Kasey/Kiko

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjetil
    Medlem
    Hoffnarr
    • Mar 2006
    • 48

    Kasey/Kiko

    Kasey skulle søke norsk statsborgerskap i vinter. Det var en del her på forumet som mente at da var EU-problematikken løst. Er Kasey norsk nå? Jeg håper det, men da blir vel Kiko årets S. Radulovich..
    Diego for fugla!
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Opprinnelig skrevet av Kjetil
    Kasey skulle søke norsk statsborgerskap i vinter. Det var en del her på forumet som mente at da var EU-problematikken løst. Er Kasey norsk nå? Jeg håper det, men da blir vel Kiko årets S. Radulovich..
    Å sammenligne Kiko med Sasha er utrolig urettferdig. Kiko er i en helt annen klasse, men da som sentral midtbanespiller. Han er ingen kantspiller og velger å trekke inn mot midten istedet for å "slikke" krittet langs linja.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #3
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Å sammenligne Kiko med Sasha er utrolig urettferdig. Kiko er i en helt annen klasse, men da som sentral midtbanespiller. Han er ingen kantspiller og velger å trekke inn mot midten istedet for å "slikke" krittet langs linja.
      Helt enig mr. Jordbakke. Kan ikke sett mange kamper med Kiko, når man kommer med slike innlegg. Kiko viser meget gode takter, men lider under å spiller kant. Når Kiko derimot kommer inn mot midten, viser han at han har godt overblikk og han har bevist at han kan spille noe flotte pasninger.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • Sem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2005
        • 1626

        #4
        Poenget til trådstarter var vel at problemet da kanskje blir at Kiko ikke får spilt mange kamper ettersom han havner utafor kvota. Ellers må jeg si meg veldig enig i at Kiko er flere klasser hvassere enn Sasa...

        Kommentar

        • Kjetil
          Medlem
          Hoffnarr
          • Mar 2006
          • 48

          #5
          Jeg er helt enig i at Kiko er en bra spiller. Poenget mitt var at i tida framover må enten Kiko, Kasey eller Occean sitte på tribunen.
          Diego for fugla!

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Om Kasey kommer tilbake i sin gamle form, er jeg nok redd det blir mye tribune på Moeulhi om ikke Wehrman får seg norsk pass ja.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Lars_K!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 271

              #7
              Tror ikke han er norsk enda, da ville vi nok hørt det, velger jeg å tro...
              Problemet med Kiko er at han ikke passer inn i den formasjonen vi spiller nå, han er best sentralt på banen, og ute på venstre flanke ser vi at han trekker MYE inn i midten, bare sammenlign det med Riise på høyre...
              Men samtidig er han for god til å sitte på benken, på en måte. Derfor synes jeg midtbanen er litt skeiv, hvis man skjønner hva jeg mener. tre sentrale spillere og en ving.
              En annen ting som jeg la merke til på brann kampen er Kikos vilje til å jobbe hjem, spesielt i første omgang, da han ble rundet og brann skapte førsteomgangs største sjanse som Heinz redda med beinet, etter han var runda jogga han hjem igjen. Når Kasey er tilbake for fullt tror jeg midtbanen vil heve seg betraktelig av den grunn av at da vil det bli ekstra tøft å få spilletid:
              Vi har da Kiko, Søgård, Kasey, Strand, Olsen, koren og Riise og atpåtil Sundgot som kjemper om fire midtbane plasser i den formasjonen vi spiller nå. Det er to midtbaner alene det skaper frykt blandt motstanderen bare ved å lese navnene på spilleren, uansett hvilken kombinasjon du velger av dem....

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars_K!
                En annen ting som jeg la merke til på brann kampen er Kikos vilje til å jobbe hjem, spesielt i første omgang, da han ble rundet og brann skapte førsteomgangs største sjanse som Heinz redda med beinet, etter han var runda jogga han hjem igjen.
                Jeg la merke til akkurat det samme og blei forbanna der jeg satt i sofaen og gaulet. Hva faen var det? Håper Uwe gir ham en skyllebøtte for den slags oppførsel utpå banen. Går faen ikke ann!

                Når det er sagt, så var det den eneste episoden jeg la merke til med hensyn til dårlig defensiv jobbing fra ham, men alikevel...
                Last edited by Rønnern; 20.04.2006, 21:13.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #9
                  Han får nok en runde for det.

                  Men én ting jeg har tenkt litt på - tror dere at Kiko kunne tatt over den offensive, sentrale rollen hvis (når, dessverre) Koren forsvinner?

                  Jeg har sett litt etter egenskaper hos Kiko, og han har endel av de egenskapene som behøves. Han har et godt blikk for pasninger. Han er ganske robust (som er en fordel når man skal gå MED ball). I tillegg virker det som han kan skyte, han får bare aldri vist det frem. Det er kanskje mulig at han kan kle en sånn rolle.

                  Manglene kan være mangel på fart, og at han ikke har det "drivet" som Koren har med å drible av motspillere i høy fart. Kiko ser jeg litt mer for meg som servitør enn avslutter.

                  Men jeg har tenkt litt på dette her. Han er ikke så god på flanken (understatement), og jeg kommer til å få hjerteinfarkt hvis han skal være ankeret. Han er, som Rønner´n skriver, altfor for lite disiplinert hjemover, i tillegg til at han ikke løper nok.

                  Så den dagen Koren forsvinner etellerannet sted har vi kanskje en brukandes erstatter i egne rekker?

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    #10
                    På sikt må vi belage oss på en rullering på midtbanen. Vi besitter, etter min mening, 10 spillere til 4 plasser i en 4-4-2-formasjon. Både Myklebust og Haddad er mest aktuelle for en spissplass, men er også aktuelle som alternativer på midtbanen.

                    Venstre kant: Olsen/Koren/Påsan/Kiko
                    Høyre kant: Riise/Søgård/Myklebust/Haddad
                    Offensiv midtbane: Koren/Gilbert
                    Defensiv midtbane: Wehrman/Kiko/Søgård

                    Per idag mener jeg den beste midtbanen for oss er:
                    Koren - Gilbert - Riise
                    ---------Søgård---------
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                      Men jeg har tenkt litt på dette her. Han er ikke så god på flanken (understatement), og jeg kommer til å få hjerteinfarkt hvis han skal være ankeret. Han er, som Rønner´n skriver, altfor for lite disiplinert hjemover, i tillegg til at han ikke løper nok.
                      Ohh, her må det ligge en liten misforståelse. Jeg reagerte på den ene episoden i Bergen, men ellers har jeg gode tanker om Kiko som anker. Noe jeg har skrevet om i dette innlegget:http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=172
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Ted Nugent
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 851

                        #12
                        Skulle ønske Kiko kom mer til skuddsjanser, tror den karen har et skudd som er en del vassere en Korens. Synes Koren har en del skudd fra 18 meter som er helt utrolig løse...

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                          Skulle ønske Kiko kom mer til skuddsjanser, tror den karen har et skudd som er en del vassere en Korens. Synes Koren har en del skudd fra 18 meter som er helt utrolig løse...
                          He, he. Bra kommentar med tanke på Korens scoring mot trøndera.

                          Egentlig enig med deg, han er ofte litt slapp i skuddfoten. Det samme med Påsan, som egentlig burde ha alle forutsetninger for et glimrende skuddbein.

                          Mer krutt takk, men det holder lenge dersom han fortsetter scoringer som i seriepremieren.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Ted Nugent
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 851

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            He, he. Bra kommentar med tanke på Korens scoring mot trøndera.

                            Egentlig enig med deg, han er ofte litt slapp i skuddfoten. Det samme med Påsan, som egentlig burde ha alle forutsetninger for et glimrende skuddbein.

                            Mer krutt takk, men det holder lenge dersom han fortsetter scoringer som i seriepremieren.
                            Forskjell på å lobbe inn med følelse og å klinke'n inn fra 20 meter vettu... Tror Kiko er bedre på sistnevnte. Kraft i skudda for faen!

                            Kommentar

                            • bøllefrø
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2004
                              • 462

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Ohh, her må det ligge en liten misforståelse. Jeg reagerte på den ene episoden i Bergen, men ellers har jeg gode tanker om Kiko som anker. Noe jeg har skrevet om i dette innlegget:http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=172
                              Joa, jeg sier ikke at du sa det var noe kronisk. Men uansett så mener jeg at et anker kanskje bør være litt mer av en ballvinner enn det Kiko er. I alle de kampene jeg har sett Kiko har hverken løpskraft eller ballvinneregenskaper vært det jeg har blitt slått av, derfor lufter jeg den idéen.

                              Både Søgård og kasey innehar noen av disse egenskapene. Søgård løper og er (i form) god til å vinne ball og bryte angrep, mens Kasy er en tung jævel det ikke er morsomt å møte.

                              Alternativet er selgsagt å gå tilbake til en mer klassisk 442, med to sentrale midtbanespillere og der vingene står for en større del av det offensive spillet.

                              Kommentar

                              Working...