Trening på Åråsen lørdag 22. april

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Trening på Åråsen lørdag 22. april

    Stallen er nå nær skadefri: Tre keepere og nitten utespillere deltok for fullt i treninga, alle unntatt Biffen. Diomande Alassane var ikke å se denne gangen. Før eller seinere måtte han vel (midlertidig) hjem til Senegal; turistvisum varer vel ikke evig ?

    Til å begynne med var ikke 11'ern lett å se, ettersom Halle trente forsvaret for seg (Stoffe, Rambekk, Kippe, Shane, med Søgård foran), mens Rösler trente angrep, etter en stund med Andersson som langpasningslegger (og JP som HB i Halles forsvarsrekke). Samtlige angripere var i aksjon litt fra og til, både Sundgot, Myklebust, Mifsud, Haddad og Occean. Men på slutten av formasjonstreninga ble det likevel klart at 11'ern fra start mest sannsynlig blir

    Heinz
    Stoffe - Anders - Frode - Shane
    Espen
    Bjørn Helge - Kiko
    Robbie
    Olivier-Michael

    Mye tyder vel på at Rösler som vanlig bytter eller rullerer på spissene og angrepet de siste femten-tjue, langt mer enn hva forgjengeren noen gang gjorde.

    Åråsen er nå klar til årets første trepoenger, med nytt lydanlegg, lysmastene i kamphøyde, og sterkere tau på tifobanneret som ikke kom på plass mot RBK.

    Treninga denne lørdagen må karakteriseres som lett, siden en kjørte en trening med høy intensitet i går (og har kamp i morra).

    På TV2-sporten i går kveld var det et kort innslag om LSKs nye overvåkingssystem for treningene. Historien bak dette er såvidt jeg forstår på Per Christian Eidevik at Fugla foreløpig bare tester ut nytt utstyr hvor spillerne får et belte rundt brystet med en sensor som måler puls og oksygenopptak kontinuerlig, målinger som trådløst sendes til en mottaker og vises på en bærbar PC. Dette gjør det mulig å teste innsatsen (TV2s vinkling) men først og fremst kondisnivået, hvor mye kondisjonseffekt det blir ut av trening med ball, og hvor fort en henter seg etter ekstra høy intensitet. Det siste er ikke minst viktig fordi fotball er mye mer en "intervallsport" enn mer utprega utholdenhetsidretter som sykkel eller langrenn. I går ble bare Sundgot testa (og viste seg å være i god form etter et lite skadeavbrekk), neste uka skal alle testes med dette utstyret.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 22.04.2006, 14:52.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Takk for nyttig info fra siste trening før den viktige Viking-kampen. Er selv litt overrasket dersom Sundgot ikke starter i morgen, har inntrykk av at han betyr mye for stablitet og ro i laget.

    Kommentar

    • Trondeo
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3062

      #3
      Takk for fin oppsummering av treningen. Deilig å høre at det ikke er mange med skader. Det jeg personlig ikke liker med 11'ern er at mifsud mest sannsynlig starter, liker occean og myklebust sammen, enn occean og mifsud, men begge parene klarer nok å skape mange målsjangser og ikke minst mål.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #4
        Jeg misliker mest at Mouelhi igjen er satt på venstrekant hvor han stort sett ikke har fått til en dritt, men jeg har troa på at Uwe setter opp det beste laget til hver tid. Jeg kunne også tenkt meg å se Sundgot inn på laget igjen, eventuelt testet Haddad, men Uwe's vurdering er antagelig at det er andre som er bedre for øyeblikket, og da stoler jeg på at hans vurdering er rett.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Hvem er Biffen??

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #6
            Eirik Bertheussen, hvis ikke jeg tar skammelig feil.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #7
              Korrekt, et slaskete og småharry kallenavn etter mitt skjønn. Just how we like it?
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              Working...