VG: Fjøra til Liverpool?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CLAYTONZANE
    Medlem
    Møteplager
    • Jul 2005
    • 74

    VG: Fjøra til Liverpool?

    Ser på tekst-tv at spetalen og stordalen går med planer om og kjøpe liverpool. Fjøra er tiltenkt en sportslig rolle. Hva synes vi om dette?? Tror dette er bare en liten agurk sak fra vg.

    nei og nei
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av CLAYTONZANE
    Ser på tekst-tv at spetalen og stordalen går med planer om og kjøpe liverpool. Fjøra er tiltenkt en sportslig rolle. Hva synes vi om dette?? Tror dette er bare en liten agurk sak fra vg.

    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113731
    Jeg måtte dobbeltsjekke kalenderen da jeg leste dette.

    Klippe, klippe...

    "Selv Jan Åge Fjørtoft blir uvanlig ordknapp.

    - Jeg har ingen kommentar. Snakk med Øystein, sier Lillestrøm-manageren.

    VG vet imidlertid at prosjektet har kommet så langt at han skal ha informert LSK-eier Per Berg om samtalene med Spetalen."

    Kommentar

    • Lars_K!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 271

      #3
      Håper ikke dette vil bli en realitet...
      Han hart tilført klubben så mye bra, kanskje han bare brukte LSK som et spring-brett han også?

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Får vi nok en "bosman" som har hodet et annet sted?

        Skjønner jo at Liverpool frister, men det er tross alt LSK som er favorittklubben din, Fjøra. Da blir Liverpool som en bakgårdsklubb å regne.

        Petter

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Opprinnelig skrevet av VG
          - Jeg har ingen kommentar. Snakk med Øystein, sier Lillestrøm-manageren.
          Jeg liker ikke helt at Fjøra er på fornavn med Spetalen. "Vis meg vennene dine, og jeg skal si deg hvem du er."

          Kommentar

          • Mr. Torri
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jan 2006
            • 125

            #6
            Så klart Fjøra velger Liverpool framfor LSK, tenk dere selv.
            (Ikke at jeg er Liverpool fan)
            Men jeg HÅPER at han blir i LSK, men først må de få kjøpt Liverpool, det er verre!
            Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

            Otto Fredrikson, Number One ..

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Det er vanskelig nok å få kjøpt Liverpool.
              Men hvis det lekker ut at Fjøra skal være sportslig manager, så kan det jo hende at aksjonærene tenker seg om enda en gang.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Alexander
                Medlem
                Møteplager
                • Sep 2005
                • 70

                #8
                Fjøra i Liverpool kommer nok neppe til å skje. Tviler ekstremt sterkt på om Spetalen og Stordalen noensinne kommer til å få noen som helst innflytelse på det sportslige i Liverpool.

                Skulle likt å sett reaksjonene i Liverpool hvis noen nordmenn hadde fått kontrollen over klubben og bestemt at Fjørtoft skulle hatt en sportslig rolle Da ville det nok blitt oppstyr.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #9
                  Haha, ja, norske investorer er populære i England etter Røkke/Gjelstend-episoden med Wimbledon Dette er jo bare kødd, aldri om de klarer å kjøpe opp Liverpool, og jeg tror klubben er for stor til å ha en såpass urutinert manager som Fjørtoft. Jeg sier ikke at han ikke er en god manager, men han er i sitt 2 år i gamet, ogdet er ganske store kontraster mellom en norsk toppklubb og en engelsk toppklubb.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Fugla
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 1718

                    #10
                    Liverpool sendte for et par uker siden brev til alle aksjeeierne om at klubben var i forhandlinger med en sterk investorgruppe.


                    Spetalen vil kjøpe Liverpool Liverpool sendte melding til aksjeeierne

                    Liverpool sendte for et par uker siden brev til alle aksjeeierne om at klubben var i forhandlinger med en sterk investorgruppe.


                    VG skriver i dag at den norske investoren Øystein Stray Spetalen vurderer å kjøpe seg inn i Liverpool.

                    VG presenterte nyheten i lørdagens utgave av papiravisen. Kilder VG har snakket med bekrefter at Spetalen vurderer å kjøpe seg inn i Liverpool, og at milliardplanene er presentert for gigantklubben.

                    Etter det VG kjenner til vil Spetalen ha med hotellkongen Petter Stordalen på laget av økonomiske årsaker, samt Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft som er tiltenkt en sportslig rolle i klubben. Også den London-baserte investoren Christian Eidem skal være med i investorgruppen.

                    Aldri fått tilsvarende brev

                    For et par uker siden fikk den norske supporterklubben til Liverpool, som for tiden har én aksje i Liverpool, et brev fra klubben i England. Der gikk det frem at klubben er i samtaler med en sterk og seriøs investorgruppe om oppkjøp av klubben.
                    [FONT=Arial,Helvetica]RESSURSSTERK: Øystein Stray Spetalen har økonomiske muskler. Foto: Scanpix
                    [/FONT]
                    - Vi har hatt aksjer i Liverpool i ti år, og jeg har aldri tidligere mottatt noe tilsvarende brev. Klubben har sagt åpent i to-tre år at den trenger investorer for å bygge ny stadion og kjøpe nye spillere. Men dette har de sagt så lenge at folk har begynt å miste interessen, sier leder av den norske supporterklubben, Pål Chr. Møller (44) til VG Nett.

                    Han starter supporterklubben for 26 år siden og har vært formann i alle årene den har eksistert. Med andre ord kjenner han forholdene i klubben svært godt, og innrømmer overfor VG Nett at han opplever henvendelsen fra Liverpool som svært seriøs.
                    [FONT=Arial,Helvetica]ØNSKER NORDMENN VELKOMMEN: Leder av den norske supporterklubben til Liverpool, Pål Chr. Møller, mener det er positivt at nordmenn vil kjøpe Liverpool. Foto: Privat
                    [/FONT]
                    - Men jeg vet ikke om dette gjelder Spetalens gruppe. At verken han eller andre vil uttale seg om saken tolker jeg imidlertid som et tegn for at det er noe seriøst på gang, sier Møller videre.

                    Ikke skremt av Wimbledon

                    At det ikke lykkes den forrige norske investorgruppen som kjøpte en Premier League-klubb, bekymrer ikke Møller. I 1999 kjøpte Bjørn Rune Gjelsten og Kjell Inge Røkke Wimbledon, men solgte seg ut noen år senere med stort tap.

                    - At de er norske er bare positivt. De er nærmere kulturen i England, sier Møller som påpeker at den thailandske statsministeren fikk nei til å kjøpe klubben blant annet på grunn av store sprik i verdisyn.

                    Også Gjelsten og Røkke satset på norske personer i klubben. Egil Drillo Olsen og Lars Tjærnås ble ansatt som trenere, og en rekke norske spillere ble hentet over til London. Klubben rykket ned det første året under norsk ledelse.

                    - Umiddelbart vil kanskje noen reagere på at de vil dra inn nordmenn i ledende sportslige stillinger så tidlig i fasen, sier Møller og tenker på Fjørtoft som skal være tiltenkt en sportslig rolle i Liverpool
                    Homer Simpson.



                    www.ultrassarp.no

                    Kommentar

                    • Kanaristar
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2005
                      • 155

                      #11
                      Spettet har tjent 500 000 000 kr det siste året på å kjøpe og selge riggaksjer. Stordalen har antakelig ikke tjent noe mindre. Liverpool trenger penger. Hvem vet hva som skjer.

                      Er fjøra en type som liker å være en av de "kule" gutta?.

                      mvh
                      Kjøp Citroën !

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        #12
                        Fjøra er rå på relasjoner. Han kjenner masse folk innen næringsliv, toppidrett, politikk og film/musikk, både på nasjonalt og internasjonalt plan.

                        Dette er gode egenskaper, og den som ikke ser det er proppfull av erkenorsk traushet, fordommer og jantelov!

                        Håer vi får nytte av Fjøra i LSK i flere år, men hvis dette prosjektet blir realisert er han tapt for oss. (Så da kan vi hente Bjarmann )

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Ola
                          Fjøra er rå på relasjoner. Han kjenner masse folk innen næringsliv, toppidrett, politikk og film/musikk, både på nasjonalt og internasjonalt plan.
                          Du glemte kongehus og media.

                          Kommentar

                          • Jumbo
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • May 2004
                            • 66

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Ola
                            Fjøra er rå på relasjoner. Han kjenner masse folk innen næringsliv, toppidrett, politikk og film/musikk, både på nasjonalt og internasjonalt plan.

                            Dette er gode egenskaper, og den som ikke ser det er proppfull av erkenorsk traushet, fordommer og jantelov!

                            Håer vi får nytte av Fjøra i LSK i flere år, men hvis dette prosjektet blir realisert er han tapt for oss. (Så da kan vi hente Bjarmann )
                            Fjøra er rå på relasjoner. JA!
                            Men nå snakker vi england og ikke norge her, er fortsatt i Norge han har sin sterkeste side når det gjelder relasjoner.

                            Kommentar

                            • Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

                              #15
                              Norske oppkjøp er vel ikke de mest populære innen engelsk fotball Som unitedsupporter håper jeg det går iorden, som fugl håper jeg det ikke gjør det. Tror uansett ikke de klarer det.
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                Luftslott. Jeg sjekket også datoen når jeg så artikkelen.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  #17
                                  Dette er bare et ledd i fjøra sin plan om å hente gerrard til åråsen som erstatter for koren.

                                  Kommentar

                                  • Lanka
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Apr 2006
                                    • 24

                                    #18
                                    Best det bare er en spøk fra Fjøra sin side. Sist nordmenn inntok fotballøya gikk det ganske dårlig. Tenker da på Drillo og Tjernås og deres Wimbledon. Makabre saker.

                                    Kommentar

                                    • Lars_K!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 271

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Lanka
                                      Best det bare er en spøk fra Fjøra sin side. Sist nordmenn inntok fotballøya gikk det ganske dårlig. Tenker da på Drillo og Tjernås og deres Wimbledon. Makabre saker.
                                      hmm...se på de to navna igjen..........

                                      Kommentar

                                      • Lanka
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Apr 2006
                                        • 24

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Lars_K!
                                        hmm...se på de to navna igjen..........
                                        Yes, har ikke noe å si om Lars Tjernås, men Drillo var faktisk en landslagstrener Norge som fotballnasjon virkelig har hatt nytte av. Man skjønner sammenhengen når man ser etterfølgeren som idag er kommentator på tv. Fjøra er noe for seg selv, men hvem vet om han velger å ta den veien. Og da kan han faktisk bli den nye Drillo slik som fotballen er idag.

                                        Kommentar

                                        Working...