Søgårds "offensive pasninger"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fugla_4_ever
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 467

    Søgårds "offensive pasninger"

    Jeg vet ikke om det er akseptabelt å starte en ny tråd på grunn av dette, men jeg prøver meg.


    Jeg liker nemlig å se meg ut en spiller til hver kamp som jeg følger særlig nøye. Dagens tema var Søgård. Som alltid var fettsundrånern helt rå i det deffensive, og kriget til seg mange viktige baller slik bare Søgård kan. Det jeg la merke til var at han hadde fryktelig mange dårlige pasninger fremover på banen. Jeg noterte kun 3 gode pasninger i den angripende retningen, mens jeg noterte nærmere 20 misslykkede. Dessuten valgte han ofte støttepasninger fremfor å spille i spilleretningen.

    Ingen stygge ord om Søgård som spiller, han er meget viktig på LSK's midtbane, men hvis han skal klare å holde på plassen sin når Wehrman er tilbake, og uansett, for å bli en bedre fotballspiller, er det viktig at han bedrer seg mye på dette området. Legg gjerne merkte til dette i bortekampen mot Fredrikstad som venter, for de av dere som skal se den. Jeg lurer også på om noen vet om dette er noe Søgård jobber spesielt med?
  • Bekkis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 441

    #2
    jeg synes ikke søgård gjorde så mange dårlige pasninger. husker en som han slo utover sielinja, høyt over kiko, men ellers synes jeg det var kurrant. noen pasninger bak medspiller, men ikke så aller værst. det at han velger å spille støttepasninger er vel fordi han ikke tør å spille med så stor risiko som kasey gjør. synes det er like greit når vi vet at søgård ikke har lagets beste pasningsfot. Men espen gjorde en kjempekamp i dag!

    på dagbladet kan man forresten slenge inn nesten hele midtbanen til lillestrøm på lesernes rundens lag... http://www.dagbladet.no/sport/2006/04/23/464264.html stem frem gutta!! er 6 spillere som er aktuelle

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      Espen sin spisskompetanse er vel hans defensive ferdigheter, er vel derfor han har biti seg fast til plassen sin siden han slo igjennom.. Setter stor pris på jobben han gjør..nok av andre spillere som kan ta seg av det offensive. Han har en ganske utakknemlig rolle i laget, gjør en stor innsats stort sett hver kamp, men uten å bli lagt så godt merke til. Han vinner ballen midt på egen halvdel, senter den videre til noen av de mer kreative spillerene som slår en genial passning, lett for å glemme at espen starta hele angrepet da. Absolutt en av nøkkelspillerene i klubben. Heia Espen!
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #4
        Opprinnelig skrevet av Fugla_4_ever
        Dessuten valgte han ofte støttepasninger fremfor å spille i spilleretningen.
        Søgård er Søgård, du vet hva du får. Jeg synes Søgård er bedre enn på lenge, og er en utrolig viktig lagspiller. Han kriger til seg mange baller, og slår som du skriver, mange støttepasninger. Dette er ikke en svakhet alltid. I dag var Søgård god å ha i de periodene viking hadde ballen mest, der han ofte holdt ballen i laget med en støttepasning, i stedet for å måke den til helvete slik mange andre ville ha gjort.

        Pr dags dato er fetsund-rånern defensivt anker på midten, og skal balansere midtbanerekka. Dette gjør han strålende i dag ved å stenge igjen rommet sitt med ekte Søgård-mentalitet, og slå enkle pasninger ut på backer og tilbake til stoppere når han får ballen. Dette igjen fører til at ballen blir i laget, og at Vikingspillerne blir løpende mye i mellom.

        Så tror ikke vi skal bekymre oss over Søgårds manglende offensive kreativitet. Vi har tross alt Riise, Korèn, Mouelhi, Occean, Myklebust og Mifsud til å lage målene.
        Last edited by hoyt; 24.04.2006, 00:57.
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          Synes Søgård var en av våre beste spillere allround idag, så skjønner ikke vitsen med å starte denne tråden. Flere ganger under kampen utbrøt jeg henrykt at "faen så bra Søgård er blitt ass!".

          Så slutt og tull nå og ikke diss en av våre beste. Er helt uenig med vurderingen din etter enne kampen. Jeg så en skikkelig vådepasning av midtbanekrigeren idag, resten var meget bra. Fortsetter han utviklingen kan ikke lenger Åge Hareide la vær og ta han med på landslaget.

          Det beste av alt med Søgård er at kommer fortsatt til å bli en ENDA bedre fotballspiller enn det han allerede er+at han er fugl.

          Defensivt er han bunnsolid og en matchvinner gang på gang, offensivt er jeg ikke enig i at andre skal ta seg av det. Espen leverte noen fine moves idag, og kommer til å bli bedre. Det er jeg sikker på.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            Jeg synes da ærlig talt at Søgård har utviklet seg mye når det gjelder den offensive delen av spillet. Det blir fortsatt litt for mye spill på tvers, men sammenlignet med hvordan det var før Uwe overtok, så synes jeg å se at Søgård spiller med langt større presisjon nå.

            Og da er han vel på riktig vei, eller hva?
            Knurr...

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Søgård spillte en bra kamp, men han må fortsatt jobbe mye offensivt for å bli god nok til årets LSKlag uten skader mener jeg.

              Men Søgård er å blir en lagende!
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

                #8
                Tja du har jo rett, han er veldig dårlig teknisk og på "offensive" pasninger. Men jeg titta litt ekstra på han i går, og han tar mange fine defensive løp og jobber godt og er sikkert ikke noe morsom å spille mot.

                Men så får vi se hva Uwe gjør når Kasey kommer tilbake for fullt da.

                Kommentar

                • fugla_4_ever
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 467

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  Synes Søgård var en av våre beste spillere allround idag, så skjønner ikke vitsen med å starte denne tråden. Flere ganger under kampen utbrøt jeg henrykt at "faen så bra Søgård er blitt ass!".

                  Så slutt og tull nå og ikke diss en av våre beste. Er helt uenig med vurderingen din etter enne kampen. Jeg så en skikkelig vådepasning av midtbanekrigeren idag, resten var meget bra. Fortsetter han utviklingen kan ikke lenger Åge Hareide la vær og ta han med på landslaget.

                  Det beste av alt med Søgård er at kommer fortsatt til å bli en ENDA bedre fotballspiller enn det han allerede er+at han er fugl.

                  Defensivt er han bunnsolid og en matchvinner gang på gang, offensivt er jeg ikke enig i at andre skal ta seg av det. Espen leverte noen fine moves idag, og kommer til å bli bedre. Det er jeg sikker på.
                  Jeg er jo enig i at Søgård er fenomenal i det defensive, og kriger bra, men jeg er redd han miste plassen sin som anker på midten når Kasey kommer tilbake hvis han ikke blir bedre på å fordele baller fremover. Der har Kasey en stor fordel ovenofor Søgård når han er i form. Jeg er redd på Søgårds veiene at han ikke klarer å beholde plassen i kamp mot Kasey. Å si at jeg disser våre beste spillere er forøvrig bare tull. Se nøy etter selv neste match!

                  Kommentar

                  • Flisby`n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 312

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                    Jeg er jo enig i at Søgård er fenomenal i det defensive, og kriger bra, men jeg er redd han miste plassen sin som anker på midten når Kasey kommer tilbake hvis han ikke blir bedre på å fordele baller fremover. Der har Kasey en stor fordel ovenofor Søgård når han er i form. Jeg er redd på Søgårds veiene at han ikke klarer å beholde plassen i kamp mot Kasey. Å si at jeg disser våre beste spillere er forøvrig bare tull. Se nøy etter selv neste match!
                    Jeg tør påstå at Uwe setter ut Søgård som en av de siste på midten. Det å ha en spiller som balanserer laget defensivt, åpner opp for en løssluppen og kreativ Korèn fremover på banen. Denne balansen er særdeles viktig i toppfotball. Det er en grunn til at spillere uten de helt store individuelle ferdighetene som Leo, Evighetsmaskinen Strand og Søgård nesten alltid er i start-ellver`n.

                    Jeg minner også på Uwe`s forsøk på å hvile Søgård hjemme mot Tromsø i fjord (Søgård skulle i følge Uwe være sliten etter to kamper mot Enga). De som så denne kampen så at vi tapte fordi vi manglet den dimensjonen i laget som Søgård står for.
                    En kjeeempescoring av tommy!!

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                      Jeg minner også på Uwe`s forsøk på å hvile Søgård hjemme mot Tromsø i fjord (Søgård skulle i følge Uwe være sliten etter to kamper mot Enga). De som så denne kampen så at vi tapte fordi vi manglet den dimensjonen i laget som Søgård står for.
                      Bare kverulere litt på denne. Uwe og Gunnar trodde at kampbildet ville bli slik at Tromsø lå lavt og at LSK ville trenge en tekniker som Kiko på banen, fremfor en grovarbeider som Espen. Det var den største grunnen til at Espen ble satt ut av laget, i tillegg til at Uwe ville hvile ham.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • 14
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2005
                        • 91

                        #12
                        I går synes jeg Espen var Fugla's klart beste spiller. Gjorde uhyre sjelden feil, men gjorde ting enkelt. I det defensive var han som vanlig uhyre agressiv, vant veldig mange baller, i tillegg til at han med sine arbeidskapasitet lukket rommet mellom vårt forsvar og midtbane, som Viking, med sine hengende spisser og bevegelige midtbane, normalt er flinke til å utnytte.

                        I det offensive synes jeg Espen spilte smart og framfor alt effektivt, brukte kort tid med ballen, distribuerte den fint ut til en av sidene, eller brukte egne midtstoppere for å holde ballen i laget. Her har Espen utviklet seg (eller kanskje det bare er et resultat av Rösler vs. Erlandsens spillestil), uansett - tidligere lette Espen gjerne tidlig etter en langpasning inn i bakrommet, og her har nok Espen mye å hente, for de ballen ble ikke alltid like presise...

                        I tillegg mener jeg det bør nevnes at i min øyne var Espen en av svært få som sto opp, kriget, og gjorde konstruktive ting med ballen i perioden før Vikings mål, da Lillestrøm stort sett spilte upresise baller opp mot en ventende Occean, med det resultat at Vikings midtstoppere gang på gang brøt foran. Våre angrep ble hele tiden korte, og vi klarte ikke etablere noe spill, men her mener jeg Espen var en av de få som gikk foran. Gutten begynner å ta ansvar, og det liker jeg!

                        Dessverre, så må jeg jo også gi trådstarter noe rett, da Espen definitivt har noe å lære når det gjelder de offensive pasningene. Der Espen som nevnt ofte spiller ballene ut på en av kantene, enten back eller ving, eller støttepasning tilbake til midtstopperne, har Kasey enda en dimensjon som gjør det vanskeligere for motstanderens midtbane å møte oss. Kasey kan nemlig også plutselig spille en "stikker" rett fremover, gjennom motstanderens midtbane, til Koren, som da kan utfolde seg der han er aller best; sentralt, mellom motstanderens forsvar og midtbane.

                        Så for å summere opp mine egne tanker (trengs iblant!): etter mitt syn har Espen utviklet seg enormt de siste månedene (eventuelt kommer det først til syne nå), og er nå en spiller jeg mener vi kan stole på som et defensivt anker. Imidlertid mener jeg at Kasey, i form, tilfører laget en kreativitet som Espen dessverre ikke kan matche, slik at når Kasey en dag kommer tilbake i fjorårsform, vil Espen få slite med å beholde ankerrollen på midten. Ikke dermed sagt at Espen henvises til benken, Uwe finner nok en plass til ham på midtbanen et sted likevel, og det er bra; Espen er i mine øyne blitt så god nå at han må på banen for Lillestrøm.

                        Kommentar

                        • Flisby`n
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 312

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Bare kverulere litt på denne. Uwe og Gunnar trodde at kampbildet ville bli slik at Tromsø lå lavt og at LSK ville trenge en tekniker som Kiko på banen, fremfor en grovarbeider som Espen. Det var den største grunnen til at Espen ble satt ut av laget, i tillegg til at Uwe ville hvile ham.
                          Det har du helt rett i Rønnern, men hovedbudskapet mitt var at kampbildet endret seg slik at det hvertfall fra min plass var soleklart at Espen var sårt tiltrengt på midten.
                          En kjeeempescoring av tommy!!

                          Kommentar

                          • Tobben
                            Jeg elsker å kjøre trikk
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2005
                            • 1666

                            #14
                            Jeg la merke til mye av spillet til Søgård i går. Og det er 2 ting jeg la ekstra merke til. Og det var en perle pasning til Riise da han kom på et raid oppover høyre.

                            Den andre tingen er når først Søgård ble felt, så trynet en viking spiller over han igjen, og det ble blåst frispark mot Søgård. Da han ene viking spilleren la frisparket mot en annen viking spiller, så presset Søgård den spilleren ut over linja så ballen bare dalte ned i ingenmannsland.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2936

                              #15
                              espen har en skummel pasning som jeg holder på å dævve av i hver kamp utenom den er han blitt mye bedre enn før
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • e.d
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 688

                                #16
                                Regner med at dersom Søgård fortsetter slik som nå så blir han tatt ut i landslaget.
                                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av e.d
                                  Regner med at dersom Søgård fortsetter slik som nå så blir han tatt ut i landslaget.
                                  Det skjer ikke

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                                    Det skjer ikke
                                    Det burde skje!
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
                                      Jeg er jo enig i at Søgård er fenomenal i det defensive, og kriger bra, men jeg er redd han miste plassen sin som anker på midten når Kasey kommer tilbake hvis han ikke blir bedre på å fordele baller fremover. Der har Kasey en stor fordel ovenofor Søgård når han er i form. Jeg er redd på Søgårds veiene at han ikke klarer å beholde plassen i kamp mot Kasey. Å si at jeg disser våre beste spillere er forøvrig bare tull. Se nøy etter selv neste match!
                                      Følger alltid Søgård nøye, fordi han er definitivt en av favorittene mine på laget vårt. Og jo, jeg ser poenget ditt. Søgård kunne fortsatt hatt godt av noen uker på en strand i Brasil, eller i noen hallturneringer for den saks skyld. Øve opp teknikken sin ytterlige, også skudd. Det offensive kan jo bli bedre hos gutten.

                                      Men i går var han god, og jeg synes han er blitt bedre og bør være bankers på laget, og i troppen til landslaget. Han blir en klubblegende slik jeg ser det.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • LSK-supp.
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 1023

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Det burde skje!
                                        Greit Søgård holder bra TL-standard, men å la han spille viktige landskamper mot stjernespillere fra Nederland, Brasil, Italia osv. osv. er en jævlig dårlig ide.
                                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                        Kommentar

                                        Working...