Søgårds "offensive pasninger"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #61
    Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
    Kunne dere kanskje tenke dere å gi et grunnlag for hvorfor dere er så jævla enige? Faens bjellesauer, klarer ikke annet enn å breke samtykende. Hva med å bidra til debatten? Det er jo blitt plent umulig å kjøre en ordentlig debatt her lenger, det er omtrentlig nå jeg skjønner hvorfor jeg ikke har vært på det siste året.
    Det må da være mulig å uttrykke enighet med andre uten å gjenta det som har blitt skrevet uten å bli hetset av noen som har andre synspunkter? Kommentarer som den referert til her bidrar virkelig til å heve det lave nivået du klager over...

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #62
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Digresjon. Da jeg pratet med Gunnar i går, fortalte han at Kiko selv mente at han var habil som venstre kantspiller og at han hadde spilt ofte i den posisjonen i Tunisia!

      Jeg er nok ikke av dem som er så opptatt av å ha rene vinger på banen til enhver tid, jeg kan godt se fordelen med å spille litt skjevt. Men jeg mistenker at man som kantspiller i Tunisisk toppdivisjon har langt mindre faste roller å forholde seg til kontra f.eks. under regimet til Uwe. Mulig det er litt som på løkka, vi løper dit hvor ballen er?
      Digresjon 2: Det kan nok ligge noe i dette. Både lavt nivå og mangel på system der kan forklare en god del. I tillegg skal man ikke se bort fra at Kiko sier dette fordi det tross alt er bedre å spille på en uvant plass enn å sitte på tribunen.

      Uansett er det Uwe og Gunnars rolle å ikke gjøre slike feilgrep. Som beskrevet i en annen tråd, så sto Uwe konstant og skrek på Kiko mot Stabæk. Han skrek seg hes, og gjorde bevegelser med armen for å få Kiko til å holde bredde.

      Det er ikke bare at Kiko er sentral som gjør bruken av han ille, men også at han er høyrebent. Han blir stort sett feilvendt, og går mye inn i banen. Dette er spesielt farlig på egen halvdel.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Kjetil
        Medlem
        Hoffnarr
        • Mar 2006
        • 48

        #63
        Jeg synes det er grusomt å se LSK spille om dagen. Det er alt for lite "trøkk" over spillet. En av grunnene til det er Espen. Han er antagelig den minst gjennombruddshissige midtbanespilleren i TL. Det er greit at han ikke roter bort mange baller mot Stabæk, men da spiller han også med null risiko. Pasningene går enten i støtte eller på tvers. Det virker som om motstanderne lar han gå fri, slik at han får mye ballkontakt. Jeg tror alle trenerne i TL har fått med seg Ståles taktikk mot oss i RL-finalen.
        Jeg setter likevel enorm pris på Espen som spiller, men da i en annen rolle og ikke i hver eneste kamp. Han er fantastisk å ha i storkamper der det blir "krig", men er nærmest hjelpeløs i kamper der motstanderen legger seg bakpå og vi må styre hele spillet (f.eks. mot Sandefjord og Stabæk).
        Jeg mener Uwe og Gunnar må gjøre store endringer i startelveren. Vi har brukt identisk midtbane og angrep siden 2-0 tapet mot Start. Det er egentlig ganske utrolig, for det har jo ikke fungert (vi var ikke gode mot VIF heller).
        For at vi skal klare å komme oss til Europa neste år mener jeg at vi må stille med følgende lag:
        Heinz

        Dan Anders Frode Shane

        Kasey
        Riise Koren
        Arild
        Ollie Mifsud

        Dette vil skape mer "trøkk". Vi har alle de potensielle målscorerne på banen samtidig. Vi får flere spillere inn boksen (mot Stabæk var det stort sett en liten og en stor) på innleggene. Robbie og Arild kan være litt fleksible og bytte plass hvis spillet låser seg eller hvis vi vil variere oppspillene. Vi kan da slå langt på Arild ved behov, vinkelen på langpasningene blir bedre noe som gjør det enklere for spissene våre å gjøre gode løp.
        Hvis ikke Uwe gjør noe nå, mener jeg det kanskje er på tide å bytte han ut med en feit og krevende lillestrømling.
        Diego for fugla!

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #64
          Henrik: At du sier du er enig har omtrent like stor verdi som at jeg ringer morra mi i mexico og sier i fra når jeg skal drite. Det er totalt fuckings ubrukelig.

          Dere som sier at Espen ikke er gjennombruddshissig: Tullinger. Han spiller anker, og skal ikke gå på løp fremover i hytt og pine. Dette har mer med instruksjoner å gjøre enn vilje.

          Espen har begynt å få mer tro på sine egne pasningsferdigheter, og hadde blant annet mot stabæk et par skikkelige krempasninger, blant annet en skrudd en fra midten og rett på kassa til bjørnhelge. Ha litt tro på gutten!

          En ting jeg dog skal være enig i, er at det ikke ser umiddelbart fornuftig ut å ha med en slik spiller mot lag som legger seg bakpå ettersom han ikke er typen som bidrar med for mye offensivt. Men, tenk så over dette: et lag som legger seg bakpå satser konsekvent på kontringer. Dermed blir det situasjoner hvor man med løpssvake midtbanespillere(les Kasey) ikke får hjelp nok bakover i nettopp slike situasjoner. Ved laguttak vil det alltid være pluss og minus ved enhver disposisjon, og så lenge vi spiller som vi gjør er jeg helt for at vi bruker Espen der han er, selv om jeg svært gjerne skulle sett kasey på banen også. Desverre er det bare ti utespillere i fotball, så deal with it.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #65
            Rønnern refererer til Bengt Eriksens uttalelser:
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Det er ikke alle klubber som har en Søgård. Det er ikke alle trenere som prioriterer som Rösler.
            Hvis jeg tolker dette utsagnet riktig så antyder Eriksen at de fleste andre trenere ikke ville brukt Søgård like mye som Rösler hvis de hadde vært LSK-trenere.

            Hvordan kan så mange trenere ta feil?
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #66
              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Hvis jeg tolker dette utsagnet riktig så antyder Eriksen at de fleste andre trenere ikke ville brukt Søgård like mye som Rösler hvis de hadde vært LSK-trenere.
              Jeg trodde bloggen hvor Eriksen vurderer Koren og analyserer hvorfor Koren kan spille slik han gjør, var godt kjent på dette forumet nå.

              Poenget er at på grunn av Espens innsats, kan Koren være litt lat og hvile seg i det defensive arbeidet, for så å eksplodere offensivt.

              Det ligger en helhet i Eriksens resonnement og mye av det bunner ut i en annerkjennelse av den jobben Søgård gjør på banen. Og ser vi på statistikken, så har to av to LSK-trenere foretrukket Espen på banen.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #67
                Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                Faens bjellesauer, klarer ikke annet enn å breke samtykende. Hva med å bidra til debatten?
                Ingen skal beskylde deg for å være bonde. Alle som har snubla over en saueflokk vet at bjellesauen er han som går foran med bjella, han som de andre sauene følger etter. Bjellesauen er ofte stor og ser sur ut. Og han breker ikke samtykkende. Han breker først. Det er alle de andre som breker samtykkende.

                Dessuten er bjellesauen ofte en kødd. Bjellesauen breker f eks "nå kommer det en bil, over veien NÅ, og ta dere jævlig god tid". Og så stabber han selv ut i veien først, vel vitende om jeg da ikke er på hytta i tide til tv-sporten. Eller så breker han "nå driter vi her, midt på stien, alle sammen". Så gjør alle de andre det etter ham, og derfor får jeg aldri lov til å ha gummistøvlene mine inne i gangen sammen med de andres. Som du ville sagt, Grusom B, bjellesauen leder by example. Derfor bruker man ofte bjellesau som et bilde på en som går foran og som blir kopiert av andre. Det er ikke noe galt i å være bjellesau. Du er en bjellesau, Grusom B.

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Jeg trodde bloggen hvor Eriksen vurderer Koren og analyserer hvorfor Koren kan spille slik han gjør, var godt kjent på dette forumet nå.

                  Poenget er at på grunn av Espens innsats, kan Koren være litt lat og hvile seg i det defensive arbeidet, for så å eksplodere offensivt.

                  Det ligger en helhet i Eriksens resonnement og mye av det bunner ut i en annerkjennelse av den jobben Søgård gjør på banen. Og ser vi på statistikken, så har to av to LSK-trenere foretrukket Espen på banen.
                  Det blir litt meningsløst å sitere mitt innlegg når du ikke kommenterer på noe av det jeg skriver. Alt det du sier her Rønnern er en gjentagelse av det du tidligere har skrevet. I mitt innlegg trekker jeg fram et nytt poeng som du ikke besvarer i det hele tatt.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                    I mitt innlegg trekker jeg fram et nytt poeng som du ikke besvarer i det hele tatt.
                    Sorry, poenget ditt var så banalt at jeg trodde du kødda med meg.

                    Jeg kan ikke si annet enn at Eriksen skriver han er usikker på om andre trenere enn Rösler ville brukt Espen i den rollen han har. Du konstanterer det som et faktum. Et eller annet sted på veien har det skjedd en kommunikasjonssvikt mellom deg og Eriksen, hva den går ut på, skal du selv få tenke over.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Sorry, poenget ditt var så banalt at jeg trodde du kødda med meg.

                      Jeg kan ikke si annet enn at Eriksen skriver han er usikker på om andre trenere enn Rösler ville brukt Espen i den rollen han har. Du konstanterer det som et faktum. Et eller annet sted på veien har det skjedd en kommunikasjonssvikt mellom deg og Eriksen, hva den går ut på, skal du selv få tenke over.

                      Opprinnelig skrevet av Bengt Eriksen
                      Det er ikke alle trenere som prioriterer som Rösler
                      Kommunikasjonssvikten er mellom deg og Eriksen!
                      En rimelig tolkning av Eriksens utsagn er at Rösler skiller seg fra svært mange trenere fordi han bruker Søgård så mye som han gjør.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                        Kommunikasjonssvikten er mellom deg og Eriksen!
                        En rimelig tolkning av Eriksens utsagn er at Rösler skiller seg fra svært mange trenere fordi han bruker Søgård så mye som han gjør.
                        Jeg må ta den på min kappe, jeg var litt eplekjekk der og husket det jeg ville huske.

                        At du mener at tolkningen din er rimelig, får stå for din egen regning.

                        PS! "Det er ikke alle klubber som har en Søgård"
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          At du mener at tolkningen din er rimelig, får stå for din egen regning.

                          PS! "Det er ikke alle klubber som har en Søgård"
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Hvis jeg tolker dette utsagnet riktig så antyder Eriksen at de fleste andre trenere ikke ville brukt Søgård like mye som Rösler hvis de hadde vært LSK-trenere.

                          Hvordan kan så mange trenere ta feil?
                          Legg merke til det som står i uthevet skrift, Rønnern.

                          Og etter å ha sendt diverse innlegg fram og tilbake så har du ennå ikke besvart spørsmålet mitt, Rønnern.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Og etter å ha sendt diverse innlegg fram og tilbake så har du ennå ikke besvart spørsmålet mitt, Rønnern.
                            At du mener din tolkning er rimelig, får stå for din egen regning.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              At du mener din tolkning er rimelig, får stå for din egen regning.
                              Den regninga kan jeg ta. For jeg tror ikke den blir så dyr.
                              Hvis du tar regninga for en annen tolkning så får det være din risiko.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2505

                                #75
                                Kan en moderator fortelle disse to kranglefantene hvordan man oppfører seg på forumet?

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #76
                                  Hvorfor kan ikke du fortelle dem det selv hvis du er så jævla opptatt av det? Dette er et debattforum, og det er da vitterlig debatt dem driver med. Begriper ikke hvorfor folk skal bry seg hele tida, la folk få si hva dem vil når dem vil med mindre dem er idioter.

                                  10.09...: Hehehe! Grattis, første gangen noen har tatt meg her inne. Som jeg skrev i HK for ikke så lenge siden, gårdsbruksmetaforer er ikke de jeg har flest av, så det går ofte litt i stå. Når noen først skulle klare det er jeg glad det var en bror i lidelsen(du veit hva jeg mener).

                                  Rønnern har forresten rett. Det er en ting vi har til felles, selv om jeg selvsagt har rett oftere (det sier ikke så mye om rønnern som det gjør om meg, så ikke ta det ille opp).
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                                    Hvorfor kan ikke du fortelle dem det selv hvis du er så jævla opptatt av det? Dette er et debattforum, og det er da vitterlig debatt dem driver med. Begriper ikke hvorfor folk skal bry seg hele tida, la folk få si hva dem vil når dem vil med mindre dem er idioter.
                                    Jeg tror det var ment som en spøk fra Ulfs side. En morsom en som sådan.

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2505

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Jeg tror det var ment som en spøk fra Ulfs side.
                                      Det er andre gang noen har tatt deg her inne, Grusom B (Lasse Kongo).

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #79
                                        Neida, det der er ikke å ta. Jeg skjønte det var tull, måtte bare benytte anledninga til å bruke en billig hersketeknikk til å blåse opp mitt eget ego. Hva skjer egentlig når man får infraction? Har nemlig fått både det og advarsel de siste par dagene.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                                          Hva skjer egentlig når man får infraction? Har nemlig fått både det og advarsel de siste par dagene.
                                          Advarsel svarer til tilsnakk i fotball. Det får ingen andre konsekvenser enn at det kan få betydning ved flere forseelser.
                                          Infraction gir en bruker poeng. Når man har mange nok poeng så mister man retten til å sende innlegg for en periode.
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...