Dagbladet: Den gamle hovedtribunen skal renoveres etter sesongen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #41
    Opprinnelig skrevet av bjarmann
    føler at her må lsk prioritere kanari fansen og utvide feltet vårt. vi er tross alt viktigere for lsk enn de som sitter og holder kjeft
    Er vi det i deres øyne? Sitteplasser drar vel inn mer kronasje enn ståplasser på KFL-feltet?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #42
      LSK har vel vist ved noen anledninger at det viktigste er å få inn kr.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • semper fi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 823

        #43
        Opprinnelig skrevet av Kanariz
        Men hvordan blir samsynginga når vi blir fordelt på to tribuner da?
        Klanen er vel et kroneksempel på hvordan det kan gå?
        -After Dark Ultras-

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #44
          De som "sitter og holder kjeft" betaler tross alt mer for plassene sine en kararifansen og ingenting sier at de er noe dårligere supportere fordi de liker å se en fotballkamp fra et sete. Det er mange eldre menneker der som har hatt plass der siden tribunene ble bygget, og ved å utvide feltet i den retningen tviler jeg på om de ville komme tilbake.

          Det er greit med litt ydmykhet overfor andre fans som ikke ønsker å gjøre det samme på kamp som kanarifansen.

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2936

            #45
            jaja, var ikke det jeg mente. det jeg mener er at det kan koste lsk dyrt (ikke i penger) at kanari feltet blir mindre, da vil vi kanskje få færre syngende og dårligere liv å trøkk, og det hadde vært jævla synd etter at fansen har klart å bygge seg opp til å bli den nest største og beste supporterklubben i norge. for all del jeg rakker ikke ned på de som sitter og liker å se matchen i ro og fred, men disse kan også sette seg litt lenger bort uten problemer, selv mot rbk i serieåpninga var ikke hele denne tribunen fylt opp
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #46
              Selv om billettprisen øker hvis det settes inn seter betyr ikke det nødvendigvis at inntektene øker. Den tilskuerkapasiteten som er på ståtribunen nå vil nemlig reduseres kraftig når det settes opp seter der...
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                #47
                Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                Selv om billettprisen øker hvis det settes inn seter betyr ikke det nødvendigvis at inntektene øker. Den tilskuerkapasiteten som er på ståtribunen nå vil nemlig reduseres kraftig når det settes opp seter der...
                Innktektene vil nok øke om det kommer like mange kanarifans, av den enkle grunn at vi sjelden fyller stadion. Men de gangene stadion fylles i løpet av et år vil nok inntektene fra den kampen reduseres, men over en sesong vil de nok øke.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7100

                  #48
                  Njaaa

                  Kapasiteten vi har nå er vel passe slik situasjonen er pr i dag. Vi fyller ikke opp stadion mer enn to ganger i året, mot VIF og RBK.

                  Flytting av Kanarifansen til kortsida har både pluss og minus

                  Kortside +
                  Mer trøkk
                  Trøkket spres på langs, over hele banen -> bedre stemning
                  Sykt trøkk når LSK har cornere på "vår" kortside

                  Kortside -
                  Ser dårligere
                  Vanskeligere å holde trøkket oppe når spres bortover på en lavere tribune?

                  Men alt i alt: KFL bør være der vi er nå. If it ain't broke, don't fix it.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Njaaa

                    Kapasiteten vi har nå er vel passe slik situasjonen er pr i dag. Vi fyller ikke opp stadion mer enn to ganger i året, mot VIF og RBK.

                    Flytting av Kanarifansen til kortsida har både pluss og minus

                    Kortside +
                    Mer trøkk
                    Trøkket spres på langs, over hele banen -> bedre stemning
                    Sykt trøkk når LSK har cornere på "vår" kortside

                    Kortside -
                    Ser dårligere
                    Vanskeligere å holde trøkket oppe når spres bortover på en lavere tribune?

                    Men alt i alt: KFL bør være der vi er nå. If it ain't broke, don't fix it.
                    100% enig i den.

                    Kommentar

                    • Kef1r
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 730

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      100% enig i den.
                      velig enig der jeg også gogo der vi står

                      Kommentar

                      • Kef1r
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 730

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Er vi det i deres øyne? Sitteplasser drar vel inn mer kronasje enn ståplasser på KFL-feltet?
                        tror kanskje inngangs penger er veldig lite av det vi tjener på... så om vi får større felt må jo være en fordel.. man ser jo flere velger og stå.. derme blir det mer tomt på sitte tribunen og om de gjør stå plassene større osv blir det mye mer liv på en kamp..

                        mer liv = flere folk kommer = mere penger = bede økonomi hehe neida

                        men håper vi kan lage SVINGER på årsen jeg syns det er kos og stå i svingen

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #52
                          Jeg synes det vil være merkelig om det velges en løsning hvor det blir plass til færre tilskuere, når trenden de siste årene har vært at tilskuertallet øker. Og når flere og flere innser at det eneste laget i nærområdet som spiller underholdende fotball faktisk spiller sine hjemmekamper på Åråsen, så vil nok ikke denne trenden snu.
                          Greit nok at Åråsen pr i dag er en herlig intim stadion, men av og til vil det muligens være behov for mer enn 12.000 plasser. Og da kan det kanskje være en fordel å ha tatt høyde for dét.

                          Når det gjelder det å sitte i sving, så er det vel bedre å sitte der, enn ikke å få plass?
                          Og selv om det er et stolsete der, så MÅ det ikke benyttes. Jeg mener bestemt å huske at det var et sete bak meg på Ullevål. Men det er jo mulig at jeg tok feil...
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #53
                            Kunne vært greit med en avklaring her.

                            Hva skjer med feltet neste år? Får vi stoler?
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #54
                              Har nå fått svar fra Frank Grønlund.

                              "Hei!
                              Omfanget har vi ikke helt klart for oss ennå. Det er på tide at det gjøres noe, men det har vi sagt i flere år og så blir det omprioriteringer.
                              Ideelt sett skulle vi revet tribunen og satt opp en ny."

                              Altså er ingenting bestemt enda. Hadde vært fett med en ny og moderne tribune om et par år. Om så skjer håper jeg Kanari-Fansen er tidlig ute og krever en halv langside. Om den nye tribunen får f.eks. 25 rader mot dagens 20, vil det være plass til ca. 3000 stående i en slik løsning. Med mindre det finnes noen regler om at man ikke kan ha mer enn én tilskuer per sete da? Dumt om det finnes en slik regel, trøkket blir mye større om vi står tettere.

                              PS: Grunnen til at jeg tror det kan bli enda flere rader, er at en ny tribune mest sannsynlig vil bli bygget helt ned til bakken, i motsetning til dagens tribune.

                              Kommentar

                              Working...