PSA sitter på benken i kveld...
VG: Verre skadet en fryktet (klar nå)
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av Lars_K!
Verre skadet enn fryktet
...men nå er Andresen klar igjen
Pål Steffen Andresen (23) har slitt med hodepine i hele påsken etter smellen mot FC København for 12 dager siden. Men i går friskmeldte han seg selv.
Av KNUT ESPEN SVEGAARDEN
Andresen sitter dermed på benken i TV2 Zebras direktesendte oppgjør mellom Brann og Lillestrøm på Brann stadion i kveld.
- Jeg fikk beskjed av legen om at det var opp til meg selv. Og da sa jeg at jeg er klar, forteller LSK-stopperen.
I LSKs støtteapparat innrømmer de at det har tatt lengre tid enn først antatt, og at diagnosen «lett hjernerystelse» var feil.
- Smellen var nok kraftigere enn det så ut til. Vi trodde en uke ville være nok, men det viste seg å være feil. Pål Steffen har hatt hodepine etter treninger i påsken, sier LSKs fysioterapeut, Jørn Karlsen.
Dunking i hodet
- Jeg har hatt dunking i hodet, og smerter etter treninger. Men de siste treningene har vært lettere.
Derfor har også hodepinen avtatt, sier Pål Steffen Andresen.
Men i LSK tar de ingen sjanser, og de vil være svært forsiktig med å sende Andresen på banen hvis det er noen som helst usikkerhet og eventuelle hodesmerter i morgen.
- Han må være helt symptomfri. Han har jo ikke kunnet trene maks uten å få smerter i hodet. Derfor må vi fortsatt passe på, sier Karlsen.
Ikke redd
Pål Steffen Andresen forteller at «Donald-kulen» han fikk i kampen mot FC København i Parken, fortsatt ikke er helt borte.
- Den er der, men den er mindre nå, sier LSK-stopperen.
- Er du blitt redd etter smellen?
- Nei, men det er jo en påminnelse om at det er tøft i fotball. Men jeg tror dette skal gå bra, og jeg kan ikke tenke på dette i neste duell heller, sier LSKs hurtige midtstopper.Last edited by RoyVaadal; 18.04.2006, 09:01.RoyVaadal.
Kommentar