser.

                                  En annen mulighet da er å flytte kanarifansen bak mål, men der er d jo bare 1700 plasser.... Hva gjør LSK nå? Kanarifansen er jo rundt 3000 syngende....


                                  Kommer dem til å gi oss plass bak mål pluss kanarifeltet?? Og kanskje litt ov SS tribunen? Da vil vi jo få en fin hestesko med masse trøkk.. (Hvis vi klarer å synge sammen da:P)

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1446

                                    #18
                                    Nå blir stadion kapasiteten vår veldig liten...11 000 er litt lite
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Ja, 11.000 er altfor lite! F.eks. i serieåpningen mot RBK, som er den desidert største kampen ved siden av VIF-kampen, var det jo nærmere 10.400 tilstede!

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        #20
                                        Men hva skjer med oss neste år da? Blir det seter på kfl feltet blir d ikke plass til oss! Og pressetribunen kan ikke flyttes, for dem må sitte midt på tribunen...

                                        Egentlig burde KFL få hele notartribunen neste år! Den vil da ta litt over 3000 da. Klarer å fylle opp d neste år..

                                        ""Notartribunen Kun for stående Kanaris""

                                        Kommentar

                                        Working...