Søgårds "offensive pasninger"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #41
    Flott for deg at du er utdanna og greier, det er jeg også. Var ikke så mye ment som et personangrep som en kommentar på at du legger deg på et nivå som mange her muligens vil ha problemer med å forholde seg til, det minner meg alltid om militærslang(*** i ræv, type ditten og datten, etc du vet hva jeg mener) når folk setter i gang med å bruke avansert metode(kanskje ikke for meg og deg, men du fanger driftinga mi) i dagligdagse ting. Det var uansett ikke poenget, var mer for å kødde med deg enn å krangle.

    At de mediene du nevnte gir Espen en firer etter i går bekrefter bare en ting: deres utsendinger er alle inkompetente og jobber under et tidspress de tydeligvis ikke mestrer. For ordens skyld, jeg har støtte fra bl.a. Esten O'Dagbladet i dette, uten at han er alfa og omega. Espen var lett banens beste i går, jobbet som alltid knallhardt, distribuerte MEGET godt ut på kanta og inn i midten, og var så å si alltid spillbar. Han var lett en sekser i går. Skuddfoten hans, dribbleferdighetene, alle tinga du nevner; greit. Hver for seg er ikke disse kvalitetene akkurat topp klasse, men nå er det en gang slik at det er summen av alle kvaliteter som utgjør en fotballspiller. Personlig er jeg typen som skyter hardt, hater å få ballen andre steder enn midt på venstrefoten, og mener at alle andre enn meg skal løpe og jobbe slik at jeg kan bruke den særs begrensa kondisen min på å kjefte på dem når dem ikke løper riktig. Derfor er ikke jeg toppspiller. Summen av kvalitetene som gir oss Espen Søgård, derimot, er toppspillervare. Mener du at du har bedre greie på fotball enn henholdsvis Arne Erlandsen, Gunnar Halle, Uwe Rössler, Nils Johan Semb og Åge Hareide, som alle har plukket ut gutten til å spille for seg? Sorry ass, men påstandene dine her henger ikke på greip. En av norges mest meritterte og suksessrike spillere noensinne, Leo, var kjent for å være best uten ball. Som du kanskje skjønner er det flere kvaliteter enn de man får med seg ved første øyekast som teller. De kvalitetene har nemlig Espen overflod av. Følg nøye med i de resterende kampene fremover, så skal jeg love deg at du kommer til å få se noe rart. Med mindre du faktisk ikke har fotballforståelse i det hele tatt. Er det tilfelle, kan ikke jeg hjelpe deg.

    Høyt utdanna yours
    B
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #42
      PS! Angående Röslers taktiske disposisjoner er vi hundre prosent enige.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #43
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Angående Søgård, så er og blir han en primitiv spiller, som ikke er rett mann for å føre LSK noe som helst sted. Jeg kan skjønne at slike primitive spillere har apell hos primitive sjeler på tribunen, men det endrer ikke det faktum at han ikke holder mål. Dog, jeg skal innrømme at han ikke er like ille i år som i fjor.
        Da er det tydelig mange primitive sjeler her i verden. Innkludert vårt trenereteam og fler av våre egne spillere. Godt vi har intelektuelle og smarte personer som deg, ellers ville verden gått under. Du sier at Grusom går til personangrep ved å fleipe med at du slenger rundt med flotte ord som liksom burde vært standardkunnskap for hvem som helst, for så å kalle de som er tilhengere av Søgård primitive sjeler. Blir litt oppgitt.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #44
          Er så enig med BennyLem som det er mulig å bli.

          Kommentar

          • DreptKjendis
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Apr 2006
            • 27

            #45
            helt enig , Benny Lem

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #46
              Kunne dere kanskje tenke dere å gi et grunnlag for hvorfor dere er så jævla enige? Faens bjellesauer, klarer ikke annet enn å breke samtykende. Hva med å bidra til debatten? Det er jo blitt plent umulig å kjøre en ordentlig debatt her lenger, det er omtrentlig nå jeg skjønner hvorfor jeg ikke har vært på det siste året.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #47
                Enig med deg Grusom
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #48
                  Bengt Eriksen om Søgård

                  Selv om TV2s eksperter til tider er av tvilsom karakter, så er det vel liten tvil om at Bengt Eriksen er en av de mer kunnskapsrike. Han hadde en blogg [1] som i hovedsak dreiet seg om Koren, men hvor viktigheten av Søgård på laget kommer frem:

                  Etter norsk standard viser Koren svakhetstegn i hver serierunde. Han hviler seg, og han jukser med returløpene. Det er svakheter noen hver bør kunne leve med. Etter mitt skjønn er disse "svakhetene" grunnlaget for at han gjør de briljante sakene han gjør. Han har ork til å gjøre skikkelig det som må utføres med kirurgisk presisjon for å bli perfekt. Det er nok av folk rundt ham som ikke jukser. Espen Søgård er én av dem. Dermed kan vi snu på det og si: Hva er vel sukker, kanel og smør uten grøt?

                  Dette er noe de fleste kan se dersom de legger godviljen til. Koren var også til tider ekstramt lat i går, både på defensive og offensive(!) løp. Søgård tar alltid løpene. Alltid. Uansett!

                  Det er ikke alle klubber som har en Søgård. Det er ikke alle trenere som prioriterer som Rösler. Det er ikke alle steder man får lov til eller gis anledning til å være sukker, kanel og smør.

                  Jeg har også pratet med Robbie og han er full av lovord om det å få spille sammen med Espen. Grunnen er enkel, Espen gjør grovjobbingen, Robbie tar seg av finessene. Espen vinner ballen og gir den til en gul, gjerne Robbie. Det er smart taktisk og kompletterer laget.

                  [1]http://bengteriksen.nettblogg.no/
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Fjeller'n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 905

                    #49
                    Espen er vår Makelele!!


                    Stian
                    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 967

                      #50
                      Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å se BennyBorgs komentar til Rønners siste innlegg.

                      Helt utrolig at BennyBorg (BennyLem) ikke ser Espens positive sider på fotballbanen. Ingen tvil om at LSK trenger Espens kvaliteter på banen. Og si at Hæstad, Strømstad osv gjør samme oppgaver som Espen og i tillegg er bedre teknisk kan jeg være enig i. Men nå er vel Hæstad og Stømstad kanskje Norges mest aktrative spillere. Sammenligne med dem blir litt feil i mine øyne. Er vel ikke bare å hente en spiller med Hæstad eller Strømstad sine kvaliteter.

                      :lsk:

                      eLSKer

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #51
                        Er ikek lenge siden røsler utalte at Espen var en av de mest verdigfulle spillerene i stallen...
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          #52
                          Han er utrolig verdifull, uten tvil.. Jeg har spilt sammen med espen, og jeg har aldri sett noen løpe så mye som han gjorde når han var junior i LSK. Problemet er at mange kun får med seg det negative han gjør, og ikke det positive. Når han har en horribel tversoverpasning, så legger de fleste mer merke til det enn når han gjør en utrolig bra defansiv jobb, og tar ballen fra motstandern. Espen er en kriger og en grovarbeider..:lsk:

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #53
                            Sammenlignet med tidligere sesonger er Espen nå som Zidane med ballen i beina.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #54
                              Espen gjør grovarbeidet, en nokså utaknemlig jobb... Han har ikke den blendene teknikken til koren, han er ikke spesielt målfarlig heller og det gjør at han sjelden blir lagt voldsomt merke til. Men å påstå at han er bortimot ubrukelig er helt feil. Espen er stor og kommer til å bli huska som en av de virkelig store i klubbens historie..
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                Espen er vår Makelele!!


                                Stian
                                Nettopp det han er.. Tror aldri Makelele kunne vunnet noen best player in the world pris, fordi sånne typer ikke vinner det, men fy faen de er viktige for laget.. Det Espen bør fokusere på er å gjøre ting enklere med ball etter at han har vunnet den eller mottatt en pasning..

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #56
                                  Vilja er det ihvertfall ingenting å si på...
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #57
                                    Data fra flere kilder er alltid sikrere enn data fra en kilde. Uansett hva Bengt Eriksen mener, så gir det bedre overblikk å kombinere kunnskap fra flere matcher og flere kilder.

                                    Spillerbørser er, som nevnt, ingen presis målestokk, men langt bedre enn Bengts (eller andres synsing). På slutten av sesongen vil spillebørser inneholde mye aggregert data. Hvis man i tillegg kombinerer flere spillerbørser, så begynner det å hjelpe.

                                    Ta en kikk på f.eks.:





                                    Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!




                                    Så vil dere se at Espen Søgård kommer relativt dårlig ut, både generellt og blant LSK-spillere. 4.8, 4.65, 5.0 og 4.75 er de respektive snittkarakterene. Legg også merke til det relativt lave avviket i snittkarakter.

                                    Og det foregår (som jeg har skrevet tidligere) selvsagt ingen konspirasjon som involverer alle norske sportsjournalister for å sette Søgård ned i karakter. Espen har spilt litt bedre i år enn i fjor, og kommer dermed også litt høyere opp enn i fjor. Som dere kan se, så er det også mange midtbaneslitere og forsvarsspillere som kommer bra ut. Dette er den mest nøytrale og objektive vurderingen av spillere som kan oppdrives (som jeg kjenner til).

                                    Uansett er er dette langt fra godt nok, og vi kan selvsagt ikke bygge laget rundt det som i beste fall er en middelmådighet i norsk tippeliga. Jeg skjønner at vi må ha en spiller sentralt som jobber hjem igjen, men jeg vil bare at den spilleren skal være en god spiller, og min mening er at Espen ikke er god nok.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Spillerbørser er, som nevnt, ingen presis målestokk, men langt bedre enn Bengts (eller andres synsing).
                                      Det er vesentlig forskjell på sportsjournalister kontra en mann som Bengt Eriksen (eller Uwe og Arne for å nevne et par andre). Når de setter børspoeng, så er det selvfølgelig vanskelig å vurdere 22 mann pluss eventuelle innbyttere. Det sier seg selv at dataene i beste fall er svært tvilsomme. RB kan nok forsvare en børs bedre i så måte, da de kun trenger å konsetrere seg om LSKs spillere, men heller ikke de har en fotballfaglig tilnærming til faget slik f.eks. Uwe og Bengt har.

                                      Journalistene vil se etter de åpenlyse positive og negative hendelsene, noe annet ville være umulig å forholde seg til. Det er også verdt å merke seg at Espen har flere kamper som venstrekant i år og sånn sett er børspoengene kanskje noe misvisende for den posisjonen han er best i. Andre spillere med lignende roller i norsk fotball er Helge Haugen i Brann og Thomas Holm i bydelsklubben. Ingen av dem utmerker seg på børsen i forhold til Espen.

                                      Og i din jakt på poenger som kan understøtte dine analyser, så må du huske på at du har et utpreget negativt syn på Espen og du vil antageligvis bli farget av det når du sitter på tribunen for å vurdere den jobben han gjør på banen. Vi kan si det slik at du leiter etter data som kan understøtte din foretrukne hypotese.

                                      Selv mener jeg at jeg har et noe mer balansert syn på det og er en av de som gjerne ser Kasey i Espens rolle.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Selv mener jeg at jeg har et noe mer balansert syn på det og er en av de som gjerne ser Kasey i Espens rolle.
                                        He-he. Bra du er ydmyk.

                                        Uansett virker det som om vi er enige. Jeg ønsker også bare å la Kasey, og ikke minst Kiko, få prøve seg. Det var mye stress for å hente Kiko, men han har vel knapt fått en eneste mulighet i den rollen han normalt spiller i. Merkelig.

                                        En defensiv spiller (Kiko/Kasey) som kan fordele pasninger til aktive vinger (Riise og Påsan/Husar) , samt Koren i front fremstår som en drøm av en midtbane. Da tror jeg vi hadde feid over hvem som helst...
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Jeg ønsker også bare å la Kasey, og ikke minst Kiko, få prøve seg. Det var mye stress for å hente Kiko, men han har vel knapt fått en eneste mulighet i den rollen han normalt spiller i. Merkelig.
                                          Digresjon. Da jeg pratet med Gunnar i går, fortalte han at Kiko selv mente at han var habil som venstre kantspiller og at han hadde spilt ofte i den posisjonen i Tunisia!

                                          Jeg er nok ikke av dem som er så opptatt av å ha rene vinger på banen til enhver tid, jeg kan godt se fordelen med å spille litt skjevt. Men jeg mistenker at man som kantspiller i Tunisisk toppdivisjon har langt mindre faste roller å forholde seg til kontra f.eks. under regimet til Uwe. Mulig det er litt som på løkka, vi løper dit hvor ballen er?
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...