Helgen rundt den 1. april var jeg i England, hvor et av høydepunktene var et gjennsyn med Heidar Helguson i kampen mellom Fulham og Portsmouth.
Satt tidligere i dag og mimret over opplevelsen, noe som resulterte i en tur innom hjemmesiden til Fulham (www.fulhamfc.com). Det første som møtte meg var en introside som lyste et vakkert lys. `Lyst til å se kampen mot Wigan, kjøp billett her og nå`. Jeg skippa unna introsiden og trykket meg videre til hovedsiden. Men øverst på denne siden lyste samme beskjed mot meg. Jeg fikk nesten lyst til å ta turen tilbake igjen til London med det samme. Jeg gikk inn på linken for å se hvor enkelt eller komplisert det ville være å bestille billetter til meg og noen kompiser. Frem dukket det opp et kart av Craven Cottage, hvor jeg selv kunne velge hvor jeg ville sitte. Trykket på en seksjon for å sjekke. Fikk da beskjed om at de holdt av plassene i 5 min. Hvis jeg ønsket plassene var det bare å betale med VISA-kortet, hvis ikke ble de gjort tilgjengelige for andre igjen.
Det er, så vidt jeg vet, et slikt system utsalgstedene av Åråsen-billettene bruker i dag. Hvorfor har ikke LSK et så enkelt og genialt verktøy tilgjengelig for oss på hjemmesidene sine??
Jeg er ganske sikker på at dette er et produkt eller en tjeneste som ville økt tilskuerskaren på Åråsen betraktelig. Jeg mener at dette er noe vi bør, kanksje må anskaffe oss. Det koster sannsynligvis ikke mange millioner og bør være en viktig bidragsyter til flere mennesker på stadion.
Det er ofte folk blir litt mer commit`a over en pils eller cola i god samvær. Hvis et par personer av en gjeng på 5 snakker om forrige storkamp og spør om resten blir med på neste LSK kamp sier kanskje et par ja og en kanskje. Men da kampdagen endelig er der, trekker de seg, prioriter annerledes(/feil). Med `systemet` ville allerede billettene vært bestilt.
Et annet moment er et slik system ville skapt mye større rift om plassene, folk ville vært tidlig ute for å sikre seg favorittplassene.
Jeg synes LSK kan gjøre en hel del for å øke publikumsmassene, som f.eks. http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=2801, hvor `systemet` må være noe av det enkleste, billigste og mest geniale for å skape rift om plassene på Åråsen. Hva tror dere?
Kommentar