Fulhams billettsystem, noe for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Fulhams billettsystem, noe for LSK?


    Helgen rundt den 1. april var jeg i England, hvor et av høydepunktene var et gjennsyn med Heidar Helguson i kampen mellom Fulham og Portsmouth.

    Satt tidligere i dag og mimret over opplevelsen, noe som resulterte i en tur innom hjemmesiden til Fulham (www.fulhamfc.com). Det første som møtte meg var en introside som lyste et vakkert lys. `Lyst til å se kampen mot Wigan, kjøp billett her og nå`. Jeg skippa unna introsiden og trykket meg videre til hovedsiden. Men øverst på denne siden lyste samme beskjed mot meg. Jeg fikk nesten lyst til å ta turen tilbake igjen til London med det samme. Jeg gikk inn på linken for å se hvor enkelt eller komplisert det ville være å bestille billetter til meg og noen kompiser. Frem dukket det opp et kart av Craven Cottage, hvor jeg selv kunne velge hvor jeg ville sitte. Trykket på en seksjon for å sjekke. Fikk da beskjed om at de holdt av plassene i 5 min. Hvis jeg ønsket plassene var det bare å betale med VISA-kortet, hvis ikke ble de gjort tilgjengelige for andre igjen.

    Det er, så vidt jeg vet, et slikt system utsalgstedene av Åråsen-billettene bruker i dag. Hvorfor har ikke LSK et så enkelt og genialt verktøy tilgjengelig for oss på hjemmesidene sine??

    Jeg er ganske sikker på at dette er et produkt eller en tjeneste som ville økt tilskuerskaren på Åråsen betraktelig. Jeg mener at dette er noe vi bør, kanksje må anskaffe oss. Det koster sannsynligvis ikke mange millioner og bør være en viktig bidragsyter til flere mennesker på stadion.

    Det er ofte folk blir litt mer commit`a over en pils eller cola i god samvær. Hvis et par personer av en gjeng på 5 snakker om forrige storkamp og spør om resten blir med på neste LSK kamp sier kanskje et par ja og en kanskje. Men da kampdagen endelig er der, trekker de seg, prioriter annerledes(/feil). Med `systemet` ville allerede billettene vært bestilt.
    Et annet moment er et slik system ville skapt mye større rift om plassene, folk ville vært tidlig ute for å sikre seg favorittplassene.

    Jeg synes LSK kan gjøre en hel del for å øke publikumsmassene, som f.eks. http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=2801, hvor `systemet` må være noe av det enkleste, billigste og mest geniale for å skape rift om plassene på Åråsen. Hva tror dere?
    Last edited by Gjest; 21.04.2006, 16:44.
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    #2
    Har selv vært på Fulham kamp for ca 2 år siden, opplevde det samme som deg. Latterlig lett og bestille billetter. Alt ble forhåndsbetalt på nettet med et VISA-kort og lå i en konvolutt med navnet "Riisa" på ved billetlukanår vi hentet det på kampdagen.

    Et slikt system hadde vært genialt, vet ikke hvor mange kroner det koster men det kommer garantert til og bli en investering for LSK.
    Billettsystemet vi har per dags dato er veldig dårlig. Både forhåndsalg og billettsalg på kampdager er svakt.

    Det mest positive er nettverksalget til KFL.

    Kommentar

    • Gjest

      #3
      Oj, vi har jo et lignende produkt.
      Den som leter finner..
      Under den anonyme, men dog logiske knappen `Billetter`, har vi go`systemet jo! Noen som vet om man ved å bestille billetter online gjennom billettluka.no får billettene i posten, om de hentes på Posten eller om de hentes på Åråsen?
      Jeg er sikker på at riktig promotering av denne billettluka-linken, hvis billettene blir raskt tilgjengelige etter bestilling, vil øke publikumsgjennomsnittet på Åråsen.
      Jeg savner virkelig kraftigere promotering av hjemmekampene! Skjønner at LSK ikke slenger opp helsideannonse i VG før hver hjemmekamp, men tviler på om det koster så mye å annonsere på vår egen hjemmeside..www.lsk.no

      Kommentar

      • Gjest

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
        Har selv vært på Fulham kamp for ca 2 år siden, opplevde det samme som deg. Latterlig lett og bestille billetter. Alt ble forhåndsbetalt på nettet med et VISA-kort og lå i en konvolutt med navnet "Riisa" på ved billetlukanår vi hentet det på kampdagen.

        Et slikt system hadde vært genialt, vet ikke hvor mange kroner det koster men det kommer garantert til og bli en investering for LSK.
        Billettsystemet vi har per dags dato er veldig dårlig. Både forhåndsalg og billettsalg på kampdager er svakt.

        Det mest positive er nettverksalget til KFL.
        Har du bestilt gjennom billettluka.no før? Ved enda nærmere undersøkelser ser jeg at billettene som bestilles kan plukkes opp tidligst to timer, senest 15 min før kamp i billettluka på Åråsen. Virker suverent da, slipper nesten helt unna billettkø?

        Kommentar

        • Kølla Riisa
          Seniormedlem
          • Jun 2004
          • 1021

          #5
          Har du bestilt gjennom billettluka.no før? Ved enda nærmere undersøkelser ser jeg at billettene som bestilles kan plukkes opp tidligst to timer, senest 15 min før kamp i billettluka på Åråsen. Virker suverent da, slipper nesten helt unna billettkø?
          Nei, jeg har ikke benyttet meg av det.

          Kommentar

          • Fugla
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 1718

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
            Har selv vært på Fulham kamp for ca 2 år siden, opplevde det samme som deg. Latterlig lett og bestille billetter. Alt ble forhåndsbetalt på nettet med et VISA-kort og lå i en konvolutt med navnet "Riisa" på ved billetlukanår vi hentet det på kampdagen.

            Et slikt system hadde vært genialt, vet ikke hvor mange kroner det koster men det kommer garantert til og bli en investering for LSK.
            Billettsystemet vi har per dags dato er veldig dårlig. Både forhåndsalg og billettsalg på kampdager er svakt.

            Det mest positive er nettverksalget til KFL.
            Flere engelske klubber benytter seg av dette systemet...
            Jeg var på Spurs-Chelsea i høst og da gikk det også lekende lett.
            Homer Simpson.



            www.ultrassarp.no

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7
              Bør kanskje være mer spesifikk i tråd-navnet. Folk som ikke gidder lese tråden kan få et inntrykk av at viking-kampen er utsolgt, og bli hjemme på søndag. Og det vil vi vel ikke?
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • Woia
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Sep 2005
                • 108

                #8
                Opprinnelig skrevet av hoyt
                Bør kanskje være mer spesifikk i tråd-navnet. Folk som ikke gidder lese tråden kan få et inntrykk av at viking-kampen er utsolgt, og bli hjemme på søndag. Og det vil vi vel ikke?
                Enig.. jeg trodde dette først var om lsk - viking kampen før jeg leste innlegget
                slap that ho like a domino

                Kommentar

                • Gjest

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av hoyt
                  Bør kanskje være mer spesifikk i tråd-navnet. Folk som ikke gidder lese tråden kan få et inntrykk av at viking-kampen er utsolgt, og bli hjemme på søndag. Og det vil vi vel ikke?
                  Hehe, støtter ikke din frykt fullt ut, men for å ikke ødelegge nattesøvnen til noen skal det ordnes øyeblikkelig

                  Kommentar

                  • Lanka
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Apr 2006
                    • 24

                    #10
                    Tviler på at det systemet funker på Kanarifeltet. Men alle andre tribuner bør ha det. Flomlyset på Åråsen er først i Norge. Hvorfor ikke slå til med et nytt system i samme slengen. Vi tjente jo rått på RL.

                    Kommentar

                    • Tor Hilmar
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Mar 2006
                      • 42

                      #11
                      Har bestilt på bilettluka og det funker greit. Problemet er vel at billett-linken med fordel kunne vært mindre anonym...
                      Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

                      Kommentar

                      • Alexander
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Sep 2005
                        • 70

                        #12
                        Har bestilt på billettluka mange ganger, senest til kampen mot Rosenborg. Deilig å slippe å stå i den lange billettkøa som alltid kommer på kampdagene på Åråsen. Oppfordrer alle til å kjøpe gjennom billettluka.no, mye enklere både for deg selv og for LSK.

                        Kommentar

                        • krisruds
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 839

                          #13
                          hva koster det gjennom luka.no da? samme pris?
                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                          Kommentar

                          • Kef1r
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 730

                            #14
                            like greit og gå på shopen.. slipper kø slipper alt ;p og når du er på shopen finner du kanskje noe annet stæsj og kjøpe også hehe

                            Kommentar

                            • Gjest

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av krisruds
                              hva koster det gjennom luka.no da? samme pris?
                              Det kommer visst et formidlingsgebyr på 10 kr.
                              Men det syke er at prisen er 120 kr for å sitte på langsidene ved å kjøpe det over nett. Ved å legge til formidlingsgebyret blir summen som trekkes fra kreditt/debittkortet 130 kr. Jeg trodde prisen var 200 ved å betale på stadion!
                              Det er i så tilfelle 70 spart pr billett!
                              Tror jeg skal kjøpe meg billetter for hele sesongen med det samme!

                              Kommentar

                              • Gjest

                                #16
                                Ser at også Tottenham har billettsalg som hovedprioritet på sin hjemmeside..
                                Welcome to the official Tottenham Hotspur website. Explore the site, discover the latest Spurs news & matches and check out our new stadium.

                                Kan umulig være dumt siden det er interessen rundt klubben som generer penger. Her har LSK er jobb å gjøre. Men i mine øyne en behagelig enkel jobb!
                                Regner nesten at noen tipser styret i LSK om dette, og at vi ser forbedring rundt dette med det første.
                                Last edited by Gjest; 21.04.2006, 22:32.

                                Kommentar

                                • Brannslange
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Oct 2005
                                  • 17

                                  #17
                                  Hvorfor være så lite ambisiøs? Bestiller du på billettluka.no må du fortsatt stå i kø for å hente papirbillettene. Utrolig tungvindt og ikke minst gammeldags. Bestiller du billetter over internett betaler du med kredit-/debetkort og dermed har du allerede en unik id registert på betaleren. Hva med å bare kunne dra samme kort ved inngangen, slik som på gjøres ved innsjekking og ombordstigning på flyplassen på alle innenlandsflygninger i Norge? Veldig enkelt og en slipper kø. Dernest kan man ta tankerekken videre, og gjøre det samme som på flytoget. Billetter kjøper du ved inngangen, det er bare å dra kredittkortet i en automatisk "bom" og så kan du gå rett inn. Iom. at det er faste sitteplasser kan en kvittering automatisk skrives ut også.

                                  PS. For folk som ikke er så kjent på Åråsen er det veldig vanskelig å finne ut hvor en skal sitte. Hva med LITT bedre skilting ved tribunene/inngangene..?

                                  Kommentar

                                  • Jumbo
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2004
                                    • 66

                                    #18
                                    Jeg klarer ikke å se forskjellen på fulham sitt og vårt hvis man ser ut ifra at de bare har markedsført seg det bedre.

                                    Jeg har bestilt biletter mange ganger fra bilettluka og det fungerer jo helt likt, man går inn, velger hvilke plasser man vil ha og betaler med VISA.

                                    Det er flere steder man kan hente bilettene man har bestilt og man må ikke vente til 2 timer før kampen for å hente de som noen sier her! Så sant dette ikke er noe finurlig de har funnet på fra og med i år da

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Jumbo
                                      Jeg klarer ikke å se forskjellen på fulham sitt og vårt hvis man ser ut ifra at de bare har markedsført seg det bedre.

                                      Jeg har bestilt biletter mange ganger fra bilettluka og det fungerer jo helt likt, man går inn, velger hvilke plasser man vil ha og betaler med VISA.

                                      Det er flere steder man kan hente bilettene man har bestilt og man må ikke vente til 2 timer før kampen for å hente de som noen sier her! Så sant dette ikke er noe finurlig de har funnet på fra og med i år da
                                      Er enig at de faktisk har veldig like systemer, men markesføringen hører ingen steder hjemme! Her har virkelig LSK en jobb å gjøre!

                                      Hvile andre steder enn i billettlukene på Åråsen er det man kan hente billettene man har bestilt?

                                      Kommentar

                                      • jal
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Apr 2004
                                        • 27

                                        #20
                                        Kjøpte akkurat 3 billetter nå, og har gjort det pa samme måte mange ganger tidligere!

                                        Enklere kan det jo ikke bli! Jo, foresten;

                                        Hvis man kunne brukt medlemskortet i KFL, som elektronisk billett ville jeg og podene sluppet å gå innom bilett luka å hentet bilettene!
                                        JAL

                                        Kommentar

                                        Working...