Aftenbladet: Tengesdal på klubbjakt - vil til Østlandet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Aftenbladet: Tengesdal på klubbjakt - vil til Østlandet

    http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article54663.ece

    Tengesdal på klubbjakt


    Jørgen Tengesdal kan forsvinne fra Viking i sommer eller etter sesongslutt. ( Foto: Fredrik Refvem )
    Relaterte klubber
    Viking
    Stiftet: 10.08.1899
    Hjemmebane: Viking Stadion
    Tilskuerrekord: 19800
    Neste kamp: 23.04.2006 Lillestrøm-Viking
    Mer om Viking

    Relaterte artikler



    STAVANGER: Vikings Jørgen Tengesdal vurderer klubbskifte, og har allerede sjekket markedet.


    Av: Eivind Aarre
    Publisert: 22.04.2006 kl. 08:49
    Tengesdals kontrakt går ut etter 2006-sesongen, og med både benkesliting i Viking og en kjæreste i god jobb på Østlandet, har egersunderen til nå valgt å avvente å svare på kontraktstilbudet fra Viking. Bedrer ikke situasjonen seg for ham i Viking, blir han enten solgt i sommer, eller går gratis til ny klubb ved sesongslutt.
    - Slik posisjonen min er nå, er det ikke aktuelt å forlenge med Viking. Det virker som jeg er andrevalget på høyrebacken akkurat nå, og at jeg omtrent ikke vurderes som høyrekant. Det er kant jeg ønsker å spille, og jeg føler at jeg har en del å bidra med på den plassen, sier Tengesdal til Aftenbladet.
    Ikke lokalt

    Han bekrefter at han har «sjekket litt rundt» med andre klubber. Hvilke klubber vil han ikke ut med.
    - Men det er ikke her lokalt. Ønsket mitt er å fortsette i en klubb på elitenivå, sier Tengesdal.
    I tillegg til Viking, har Tengesdal også spilt for Lyn, Skeid og Tromsø.
    25-åringen venter ikke å starte mot Lillestrøm på Åråsen i morgen – LSKs hjemmebane er for øvrig arenaen der Viking har slitt mest de siste årene. På de fem kampene fra og med 2001 står Viking med fem tap og en målforskjell på bedrøvelige 1-14.
    Matchvinner

    - Er det så ille? Ja, tallene viser klart at vi har slitt borte mot Lillestrøm. De er sterke hjemme, og vi har også hatt noen svake kamper, sier Tengesdal.
    Han har ikke bare vonde minner fra Åråsen. Vikings forrige seier kom i 2000. Viking vant 1-0, og Jørgen Tengesdal ble matchvinner.
    - Jeg husker den kampen godt. Det var åpning av nye Åråsen, og det smakte godt med seier, minnes egersunderen.
    LSK - Viking siste fem år

    (Lillestrøm nevnt først)
    2001: 4-0
    2002: 2-0
    2003: 1-0
    2004: 5-1
    2005: 2-0
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    #2
    Hva så? Er ikke god nok for LSK om han ikke er det for viking.
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      backup for lsk 2....
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      Working...