Stoffe og Koren stopper gulldrømmen vår?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Stoffe og Koren stopper gulldrømmen vår?

    Stoffe og Koren under pari
    Da har vi spilt to seriekamper og Stoffe og Koren har spilt langt under pari. På de fleste børsene fikk Stoffe lavest karakter av alle våre spillere i Bergen. Begge to virker lite konsentrert og de taper enkle dueller som vi ikke trodde var mulig av disse to kapasitetene. Tilfeldig? Ja, la oss håpe det. Men jeg tviler litt. Vi snakker om de to kanskje mest stabile spillerne våre i fjor. Stoffe spilte én skikkelig svak seriekamp i fjor, og da var han delvis skadd i borteoppgjøret mot Glimt.

    Har jeg glemt hvor god Koren og Stoffe var i 10 minutter i Bergen etter Brann skårte? Eller de to målgivende Stoffe hadde mot RBK? Eller kanonskåringa til Koren mot RBK?
    - Nei, jeg har ikke glemt det. Det er nettopp det som er så trist, og det er at disse spillerne er kjempegode, når de selv vil. De kommer også til å få uendelig tillit, selv om de skulle spille en svak kamp etter den andre.

    Bosman-problemet.
    Det er selfølgelig Bosman-problemet som slår til igjen. Stoffe skal gå i sommer, akkurat som Zane gjorde det i 2002. Resulatet i Zane-tilfellet var at han spilte sine kanskje 7 dårligste kamper for LSK den våren 2002. Men tillit og spilletid fikk han, fordi man visste hvor god han kunne være. Og man håpet at det snart skulle løsne, eller at viljen skulle komme tilbake. Nå er marerittet her igjen.

    Koren i Bergen
    Et par situasjoner i Bergen har brent seg fast i minnet mitt.
    Eksempel 1: Vi hadde en flott anledning i 2.omgang med et fint raid nedover venstrekanten. Normalt ville Koren vært supergira på å gjøre seg spillbar for å få ballen og skape trøbbel for Brann. I stedet sto han urørlig på midten og virket helt uinteressert.
    Eksempel 2: Koren hadde ballen under full kontroll på Branns høyreside på slutten av 2.omgang. Masse LSK-spillere er også inne i boksen eller på vei mot boksen. Når en spiller som Koren har ballen så høyt oppe så forventer medspillerne seg at det kan skje noe. Hva skjer? Han mister ballen helt ukonsentrert til Seternæs og Brann kan starte en farlig kontring, mens mange av våre var på et tungt løp rundt 16-meteren til Brann.

    Koren og Stoffe har nøkkelen
    Med Koren og Stoffe i fjorårsform og med vinnervilje så kan vi valse over de fleste. Jeg påstår at vi også hadde hatt 4 eller 6 poeng så langt, hvis de hadde gitt full pinne i drøye 90 minutter ganger to. Kan Koren og Stoffe bidra til et LSK-gull i 2006, eller er tankene, innsatsen og viljen allerede reist sin vei?
    Last edited by RoyVaadal; 20.04.2006, 20:55.
    RoyVaadal.
  • Fugla- patriot83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2005
    • 1241

    #2
    Har akkurat tenkt det samme selv...
    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #3
      Ser ut til at trønder-svina blir for sterke i år uansett.
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • bøllefrø
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2004
        • 462

        #4
        For å være ærlig så tror jeg ikke at gutta med vilje senker seg ned. For Stoffes del handler det ikke bare om at han er solgt, det handler vel litt om at han vil til VM også? Og det er en god gulrot.

        For Korens del tror jeg han mer enn noensinne er hypp på å gjøre en knallsesong, siden han vil til en best mulig klubb i en best mulig liga. Det får han ikke til hvis ikke han spiller bedre.

        Som jeg har sagt tidligere, det er fortsatt april, vi har mange skader og vi har ikke den 11eren som er mest ideell. Vi mangler et anker som ikke bare løper og jobber, men som også slår forløsende pasninger. Vi mangler en venstrekant som både kan slå innlegg, men som også er klok nok til å hjelpe venstrebacken. Vi mangler den stopperen som har spilt flest kamper i vinter, og vi mangler toppscoreren vår, som uansett hvor han spiller er veldig sentral i angrepsoppbyggingen.

        Med alle disse skadene er vi faktisk veldig avhengige av de to nevnte herrer + Occean. Med tanke på at Occean er "fersking" er det litt vel mye å legge hele den offensive byrden på disse to skulderparene. La laget få noen kamper på å sette seg - og den dagen resten av laget presterer, og ikke disse, da kan vi virkelig begynne å stille spørsmålstegn - ikke bare til innsats, men også til ambisjonene deres.

        For det er greit at Stoffe var direkte dårlig mot Brann, men resten av laget var ikke akkurat lysende de heller...

        Kommentar

        • Flisby`n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 312

          #5
          Enig med siste innlegg her, det er ingen mulighet for at gutta senker seg med vilje, bevisst eller ubevisst. - Men for all del, kritikken av prestasjonene er absolutt berettiget.

          Andersson er vel det beste eksemplet i Bergen. Når han et utall ganger gjorde feil vi bare tidligere har sett i cupfinaler, så jobbet han som en jæ... for å rette det opp igjen (med varierende resultat).

          Koren er en spiller som antakelig ikke er outstanding hver gang. Han er desidert best når laget ellers presterer bra, men evner nok mindre å heve laget alene- slik mange har forventninger til at han gjør. Underlaget har INGEN skyld i Korens dårlige prestasjoner så langt, for det er en merkelig greie i Norge at vi mener de mest tekniske og ballsikre spillera lider mest når underlaget er dårlig. Det er da helt motsatt i mitt hodet,- de som har bra teknikk er nettopp de som takler underlaget også når det er dårlig!
          Last edited by Flisby`n; 20.04.2006, 13:26.
          En kjeeempescoring av tommy!!

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #6
            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            Stoffe og Koren under pari
            Da har vi spilt to seriekamper og Stoffe og Koren har spilt langt under pari. På de fleste børsene fikk Stoffe lavest karakter av alle våre spillere i Bergen. Begge to virker lite konsentrert og de taper enkle dueller som vi ikke trodde var mulig av disse to kapasitetene. Tilfeldig?
            Etter min menig er ikke Stoffe god når laget blir presset. Han slet veldig mot RBK da de satte inn trøkket, han slet også i Bergen. Faktisk forundrerer det meg at han er VM-aktuell og Hannover-klar. Det må utelukkende skyldes hans offensive egenskaper, som jo er viktig for en moderne back,. Men defensivt har han klare begrensninger. Ikke minst i forhold til hrutighet og styrke.

            Mvh
            Gammer`n
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Veldig bra post Roy, du imponerer! Gode poenger, men i og med at serien er såpass fersk, tror jeg konklusjonene er litt premature. Men, for all del, du har noen gode poenger.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Gjest

                #8
                Jeg er så enig i det du skriver Roy at jeg lurer på om du har stjålet tankenen mine med en eller annen tankemaskin. Konklusjonen min er den samme som Rønner`n sin. To kamper er ikke nok til å bevise påstanden om at de allerede er helt andre steder under kampene. Men hvis de ikke hever seg betraktelig med det første er jeg redd de er bidragsytere til tapte poeng fremover. Dessverre er med stor sannsynlighet ingen spillere i stallen kapable til å gjøre noen bedre jobb enn Stoffe, selv om han ikke presterer opp mot sitt beste. Men hvis Koren fortsetter å prestere som mot Brann, vil jeg tro det finnes løsninger som vil fungere bra med han på benken!
                Men jeg har en følelse av at de nevnte spillerne rett og slett har hatt mindre gode dager på jobben. Jeg tror de kommer tilbake med stormskritt. Og blåser kraftig vind inn i LSK seilene, slik at skuta kommer på rett kjøl, crusende øverst på pallen fra og med tre serierunder fra nå og videre utover.

                Kommentar

                • Woia
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2005
                  • 108

                  #9
                  la oss se et par kamper til, alle kan ha noen dårlige dager. vi får bare håpe de gjør det bedre neste kamp
                  slap that ho like a domino

                  Kommentar

                  • Lars_K!
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 271

                    #10
                    Som jeg skrev i en annen tråd tror jeg iallefall Koren må skjerpe seg, eller så blir han kanskje benka, så snart alle i midtbane-leddet er skadefrie;
                    Når Kasey og Strand er tilbake for fullt tror jeg midtbanen vil heve seg betraktelig av den grunn av at da vil det bli ekstra tøft å få spilletid:
                    Vi har da Kiko, Søgård, Kasey, Strand, Olsen, koren og Riise og atpåtil Sundgot som kjemper om fire midtbane plasser i den formasjonen vi spiller nå...

                    Kommentar

                    • Ted Nugent
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 851

                      #11
                      Jeg er enig at de to gutta ikke har hatt noen pangstart for å si det mildt. Men som noen andre har nevnt, begge to bør ha motivasjonen i orden, Stoffe kjemper om en VM-plass og Koren bør spille bra hvis han skal få kontrakt med en Spansk storklubb for å si det sånn.

                      Kommentar

                      • TorTor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 335

                        #12
                        Tror vi skal være litt forsiktige i å legge skylda (misforså meg rett) på Stoffe og Robbie for den litt trøblete sesonginnledningen. For meg ser det ut til at hele laget har fått en liten svikt i formkurven etter en strålende vinter. Tror ting ordner seg når Kasey og Pål kommer tilbake. Ikke et vondt ord om Espen, men jeg mener Kasey er et bedre alternativ som midtbaneanker pga pasningsevnen. Dessuten vil en Pål i form kunne hjelpe Shane litt på venstresiden. Slik jeg ser det vil en midtbane med Kasey defensivt, Riise og Pål på hver sin kant og Robbie offensivt definitivt være blandt tippeligaens beste.

                        Gi gutta noe kamper og sola en sjans til å bedre baneforholdene så tror jeg vi snart får se mye av det potensialet som ligger i årets spillertropp...

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7080

                          #13
                          Vel, èn ting jeg absolutt ikke tror kommer til å skje er at Koren blir benka. Sånn som det er nå, med Sundgot tilbake i troppen og Wehrman i trening, tror jeg snarere at Kiko er førstemann ut til fordel for Arild, og at Koren i tilfelle blir kjørt på venstre flanke. Offensivt er jeg ikke i tvil om at det vil styrke laget vesentlig.

                          Når Wehrman er tilbake får Uwe et problem: Sette ut Søgård eller Riise? Jeg tror sistnevnte er førstemann ut i så fall - Uwe har vist også tidligere at han ikke setter ut Espen sålenge han klarer å stå oppreist.

                          Wehrmans trygghet med ball og gode blikk for spillet er uansett savna. Gleder meg til han kommer tilbake igjen.

                          Stoffe: Skal nok ganske mye til for at han settes ut av laget også. Men stort dårligere enn han har vært de første to seriekampene har jeg ikke sett ham i hans tid i LSK. Hannover er nok noe av grunnen her. Det ville neppe skadet Cyril Kali å få smake på nivået før han kastes ut i det som (presumtivt) førstevalg på høyrebacken etter at Stoffe drar. Kanskje det ville være like greit å la ham prøve seg med det samme.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Veldig bra post Roy, du imponerer! Gode poenger, men i og med at serien er såpass fersk, tror jeg konklusjonene er litt premature. Men, for all del, du har noen gode poenger.
                            Etter sju serierunder kan vi si en del mer.
                            Jeg prøver meg på:
                            - Tok feil om Robbie. Han har vært suveren.
                            - Hadde rett om Stoffe, dessverre. Han har ikke prestert opp mot sitt beste.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2925

                              #15
                              hvordan kan trøndersvina bli for sterke? vi leder med 7 poeng for faen. rbk er sinnsykt overvurdert, bare se på tabellen.
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2361

                                #16
                                rbk gjorde sin beste kamp iår mot oss. vi virka noe slitne etter rl-finalen.
                                sesongen var ikke igang og gutta ikke vant til å så mange tette kamper opp i hverandre. hadde rl-finalen og rbk kampen vært nå, tror jeg den ikke hadde hatt samme effekt på gutta våre.

                                rbk har fått ivers og essidiri fra igjor. ivers har vært rbks dårligste(på børsene) og karim har vel heller ikke helt slått til. nå skal også sistnevnte til vm. så de har det samme møkkalaget de hadde ifjor. tror(og håper) de vil vise svakheter utover sesongen, når strand og riseth begynner å slite med skader igjen

                                vinner vi de 4 kampene mot ferien er jeg sikker på vi blir seriemestere.

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 432

                                  #17
                                  Er det bare meg eller sliter Stoffe med farta?

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                                    Er det bare meg eller sliter Stoffe med farta?
                                    Det er ikke bare du som sliter med farta. Stoffe sliter også litt mot svært raske vinger.

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      #19
                                      I dag beviste vi vel kanskje at vi ikke er totalt nødvendige av Koren og for eks. Mifsud. Begge leverer en helt ok kamp, men spesielt Koren hadde ikke helt dagen i dag.
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                        I dag beviste vi vel kanskje at vi ikke er totalt nødvendige av Koren og for eks. Mifsud. Begge leverer en helt ok kamp, men spesielt Koren hadde ikke helt dagen i dag.
                                        Jeg synes Koren var outstandig i dag også, jeg. Han gjør aldri noe planløst med ballen, og han treffer på 90 prosent av pasningene.
                                        Innlegget hans til 2-0 målet var på millimeteren perfekt. Så nydelig at det bør rammes inn og henges på veggen !
                                        Koren er den beste spilleren i Norsk Tippeliga. Ingen tvil !

                                        Mvh
                                        Gammer`n
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        Working...