Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Fordi jeg ville gi det en sjanse å se hvordan sangen ble. Jeg forsto det også sånn at den skulle gå 2 runder, men da misforsto jeg tydeligvis...
hvis du leser det som Tony skrev tidligere i tråden her, så har du ikke misforstått..
for planen var å la den gå 2 ganger for så å synge grekern, men i og med at folk synes det var så morro, så sklei det litt ut..
dette vil sikkert bli bedre når sangen/ropet får gått seg til litt og folk blir kjent med hvordan det "skal" være
Jeg syns at kom igjen- sangen var bra for stemmninga selv om vi sang den litt lenge....Steminga begynte å ebbe litt før Tommy og de andre dro i gang den....
men til alle som tviler; det var jo første gangen, trengs jo litt trening for å få i gang nye sanger på feltet folk må jo gi den en sjangse, hvertfall hvis målet er å avslutte med greker'n.... det blir konge bra!!! Bombesikker på det
Er vel heller det at vi har samme mentalitet, så vi kjenner igjen en dårlig sang når det først kommer en...
Med all respekt: Da lurer jeg på to ting.
1. Hvis dere kjenner igjen dårlige sanger når dere hører dem, hvorfor sa du ikke fra på sangmøtet? Jeg var der, og fikk inntrykk av at alle var med (vi var med!) da den ble utførlig forklart.
2. I en annen tråd mener (mange fra) UFC at det er for få mennesker som synger på feltet. Hele tanken her er jo å få folk igang, så det taler jo faktisk deres sak? Er det det at det ikke spiller noen rolle å få med folk, hvis ikke sangen er "riktig" etter alles standard? Og hvem skal sette denne standarden?
Jaja.. Av 4500 medlemmer er det neppe alle som liker alt og alle. Regner med at folk fortsatt får lov til å si meninga si? Eller er det sånn at alle må like den nye sangen som blir vedtatt på sangmøtene?
Jeg synes ropet var elendig, det må da finnes andre alternativer for å dra i gang folk.
Tydelig at enkelte her inne har mindreverdighetskomplekser for et eller annet
Jaja.. Av 4500 medlemmer er det neppe alle som liker alt og alle. Regner med at folk fortsatt får lov til å si meninga si? Eller er det sånn at alle må like den nye sangen som blir vedtatt på sangmøtene?
Jeg synes ropet var elendig, det må da finnes andre alternativer for å dra i gang folk.
Nettopp.
Men folk bør uansett støtte opp om de sangene/ropene som blir satt igang. Selv er jeg langtfra overbegeistret for alle sangene våre, men jeg gauler da med av full hals uansett hva vi synger.
Mot trøndera ble kom igjen fugla dratt i gang. Et klansrop. Synes du det også var greit?
Synes du det er greit at vi rapper flere sanger fra Hammarby? Vi har sikkert et tosifra antall sanger rappa fra bajen, blir kult å møte dem i Royal league..
Når det er et utrolig dårlig rop etter min og mange andres mening så er det tydelig at det er delte meninger om dette.
I går fikk jeg sterke assosiasjoner til Cæsar Sveins sang. Jeg synes ikke den heller er spesielt kul.
Det jeg mener, er at det kanskje ikke er så rart at enkelte her inne har påpekt at de oppfatter UFC som "supporterpoliti". Jeg sier ikke at jeg mener det selv, men det er litt påfallende at UFC nærmest går samlet ut mot et rop etter at andre har skrytt av det. Når man samtidig kritiserer folk for ikke å synge, så kan man lett få inntrykk av at UFC "vet best".
Dette er ikke et angrep på UFC. Men dere er er en sterk og synlig gruppering, og som du selv sier: folk er forskjellige. Dette er et lite rop, som ble kjørt inn. Jeg ser ikke helt poenget med å blåse det opp på denne måten, dersom tanken er at ropet går to ganger, og det drar med seg folk. På Felt A våknet folk av denne, og synginga tok seg opp etterpå.
Ingen i UFC har hevdet at vi på noen måte er bedre eller vet bedre enn andre. Forøvrig er det mange andre utenfor UFC som har sagt at de synes ropet var dårlig.
Litt feil å si at noen i UFC har blåst dette opp. Jeg og noen andre sa vår mening om ropet, på linje med alle andre! Det var tydeligvis nok til å provosere IL, Torolf og et par andre. Makan til sutring, minna meg om et par småunger
At mange i UFC deler den oppfatningen av at ropet var elendig sier seg jo selv, all den tid vi har samme mentalitet!
Mot trøndera ble kom igjen fugla dratt i gang. Et klansrop. Synes du det også var greit?
Synes du det er greit at vi rapper flere sanger fra Hammarby? Vi har sikkert et tosifra antall sanger rappa fra bajen, blir kult å møte dem i Royal league..
Når det er et utrolig dårlig rop etter min og mange andres mening så er det tydelig at det er delte meninger om dette.
I går fikk jeg sterke assosiasjoner til Cæsar Sveins sang. Jeg synes ikke den heller er spesielt kul.
Jeg gjemte meg i hendene da jeg hørte "Kom igjen Fugla" mot FK Bart. Den kan klanen få ha i fred.
Ingen i UFC har hevdet at vi på noen måte er bedre eller vet bedre enn andre. Forøvrig er det mange andre utenfor UFC som har sagt at de synes ropet var dårlig.
Du vil alltid finne folk som synes enkelte andre sanger er dårlige også. Du kan ikke seriøst forvente at alle skal like det samme!
Mange likte dette ropet, og så lenge den brukes som det er sagt tidligere i tråden her, så vil den virke som en oppvekker.
Stemningen ble virkelig bedre etterpå, det kan ingen fornekte. Den blir nok ikke bruklt så mye, så dere som hater den kan vel bare bite tenna sammen og bli med?
Likte ikke helt den nye sangen jeg heller, men jeg er med og synger. og den fikk absolutt opp stemninga etterpå! tommel opp for det. Tror vel at de fleste på feltet har sanger de ikke liker, men er med på å synge alikevel.
Likte ikke helt den nye sangen jeg heller, men jeg er med og synger. og den fikk absolutt opp stemninga etterpå! tommel opp for det. Tror vel at de fleste på feltet har sanger de ikke liker, men er med på å synge alikevel.
seff synger på alle sanger jeg også, liker ikke alle like godt men. jeg synger stemmen helt bort, har ikke stemme igjen etter første omgang. er akkuratt ute av stemmeskiftet omtrent *hater stemmeskifte*
seff synger på alle sanger jeg også, liker ikke alle like godt men. jeg synger stemmen helt bort, har ikke stemme igjen etter første omgang. er akkuratt ute av stemmeskiftet omtrent *hater stemmeskifte*
Dette ropet funka jo over all forventning, og er det beste som har skjedd med KFL etter tromme og sirkustelt, sang-/stemningsmessig, påstår jeg blindt.
At vi som står på betongen på Felt A (og litt inn på B ifl. skiltinga) kunne gi et så bra trøkk, var det vel ikke mange som trodde?
Her er en idé: Setter opp en lydmur foran hvert felt, og ser hvem som er først til å bryte igjennom..
Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.
Med all respekt: Da lurer jeg på to ting.
1. Hvis dere kjenner igjen dårlige sanger når dere hører dem, hvorfor sa du ikke fra på sangmøtet? Jeg var der, og fikk inntrykk av at alle var med (vi var med!) da den ble utførlig forklart.
2. I en annen tråd mener (mange fra) UFC at det er for få mennesker som synger på feltet. Hele tanken her er jo å få folk igang, så det taler jo faktisk deres sak? Er det det at det ikke spiller noen rolle å få med folk, hvis ikke sangen er "riktig" etter alles standard? Og hvem skal sette denne standarden?
1. Fordi jeg ville gi det en sjanse for å se hvordan den ble i "virkeligheten"
2. Hvem som skal sette standarden er ikke lett å si, men når det er sanger man føler det blir helt feil å synge så lar man nok være. Er nok en del som lar være å synge sanger som "La han dø" da dem synes det blir for drøyt. Jeg synes sanger som "Kom igjen Fugla" og "Svein Krogstad" sangen blir helt feil å synge, derfor sparer jeg stemmen min på de sangene...
Kommentar