Dagbladet: Den gamle hovedtribunen skal renoveres etter sesongen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Scorpio
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 411

    #21
    Dem utvider nok feltet ut mot svingen skal du se... I og med at pressetribunen er der den er...

    Men ønsket mitt er seff å utvide feltet utover langsida.

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #22
      Drømmen er at vi også får svingen. ca 1800 ståplasser bak mål og 1700 på KFL feltet.

      At stadion er for liten er jo bare tull. Når vi ikke engang klarer å fylle opp mot trøndra er det noe galt. At det var sent avspark hjelper ikke, kampen mellom de to største gullfavorittene i første hjemmekamp burde vært utsolgt flere uker i forveien!

      Stadion er for liten det året vi selger ut stadion til de fleste kampene!
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #23
        Tror nok det er mest sannsynlig at det blir kortsiden samt dagens kanarifelt ja.

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          #24
          Når det blir montert opp seter på Kanari-feltet, vi utvide feltet for å utvikle oss. Også for å ha ambisjoner om å bli flere. Da tar ikke feltet inn like mange fugler som ønsker å stå på feltet lenger. Pressebenkene er særdeles irriterene og synd det skal være hindrene for å kunne utvide oss videre bortover Notar-tribunen. Det hadde vel også vært det mest opimale, til hensyn til utsikt og kapasitet.

          Seter på Kanari-feltet er ikke minst positivt for tifo. Mosaikk med ark, flagg etc. vil kunnes brukes til motsettning til i dag. Itilegg for Åråsen ett bedre helhetsinntrykk med sannsynligsvis gule seter over hele Notar-tribunen.

          Edit: Ser ut til at RB-tribunen kan bli vårt nye tilholdsted sammen med dagens Kanari-felt, ja.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #25
            Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
            Drømmen er at vi også får svingen.
            Ja, du drømmer du, Baktus-bror. Du skal bestandig snakke om no' trist. Jeg husker engang da vi var på bortekamp og nesten ikke så noen ting fra svingen. Nei, jeg vil bli her. Da kan jeg stå som en konge og se utover hele stadion!
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              #26
              Syns kortsiden ("Svingen"), er en dårlig løsning, men samtidig ser jeg problemet med pressen. Det optimale hadde jo vært å fått flytta pressen over på rainbow, men på midten der har vi jo Conten. Løsningen foreløpig da må vel egentlig være å flytte pressen et "hakk" (et felt), lenger bort, så vi også får det lille feltet som pressen sitter på. Hadde iværtfall hjulpet som en midlertidig løsning.

              Men jeg drømmer om å få en ordenterlig SVING på Åråsen, fra langsiden vår, til RB tribunen..hadde vært kjempe å hatt det feltet vi har nå, PLUSS en liten sving, og et eller to felt på RB. Men Åråsen er vel desverre absoulutt ikke bygdd for å ha en sving i det hjrønet (eller noen andre hjørner forøvrig).

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #27
                Opprinnelig skrevet av Nordby
                Det optimale hadde jo vært å fått flytta pressen over på rainbow, men på midten der har vi jo Conten.
                Conten... drit nå i det. De folka kan flytte seg! Folka som sitter der synger jo ikke alikevel. Selv om det hvert år snakkes om et nytt syngefelt der.. *spark spark* Jepp, nå blir nok noen sure på meg ja! :o

                Opprinnelig skrevet av Nordby
                øsningen foreløpig da må vel egentlig være å flytte pressen et "hakk" (et felt), lenger bort, så vi også får det lille feltet som pressen sitter på. Hadde iværtfall hjulpet som en midlertidig løsning.
                Som du sier, midlertidig! Veldig midlertidig. KFL vokser hele tiden, og du skal ikke se bort fra at vi en dag kan fylle hele langsiden.

                Kommentar

                • ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  Conten... drit nå i det. De folka kan flytte seg! Folka som sitter der synger jo ikke alikevel. Selv om det hvert år snakkes om et nytt syngefelt der.. *spark spark* Jepp, nå blir nok noen sure på meg ja!
                  Enig i at dem bør flytte seg. Tror problemet der ligger i at folk har sesongkort, og en del hadde blitt sure. Men da får dem bare bli sure. Best løsningen, da får dem heller flytte seg et felt til siden.

                  Eneste løsningen jeg ser iværtfall. Og Conten som syngende tribune har jeg gitt opp for lenge siden. Det går ikke, og kommer heller ikke til å gå.

                  Seter syns jeg er greit. Da får alle hvert sitt sete, og da blir det bedre plass (Hvis alle holder seg til sitt "sete", men da blir selvfølgelig kapasiteten på feltet mindre).

                  Også for Tifo sin del, blir det bedre med seter.

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    #29
                    Men selvom vi kaster pressen over til SS tribunen må vi jo ha nesten hele Notar tribunen vel? Vil det ikke bli ca 3000 stoler på Notar hvis det blir stoler på kfl feltet? Og vi er jo ca 3000 syngende, pluss at d heelt sikkert vil bli flere neste år...

                    Trur vi trenger hele Notar tribunen jeg mulig jeg regner HEEEELT feil, men trur ikke d hehe

                    Kommentar

                    • Tobben
                      Jeg elsker å kjøre trikk
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2005
                      • 1666

                      #30
                      Jeg sier bare "død og pine" om vi blir flyttet til en kortside. Det værste stedet å stå på en stadion er på en kortside!

                      Kommentar

                      • ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        Men selvom vi kaster pressen over til SS tribunen må vi jo ha nesten hele Notar tribunen vel? Vil det ikke bli ca 3000 stoler på Notar hvis det blir stoler på kfl feltet? Og vi er jo ca 3000 syngende, pluss at d heelt sikkert vil bli flere neste år...

                        Trur vi trenger hele Notar tribunen jeg mulig jeg regner HEEEELT feil, men trur ikke d hehe
                        Tror at Notar tar minst 3500 folk, når vi har på seter..Vi må egentlig få større plass..burde ikke vært diskutert engang.

                        Kommentar

                        • Kef1r
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 730

                          #32
                          ÆSJ ÆSJ ÆSJ... liker meg sånn vi har det jeg.. litt større plass kanskje.. men flytte til RB tribunen er jo uaktuelt fra min side.. jeg står der jeg står jeg :..

                          om alle flytter over til RB står jeg fortsatt på gammle gode feltet !. stoler kan bli bedre det.. men er riski da , folk setter seg fortere ned osv. og bli mindre plass og hoppe på.. jeg slitter med og hoppe når det ikke er en sånn stang foran lixm hehe..

                          men på det bildet på Dagbladet var det 2 etg. på stadioen.. håper de ikke gjør det før om 2-5 år. vi fyller ikke opp stadioen på en kamp så vi trenger ingen flere plasser syns jeg.. nå vi har fylt opp stadioen en hel sessong burde vi tenke på flere plasser med i nåværende tidspunkt. NEPPE.

                          men et felt på rb er fy fy.. er ikke noe bra og stå og se kamp der. jeg syns vi egentlig er litt bortskjemte jeg vi står ganske bra på kamper og ser bra.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            #33
                            Til tross for at sikten på RB-tribunen er slett, blir trøkket bedre fra kortsida. Synginga vil spres mere utover stadion og generelt vil trøkket heve seg . Hvis det viser jeg at en evt utvidelse av Notar-tribunen utelukkes, ville det å slå RB-tribunen sammen med Kanarifeltet i en sving være et godt alternativ.

                            Ikke bare pga at mulighetene for tifo ville vært bedre, men også fordi at det ville blitt "kamp" mellom begge "sidene" for å skape best mulig trøkk. Itilegg vil det dekke behovet for iallefall mestefarten av alle medlemmer i KFL som ønsker å stå sammen med Kanari-Fansen.

                            Gule seter på Notar-tribunen vil i allefall skape et bedre helhetsinntrykk av Åråsen.
                            Last edited by Canário; 15.04.2006, 22:38.

                            Kommentar

                            • Kef1r
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 730

                              #34
                              og fikse en SVING ja.. det blir jo mye bedre seff.. men uten noe sving er jeg skepisk.

                              Kommentar

                              • krisruds
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 839

                                #35
                                Hmmm..

                                Folk lager så mye problmer.

                                Det er ikke noe problem å flytte pressetribunen til samme sted motsatt av midten, slik at vi får FELT A-B-C-D.
                                Det eneste som er dumt med dette er at det kommer til og bli litt for liten plass, for kan garantere at vi ikke får midten på tribunen der Fjøra og spillera som ikke er med i troppen sitter og Styre etc. Eneste muligheten for at vi også får midten er at Fjøra styret etc får plass på sponsor tribunen, men da taper vi penger igjen der. En annen grunn til at midten blir hard å få er at det går dører inn i gangene på tribunen der, noe jeg ikke tror passer en Suporter gruppe helt akkurat.

                                Men når du skal renovere tribunen så veit jeg ikke helt hva som ligger bak det, mulig de skal bygge den litt om slik at midten blir som alle andre felt og ingen styre tribune. At pressen flyttes til et annet sted, ingen som som sier at de skal ha midten på en tribune. Bare se på Old Trafford, de har fine plasser bak den ene målet der. For min del kan de få FELT I eller et lite felt bak den ene målet. (ikke bortesiden)

                                Men for min del blir der optimale at vi får Hele den tribunen vi står på nå, den passer oss desidert best. Det nest mest optimale er at vi får hele Notar tribunen
                                krisruds medlem av KFL siden 1996


                                OI OI OI nå har vi det morro :)

                                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  #36
                                  Hei Karius bror


                                  Jeg skrev at det beste hadde vært om vi fikk svingen i tillegg til den plassen vi har nå.

                                  Når det settes opp seter på feltet vil vi ha ca 1700 plasser, det er alt for lite. Vi trenger minst 1000 plasser til. Så da håper jeg vi får halve svingen også. Med synging fra sving og feltet på langsida vil det gi et vannvittig trykk. Tromma må selvsagt plasseres på felt A på kanarifeltet.


                                  Jeg tviler på at vi kommer så veldig mye nærmere midten. Pressen sitter der, speakerbua osv. En annen ting er at jeg tviler sterkt på at LSK lar oss få plassene der spillerinngangen er. Ser for meg dommere som har gjort en ræva kamp og spillere fra rosenborg og enga skal passere rett foran hundrevis av gira LSK fans...
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

                                    #37
                                    Men hvordan blir samsynginga når vi blir fordelt på to tribuner da? Er det endelig duket for megafon?? hehe

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                      Men hvordan blir samsynginga når vi blir fordelt på to tribuner da? Er det endelig duket for megafon?? hehe
                                      Ja!! Enda mer som kan irritere de narkomane apene fra Etterstad

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        #39
                                        Megafon ble brukt i køben et par ganger med den de hadde fått tak i funka dårlig. Håper de skaffer en ny og bedre til enga borte. Der trenger vi den virkelig!

                                        I motsetning til hvordan klanen sliter med samsynging mellom cola og vb så tror jeg det blir lettere for oss. De to tribunene er såpass små og ganske nærme hverandre så jeg tror det hadde blitt bra!
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2936

                                          #40
                                          føler at her må lsk prioritere kanari fansen og utvide feltet vårt. vi er tross alt viktigere for lsk enn de som sitter og holder kjeft
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...