Uslåelige LSK-rekorder!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Uslåelige LSK-rekorder!

    Her er en oversikt over "uslåelige" LSK-rekorder (correct me if I'm wrong):

    1. LSK har vært lengst sammenhengende i toppserien, siden 1975. Nærmest kommer Rosenborg som har vært i toppen siden '79

    2. I 1989 vant LSK 12-klubbserien med 52 av 66 poeng. Ettersom vi nå spiller 14-klubbserie er vel denne uslåelig?

    3. I 1977 vant LSK 12-klubbserien med 36 av 44 poeng (NB, to poeng for sier!).

    4. I 1977 ledet LSK serien i samtlige 22 serierunder!

    5. I perioden 1976-77 spilte LSK 20 kamper på rad uten tap.

    6. LSK hadde en god hjemmestatistikk ifjor, men i 1977 og 1989 tapte de ikke en eneste hjemmekamp.

    7. I 1985 slapp LSK inn kun 3 mål på 11 bortekamper!

    8. 1.mai 1977 brukte Erik Karlsen 2min og 30 sek. på å score hattrick for LSK.

    Noen som har flere rekorder?
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke
  • Fugla- patriot83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2005
    • 1241

    #2
    Lillestrøm har ikke opplevd ett nedrykk siden midten av seksti- tallet! Husker ikke nøyaktig hvilket år, men kan noen bekrefte dette? Kan noen andre lag i tippeligaen slå dette?
    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #3
      Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
      Lillestrøm har ikke opplevd ett nedrykk siden midten av seksti- tallet! Husker ikke nøyaktig hvilket år, men kan noen bekrefte dette? Kan noen andre lag i tippeligaen slå dette?
      Rykka ned fra 2.divisjon i 1966.
      Fra 1967 tom. 1973 var vi i skyggenes dal eller
      3.divisjon, Østlandet Nordre som det også ble kalt.

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #4
        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Her er en oversikt over "uslåelige" LSK-rekorder (correct me if I'm wrong):



        5. I perioden 1976-77 spilte LSK 20 kamper på rad uten tap.

        Noen som har flere rekorder?
        EDIT
        Rosenborg tapte kun 1 kamp i 1997. Mot LSK på Åråsen (selvfølgelig) i 2.
        serierunde.
        1997: 24 kamper uten tap
        1998: starter sesongen med 9 kamper uten tap

        33 kamper uten tap, trolig rekord (i alle fall i nyere tid).
        Last edited by sparwasser; 14.04.2006, 13:14.

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #5
          Er det noen som kan sjekke denne?

          Fleste seire på rad: 11. LSK i 1986.

          Har trøndera tatt denne også?

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #6
            Fant denne lille godbiten på FXT:

            (LSK) Klubbrekord: i perioden august 1991 til mai 1994, scoret laget mål i 28 hjemmekamper på rad.

            Spørsmål til alle dere som deltar på LSK-quizen: hvorfor har ikke Lillestrøm med et lag i "NM i fotballquiz for klubber". - Et NM som foreløpig blir toppet av nerdene fra Godset.



            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #7
              Jeg vet ikke så mye om cupfinalene før 95, i og med at jeg selv er 90-årgang, men er det mange spillere som har scoret 4 mål i en cupfinale slik "Kråka" Krogsether gjorde i sin tid? Han var jo LSK-spiller og går under "LSK-rekorder", hvor det var en LSK-spiller som har flest scorede mål i en cupfinale. Med mindre det er noen jeg ikke vet om da.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Jeg vet ikke så mye om cupfinalene før 95, i og med at jeg selv er 90-årgang, men er det mange spillere som har scoret 4 mål i en cupfinale slik "Kråka" Krogsether gjorde i sin tid? Han var jo LSK-spiller og går under "LSK-rekorder", hvor det var en LSK-spiller som har flest scorede mål i en cupfinale. Med mindre det er noen jeg ikke vet om da.
                Er nesten helt sikker på at "kråka" har den rekorden alene...

                Kommentar

                • sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Jeg vet ikke så mye om cupfinalene før 95, i og med at jeg selv er 90-årgang, men er det mange spillere som har scoret 4 mål i en cupfinale slik "Kråka" Krogsether gjorde i sin tid? Han var jo LSK-spiller og går under "LSK-rekorder", hvor det var en LSK-spiller som har flest scorede mål i en cupfinale. Med mindre det er noen jeg ikke vet om da.
                  Du har helt rett.
                  Flest mål i en cupfinale: Andre Krogsæter, 4 mål i finalen mot VIF, søndag 20. oktober 1985. Å, for en dag det var !

                  ....ANDRE - ANDRE !
                  DET ER GUTTEN SIN DET!



                  Kan jo være hyggelig mot vårt nye styremedlem i LSK AS, Eldar Hansen også kalt "Femmåls-Hansen"
                  Flest mål i en cupfinale samt omkamp: Eldar Hansen, 5 mål i kampene mot Odd i 1960.

                  Sakset fra RBK-web. "I 1960 scoret han som 19-åring hele fem mål da klubben tok sitt første NM-gull etter omkamp mot Odd fra Skien.
                  Hansen ordnet alle de tre Rosenborg-målene i den første finalekampen mot Odd som endte 3-3. I omkampen søndagen etter, laget han to av RBKs mål da Odd til slutt ble slått 3-2 etter ekstraomganger".

                  Velkommen til Lillestrøm, Eldar. Det er her profilene i norsk fotball samles

                  En noe yngre Eldar Hansen. Bildet er tatt etter den første finalekampen mot Odd.


                  Last edited by sparwasser; 22.04.2006, 20:53.

                  Kommentar

                  Working...