Tilskuertall

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Telemark-kanaris
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2006
    • 4

    Tilskuertall

    7295 mot Viking...dette er jo bare for dårlig! Liker ikke at vi ikke trekker mer klokken 1800 en søndag, da dette kan vise seg å bli et toppår for fugla.
    Har vi ambisjoner om å være en ledende toppklubb i Norge må tilskuertallet opp!!
    Mener vi bør være kapable for et snitt på godt over 8000...kanskje nærmere 10000.
    Hva gjøres i klubben for å øke snittet vårt? Kan Kfl gjøre noen grep/påvirke så dette får mer fokus??
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    #2
    Beklager, men etter min mening var synginga til tider ELENDIG i dag...håper virkelig ikke vi har fått med oss mange "medgangssupportere, som ikke synger".

    Men seier var deilig, og tifo var minst like deilig for oss som har slitt i MAAANGE timer..

    Kommentar

    • bjarmann
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 2938

      #3
      er en skam!!! se på aalesund, de har 11000 og de spiller i 1 div
      I år så tar vi alt

      Kommentar

      • Gjest

        #4
        Opprinnelig skrevet av Telemark-kanaris
        7295 mot Viking...dette er jo bare for dårlig! Liker ikke at vi ikke trekker mer klokken 1800 en søndag, da dette kan vise seg å bli et toppår for fugla.
        Har vi ambisjoner om å være en ledende toppklubb i Norge må tilskuertallet opp!!
        Mener vi bør være kapable for et snitt på godt over 8000...kanskje nærmere 10000.
        Hva gjøres i klubben for å øke snittet vårt? Kan Kfl gjøre noen grep/påvirke så dette får mer fokus??
        Er helt enig, har selv nevnt et par elementer, som garantert vil øke snittet, i tråder tidligere. http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3694 og
        http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=2801
        Hva KFL kan gjøre har ikke jeg tenkt noe på. Men at tiltak burde iverksett burde det ikke være noe som helst tvil om.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7104

          #5
          7297 er for dårlig, hadde håpet på minimum 8000 til denne.

          Kanarifansen var ålreite i dag. Ikke noen kanondag på jobben, men på det jevne bra. Herlig tifo!
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            Den største svikten er ettter min mening det svake sesongkortsalget.
            Jeg tror vi i hype-år bør ha ambisjoner om etter hvert å klare 10 000 i snitt,
            men da bør vi nok over 5000 solgte sesongkort.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Kef1r
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 730

              #7
              syns ikke kanari fansen var topp i dag. mye tulling. Felt C begynte på en sang og felt B tok en annen dårlig. så ut som tommy gjorde det på pure F.

              Kommentar

              • Fjeller'n
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 905

                #8
                Snakker innlegg 1 og 2 om det samme problemet? Førstemann synes det er for få folk, mens nestemann frykter det er blitt for mange?
                Men seriøst: Ja, det nok litt i underkant av hva man kunne forvente, men jeg synes ikke det er krisedårlig. (Mulig at noen av de som tok seriegullet på forskudd sliter litt med å døyve "skuffelsen" over "bare" to poeng og driter i å møte opp, men det får være deres problem.)
                KFL kan nok dessverre ikke gjøre så mye mer enn de allerede gjør. Aktive folk pusher så godt de kan og stemningen på Åråsen er så god at den nok trekker ekstra publikummere i seg selv. Er veldig enig med Roy i at hovedproblemet er mangelen på solgte sesongkort. Dette er klubben v/markedsavdelingens ansvar. Et ansvar de dessverre fortsatt ikke er villige til å ta. Som eksempel: Selv var jeg ikke tilstede i dag (noe som kan forklare litt laber stemning), men jeg har sesongkort så det er det ingen som merker på tilskuertallet. Nettop derfor er sesongkortsalget så j....g viktig. (Pluss "ørten" andre grunner jeg har prøvd å nå frem med gang på gang tidligere.)


                Stian
                -Som akkurat har blitt trebarnsfar. Hyll - hyll!
                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  LSk gjør en skammelig dårlig jobb med å promotere sesongkort, og dette er konsekvensen av det. Mindre folk (penger) enn hva det ellers hadde vært. Eneste måten vi kan få et høyt snitt i år er om vi ligger i oppen fra starten av.

                  Kommentar

                  • bøllefrø
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2004
                    • 462

                    #10
                    Enig i at 7200 ikke er så mange, men så er heller ikke kamp mot Viking sesongens højdare. Søndag kveld, kaldt i lufta, dårlig vær, ca. 20 bortefans etc. For noen år siden er dette en match det typisk hadde vært 6000 på.

                    Men jeg er enig i at vi med all hypen denne sesongen burde ha høyere mål. Og da bør man ligge på godt over 8000 på alle matcher mot "storlag".

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                      Stian
                      -Som akkurat har blitt trebarnsfar. Hyll - hyll!
                      En gedigen digresjon, nesten så du burde få gult kort Men i stedet skal du få en klem og jeg sender mine lykkeønskninger til mor og barn. Får virkelig håpe barnet ligner på sin mor
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Dinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 884

                        #12
                        Svakt tilskuer tall... Tv2 har gjort det for enkelt til å bare bli sittene hjemme og sløve fremfor å dra på stadioen å virkelig oppleve fotball og tribunekultur.
                        twitter @amundsakis
                        ΘΥΡΑ 13

                        Kommentar

                        • Gjest

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Dinho88
                          Svakt tilskuer tall... Tv2 har gjort det for enkelt til å bare bli sittene hjemme og sløve fremfor å dra på stadioen å virkelig oppleve fotball og tribunekultur.
                          Blir for dumt å gi TV2 skylden, med god jobb fra LSK sin side ville tilskuerantallet vært femsifret.

                          Kommentar

                          • Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

                            #14
                            Synes det er rart at folk plutselig er misfornøyd med 7200 tilskuere mot viking. Greit, det er ikke et veldig bra oppmøte, men det er da ikke dårlig heller! Det er bare å se på klubbens tilskuersnitt gjennom historien, så skjønner man at et snitt på over 7000 er MEGET bra sammenlignet med de fleste andre år. Snittet på 7700 i fjor var det beste siden jubel-året 1977. Jeg tror vi skal klare enda bedre i år (husk at storkampa trekker opp). En eneste gang har vi klart et snitt over 8000, og det var i 77, hvor vi vant the double! Hvor folk får forventningene sine fra skjønner jeg ikke. Snittet har forbedret seg voldsomt de siste åra, så slutt å klag! Ja, jeg vil også gjerne ha et enda bedre snitt, men det skjer ikke over natta. Så lenge det er en postitiv utvikling, så skal man ikke klage!

                            ps: jeg er helt enig i at sesongkort-salget er en katastrofe, her må klubben forbedre seg, og det kjapt!

                            Kommentar

                            • Kef1r
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 730

                              #15
                              syns det er for dumt at lsk må vinne noe for og få flere tilskurere. tror de heter medgangssupportere.. syns vålerenga er flinke til og skaffe seg medlemmer i klubben.. noe jeg ikke syns lsk er.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av eLSKer`Kef1r
                                syns det er for dumt at lsk må vinne noe for og få flere tilskurere. tror de heter medgangssupportere.. syns vålerenga er flinke til og skaffe seg medlemmer i klubben.. noe jeg ikke syns lsk er.
                                kanskje fordi oslo er en større by en det lillestrøm er?
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Kef1r
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 730

                                  #17
                                  joda men vet om mange i FETSUND som er enga fans ! det skal ikke være lov.

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av eLSKer`Kef1r
                                    joda men vet om mange i FETSUND som er enga fans ! det skal ikke være lov.
                                    er nok flere engafans i oslo enn på fetsund
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Kef1r
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 730

                                      #19
                                      ja men er ikke bare i oslo de kommer fra.. andre steder også. er jo nesten bare lsk fans som bor rund lillestrøm. finner ikke mange i oslo by.. men melder meg ut av diskusjonen orker ikke skrive så mye

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #20
                                        Nei, men noe av grunnen til at søpla har mange supportere utenbys fra er vel at oslo er en by veldig mange har ett eller annet forhold til. Bygdeguttene fra hønefoss som ser sin første kamp med onkel fra oslo på ullevål for eksempel..Blir feil hvis vi skal mene at supportere som ikke kommer fra stedet hvor klubben holder til ikke er fullverdige supportere. Vi har jo våre gutter fra vestfold, trøndelag osv.. er ikke mer enn ett par år siden vi skrøt av å være eneste supporterklubb i norge med medlemmer i samtlige 19 fylker..
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        Working...