RB: En mann å se opp for (Ødegård skårer ofte på Åråsen)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    RB: En mann å se opp for (Ødegård skårer ofte på Åråsen)



    En mann å se opp for

    ÅRÅSEN:
    Alexander Ødegaard har sett alt annet enn farlig ut som målløs Viking-spiss. Men det er all grunn til å advare LSK-spillerne. På Åråsen scorer han ofte.
    Les også:





    Av: Morten Svesengen

    Ødegaard har scoret mål i tre av de fire kampene han har spilt på Åråsen. I fjor gjorde han sitt første Rosenborg-mål nettopp mot LSK på Åråsen.
    Totalt har Ødegaard spilt ni ganger mot LSK som Sogndal- og Rosenborg-spiller. Fem ganger har den nåværende Viking-spilleren funnet veien til nettet i disse kampene.
    En positiv statistikk som kan være en inspirasjon for sju-millionersspissen som hver uke blir minnet om alle målene han ikke har scoret for Viking.
    – Jeg har ikke tid til å snakke om det nå, sier Ødegaard når RB-sporten vil snakke med ham om hans Åråsen-statistikk.
    – Hva om vi ringer litt senere?
    – Jeg har ikke tid da heller, sier Ødegaard som tydeligvis har mer enn nok med å tenke på hvordan han skal finne veien til nettet,
    – På vakt

    Ødegaard er også en av de Viking-spillerne som LSK-trener Uwe Rösler vil at spillerne hans skal passe godt på i kveldens oppgjør på Åråsen.
    – Viking har hurtige spillere, og er derfor farlige på kontringer. I tillegg har de spillere som Ødegaard, Øyvind Svenning og Allan Gaarde som skyter godt fra distanse. Vi må være på vakt, sier Rösler.
    LSK er stor hjemmefavoritt, og LSK-treneren forventer også at laget hans skal sikre seg sin første seier i serien.
    – Vi skal gå ut og trykke dem fra start. Kampen går på vår hjemmebane, og jeg forventer at vi skal vinne. Jeg regner med at Viking vil ligge lavt og satse på kontringer. Det må vi være oppmerksom på, sier Rösler.
    Sundgot og Occean?

    Han har valgt ikke å gjøre noen forandringer på laget som startet i Bergen tirsdag.
    – Jeg hadde bare ett virkelig valg. Magnus Myklebust eller Michael Mifsud. Michael spilte godt i Bergen, og får en ny sjanse i denne kampen, sier tyskeren.
    Arild Sundgot og Pål Steffen Andresen er begge tilbake for fullt, men starter på benken.
    – Vil ikke starte med noen av dem siden de akkurat er tilbake. Arild har vært borte en stund, og har bare spilt et kvarter. Men han kan komme inn tidlig allerede i dag, sier Rösler.
    Sundgot har spilt mest på midtbanen i vinter, men mot Brann kom han inn som spisspartner til Olivier Occean. Det kan for skje igjen i dag.
    – Vi har spilt mest med en liten og en stor spiss så langt, men Arild og Olivier er en god kombinasjon som vi sikkert kommer til å bruke. Dessverre fikk jeg aldri sjansen til å se dem sammen i vinter. På tida de fikk i Bergen, skapte de en sjanse for hverandre, sier Rösler.
    PS! Arild Sundgot trives godt med Viking som motstander. På de fem siste hjemmekampene mot siddisene har han scoret sju mål.
    RoyVaadal.
  • Kef1r
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 730

    #2
    hah.. det spisskjøpet til viking er latterlig. Occean er årets spiss !

    Kommentar

    • Emil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 306

      #3
      Ødegård har en fin dødballfot, men ellers er han heller tam. Iallefall i dag

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        synes ødegård fremstod som en halvforvirra juniorspiller idag, fikk fint lite til idag. Han har blitt hypa opp til de grader.. Han var ett gedigent talent som sliter med å slå igjennom.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • gulsort
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 166

          #5
          Jeg mener Ødegård lider unner at han valgte feil og skreiv under for Rosenborg etter knallsesongen han hadde i 2004. I osenborg ble han benkefyll og stagnerte. Jeg forstår ikke at unge talenter velger å gå til klubber der de vet de vil slite med å slå igjennom. Må være bedre å gå til en klubb som man vet vil satse på deg som spiller.
          For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

          Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

          Kommentar

          Working...