RB: Jackpot-minuttet (LSK-Viking)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    RB: Jackpot-minuttet (LSK-Viking)

    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2058263.ece

    Jackpot-minuttet Straffe til LSK Rødt til Viking Utlikning av Koren

    ÅRÅSEN:
    (LSK – Viking 3-1). Olivier Occean og Michael Mifsud har i fellesskap ordnet straffe til LSK og rødt kort til en Viking-forsvarer. Begge skjønner at kampen er snudd i LSKs favør.




    Av: Morten Svesengen

    Situasjonen som oppsto en halvtime ut i kampen – på stillingen 1-0 til Viking – ble helt avgjørende for at LSK fikk med seg de tre poengene laget var presset til å ta etter to uavgjortkamper.
    Slik snudde kampen: Michael Mifsud kom helt alene med Viking-keeperen etter en flott pasning av Bjørn Helge Riise, men malteseren utnyttet sjansen dårlig og klarte ikke å score sitt første seriemål.
    Godt betalt

    LSKs gevinst ble derimot mye større enn en Mifsud-utlikning ville vært. Olivier Occean plukket opp returballen som lå igjen i feltet og fikk skutt. Viking-keeperen var overspilt – og da måtte forsvarsspilleren Fredric Lundqvist være keeper på streken.
    Resultat ble straffe til LSK, rødt til Lundqvist og kort tid etterpå 1-1 etter Robert Koren hadde satt straffesparket sikkert i mål. En jackpot-gevinst for LSK ut fra det de hadde skapt så langt i kampen.
    – Vi skapte sjansen, og vi fortjente målet vi fikk. Men det er klart at Viking ble hardt rammet så lenge de i tillegg fikk en mann utvist, sier LSK-trener Uwe Rösler.
    Men Rösler ser ingen grunn til å synes synd på Viking. Han var først og fremst lettet over at laget hans hadde stått imot presset og vunnet årets første seier.
    En ny situasjon

    For sjelden har mannskapet hans spilt med større press på seg enn de gjorde i går. Seier over Viking var det eneste som gjaldt.
    – Vi var nødt til å slå en annen medaljekandidat, og det er en helt ny situasjon for dette unge laget. Jeg er fornøyd med måten de taklet det på selv om jeg vet at vi kan spille mye bedre enn vi gjorde i denne kampen, sier en lettet Rösler.
    Han visste hva det handlet om da han sendte laget sitt ut til denne kampen. Ingenting ble enklere da Viking utnyttet en stor forsvarsfeil og tok ledelsen etter et drøyt kvarter.
    – Vi kontrollerte kampen fullstendig, og det var kun en feil som kunne gitt Viking et mål. Dessverre utnyttet de misforståelsen i vårt forsvar. Det gjorde ikke jobben enklere for oss, men spillerne viste styrke og kom tilbake, sier en fornøyd trener.
    Kunne avgjort før

    Utlikningen til Robert Koren fra straffemerket etter en halvtime ble fulgt opp med en frekk scoring av Frode Kippe på frispark minuttet før pause. Etter hvilen trykket LSK på for å punktere kampen, men klarte ikke å avgjøre før Arild Sundgot satte inn dagens andre straffespark et par minutter før full tid.
    – Vi styrte alt og skapte mange sjanser, men jeg skulle gjerne sett at vi klarte å punktere kampen før. Uansett er jeg fornøyd med den jobben spillerne gjorde på det vanskelige underlaget mot en god motstander, sier LSKs tyske trener.

    =========================
    Meget svakt at denne har fått ligge i fred i 6 timer på rb.no før den traff Forumet.
    RoyVaadal.
Working...