Kasey skulle søke norsk statsborgerskap i vinter. Det var en del her på forumet som mente at da var EU-problematikken løst. Er Kasey norsk nå? Jeg håper det, men da blir vel Kiko årets S. Radulovich..
Kasey/Kiko
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av KjetilKasey skulle søke norsk statsborgerskap i vinter. Det var en del her på forumet som mente at da var EU-problematikken løst. Er Kasey norsk nå? Jeg håper det, men da blir vel Kiko årets S. Radulovich..NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.Jordbakke -
Opprinnelig skrevet av mr.JordbakkeÅ sammenligne Kiko med Sasha er utrolig urettferdig. Kiko er i en helt annen klasse, men da som sentral midtbanespiller. Han er ingen kantspiller og velger å trekke inn mot midten istedet for å "slikke" krittet langs linja.BølerkanarisKommentar
-
Tror ikke han er norsk enda, da ville vi nok hørt det, velger jeg å tro...
Problemet med Kiko er at han ikke passer inn i den formasjonen vi spiller nå, han er best sentralt på banen, og ute på venstre flanke ser vi at han trekker MYE inn i midten, bare sammenlign det med Riise på høyre...
Men samtidig er han for god til å sitte på benken, på en måte. Derfor synes jeg midtbanen er litt skeiv, hvis man skjønner hva jeg mener. tre sentrale spillere og en ving.
En annen ting som jeg la merke til på brann kampen er Kikos vilje til å jobbe hjem, spesielt i første omgang, da han ble rundet og brann skapte førsteomgangs største sjanse som Heinz redda med beinet, etter han var runda jogga han hjem igjen. Når Kasey er tilbake for fullt tror jeg midtbanen vil heve seg betraktelig av den grunn av at da vil det bli ekstra tøft å få spilletid:
Vi har da Kiko, Søgård, Kasey, Strand, Olsen, koren og Riise og atpåtil Sundgot som kjemper om fire midtbane plasser i den formasjonen vi spiller nå. Det er to midtbaner alene det skaper frykt blandt motstanderen bare ved å lese navnene på spilleren, uansett hvilken kombinasjon du velger av dem....
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Lars_K!En annen ting som jeg la merke til på brann kampen er Kikos vilje til å jobbe hjem, spesielt i første omgang, da han ble rundet og brann skapte førsteomgangs største sjanse som Heinz redda med beinet, etter han var runda jogga han hjem igjen.
Når det er sagt, så var det den eneste episoden jeg la merke til med hensyn til dårlig defensiv jobbing fra ham, men alikevel...Last edited by Rønnern; 20.04.2006, 21:13.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Han får nok en runde for det.
Men én ting jeg har tenkt litt på - tror dere at Kiko kunne tatt over den offensive, sentrale rollen hvis (når, dessverre) Koren forsvinner?
Jeg har sett litt etter egenskaper hos Kiko, og han har endel av de egenskapene som behøves. Han har et godt blikk for pasninger. Han er ganske robust (som er en fordel når man skal gå MED ball). I tillegg virker det som han kan skyte, han får bare aldri vist det frem. Det er kanskje mulig at han kan kle en sånn rolle.
Manglene kan være mangel på fart, og at han ikke har det "drivet" som Koren har med å drible av motspillere i høy fart. Kiko ser jeg litt mer for meg som servitør enn avslutter.
Men jeg har tenkt litt på dette her. Han er ikke så god på flanken (understatement), og jeg kommer til å få hjerteinfarkt hvis han skal være ankeret. Han er, som Rønner´n skriver, altfor for lite disiplinert hjemover, i tillegg til at han ikke løper nok.
Så den dagen Koren forsvinner etellerannet sted har vi kanskje en brukandes erstatter i egne rekker?Kommentar
-
På sikt må vi belage oss på en rullering på midtbanen. Vi besitter, etter min mening, 10 spillere til 4 plasser i en 4-4-2-formasjon. Både Myklebust og Haddad er mest aktuelle for en spissplass, men er også aktuelle som alternativer på midtbanen.
Venstre kant: Olsen/Koren/Påsan/Kiko
Høyre kant: Riise/Søgård/Myklebust/Haddad
Offensiv midtbane: Koren/Gilbert
Defensiv midtbane: Wehrman/Kiko/Søgård
Per idag mener jeg den beste midtbanen for oss er:
Koren - Gilbert - Riise
---------Søgård---------NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av bøllefrøMen jeg har tenkt litt på dette her. Han er ikke så god på flanken (understatement), og jeg kommer til å få hjerteinfarkt hvis han skal være ankeret. Han er, som Rønner´n skriver, altfor for lite disiplinert hjemover, i tillegg til at han ikke løper nok.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Skulle ønske Kiko kom mer til skuddsjanser, tror den karen har et skudd som er en del vassere en Korens. Synes Koren har en del skudd fra 18 meter som er helt utrolig løse...Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Ted NugentSkulle ønske Kiko kom mer til skuddsjanser, tror den karen har et skudd som er en del vassere en Korens. Synes Koren har en del skudd fra 18 meter som er helt utrolig løse...
Egentlig enig med deg, han er ofte litt slapp i skuddfoten. Det samme med Påsan, som egentlig burde ha alle forutsetninger for et glimrende skuddbein.
Mer krutt takk, men det holder lenge dersom han fortsetter scoringer som i seriepremieren.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Opprinnelig skrevet av RønnernHe, he. Bra kommentar med tanke på Korens scoring mot trøndera.
Egentlig enig med deg, han er ofte litt slapp i skuddfoten. Det samme med Påsan, som egentlig burde ha alle forutsetninger for et glimrende skuddbein.
Mer krutt takk, men det holder lenge dersom han fortsetter scoringer som i seriepremieren.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RønnernOhh, her må det ligge en liten misforståelse. Jeg reagerte på den ene episoden i Bergen, men ellers har jeg gode tanker om Kiko som anker. Noe jeg har skrevet om i dette innlegget:http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=172
Både Søgård og kasey innehar noen av disse egenskapene. Søgård løper og er (i form) god til å vinne ball og bryte angrep, mens Kasy er en tung jævel det ikke er morsomt å møte.
Alternativet er selgsagt å gå tilbake til en mer klassisk 442, med to sentrale midtbanespillere og der vingene står for en større del av det offensive spillet.Kommentar
Kommentar