Royal Leagues framtid: Noen som husker "Scandinavian Masters"?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Royal Leagues framtid: Noen som husker "Scandinavian Masters"?

    Kanskje feil tidspunkt å starte en diskusjon om Royal Leagues framtid, men
    signalene om å flytte Royal League til Spania eller et annet sted i Sør-Europa fikk meg til å tenke på forløperen til RL: "Scandinavian Masters". Den døde ut blant annet på grunn av at kampene, alle spilt i Sør-Europa, manglet oppslutning, interesse m.m. Frykter at det samme kan skje med Royal League hvis hele eller størsteparten av turneringen legges til "Syden"


    "Scandinavian Masters

    Tournament set up in order to give teams from Denmark, Norway and Sweden good match practice in the winter as preparation for the spring season.Entrants are the top three league finishers and the cup winner of theprevious season in each country. Matches are played during two weeks inFebruary at one location somewhere in Southern European.


    Winners:1997 AGF (Århus), 1998 Rosenborg (Trondheim), 1999 Postponed".

    LSK deltok på Kypros i 1997, ble sist i gruppe B
    Feb 21: AaB - AIK 0-0
    Feb 23: Lillestrøm - AaB 2-2
    Feb 25: AIK - Lillestrøm 4-1

    Mye negativt har vært sagt og skrevet om Royal League i massemedia.
    Jeg for min del ønsker at RL skal bestå med å spille kampene i de tre respektive landene. Dette forutsetter at RL-ledelsen tar til fornuft og tillater lagene å spille kampene innendørs, når været utenfor minner mer
    om enn vanlig dag på nordpolen.

    Andre som har synspunkter?
    (Jada, påsken har blitt lang for oss som kun tenker på en ting. Fotball)
    Last edited by sparwasser; 15.04.2006, 16:46.
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    #2
    Om jeg har synspunkter? Skulle bare mangle etter årets deltakelse i Royal League!

    Hvorfor skjønner ikke TV-selskapene at folk i soffaen ikke gidder se matcher uten tilskuere. Eller er det noe de prøver å endre på? Matcher uten tilskuere/stemning er like interessant som en 3. divisjonskamp.
    Så langt det er mulig legg kamper på lørdag og søndag, slik at supportere i MYE større grad får anledning til å følge laget borte - bra for supportere > bra for stemning > bra for TV.

    Ellers hadde det ikke gjort noe om det lå mer prestisje i å gå videre fra pulja. Sånn som det er nå går jo "alle" videre. Inkludér gjerne cupvinneren med i RL, så blir det puljer à fem lag. Spill så kun én kamp mot hvert lag, og bruk pengepremiene fra kamp #2 til sluttspillpremier - eller subsidiering av reisende fans =P

    Ja, la RL bestå - kjemp for Royal League, alle dere ansvarlige for turneringen, men få TV i dialog med supportere. Visst er det kult å dra 25-30 til Kalmar, og 100 på Brøndby-match.. men stemningsmessig for TV er det naturligvis bedre med 2-300 med bortefans i en semifinale, istedenfor 40 (som man dessuten ikke mic'er opp).. Dét hadde skjedd om DIF-LSK gikk en lørdag.
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

    Kommentar

    • Lars_K!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 271

      #3
      Jeg mener at det først og fremst må legges mer prestisje i turneringen.
      Med det mener jeg ikke at det er nødvendigvis pengepremiene som teller mest for oss supportere, selvom occean så og si har blitt full finansiert iløpet av turneringen.

      Dersom vinneren automatisk fikk deltakelse i UEFA CL og 2 plass ble seedet i kvalifiseringen tror jeg dette ville gitt mye mer fokus og oppmerksomhet på turneringen.

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #4
        Jeg tror ikke det blir riktig at vinneren får en plass i CL. Da kommer det en inflasjon i mange rare cuper rundt omkring. Balkan League, benelux-League, balticum-League, latino-League og gud vet hva. Kanskje kan turneringen bli bra med visse endringer. Dersom f eks at kampene startet litt senere på høsten/ fler kamper før seriestart. De kampene som går rett etter serieslutt vil bli droppet av den jevne supporter siden man på tidspunktet er litt smålei fotball etter en lang sesong. Vi så jo det de første kampene etter serien, der det bare var rundt 1000 mennesker mot Kalmar og FCK, mens mot Djurgården, da avangsementet allerede var avgjort, dukket opp 4000 mennesker.

        Problemet er selvsagt baneforholdene i Norge. Så lenge ikke flere av de norske toppklubbene eier egne baner (VIF, Lyn, Start) og kan bruke ressurser på å holde de kampklare, vil det bli vanskelig å ha gode baneforhold. Det eneste som hjelper da er kunstgressbaner, men det er uaktuelt på sør og østlandet.
        Last edited by KFL41; 16.04.2006, 11:32.

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          Opprinnelig skrevet av KFL41
          Problemet er selvsagt baneforholdene i Norge...
          ...Det eneste som hjelper da er kunstgressbaner...
          Rart at ingen har klart å lage en kunstgressmatte som kan legges over naturgress i vinterperioden?
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • Kef1r
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 730

            #6
            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Rart at ingen har klart å lage en kunstgressmatte som kan legges over naturgress i vinterperioden?
            ja ^^ rart det der.. det burde noen finne på snart skapern here we come

            Kommentar

            Working...