Skarp - Fugla 2

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Hvem bør ta et eventuelt straffespark mot Fredrikstad? Jeg mener Koren bør gjøre det. Sundgot kan ha blitt usikker etter bommen mot Skarp. Han kommer til å tenke på om han skal fortsette å legge den på samme sted eller bytte hjørne. Jeg tror han velger det siste, men at Shabana Rehman (eller hva han nå heter) i FFK-buret kommer til å gjennomskue det og gå riktig.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #22
      Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
      Det er ikke for ingenting det kalles keeperhøyde når straffesparket slås en halv til halvannen meter over bakken
      Samtidig så husker vi at Diallo alltid la straffene sine i keeperhøyde, og han er trolig den beste straffeskytteren LSK noen gang har hatt. De var alltid knallharde, i keeperhøyde og svært nær stolpen. Han varierte mellom venstre og høyre. Det er litt rart at noen kan satse så hardt på en favorittside. Det er jo lett å sjekke opp slike ting på forhånd. Hvem som er straffelegger på motstanderlaget og hva som er favortitthjørne hans, bør være obligatorisk info å gi til Heinz før hver kamp.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        #23
        Jeg tror det er riktig å ha en fast straffeskytter. Så lenge Arild er på banen er det naturlig at han tar straffene. En bom mot Skarp er ingen grunn til å bytte om på faste roller på laget. Det vil heller gi grunn til usikkerhet.
        Vidar Evje

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #24
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Samtidig så husker vi at Diallo alltid la straffene sine i keeperhøyde, og han er trolig den beste straffeskytteren LSK noen gang har hatt. De var alltid knallharde, i keeperhøyde og svært nær stolpen. Han varierte mellom venstre og høyre. Det er litt rart at noen kan satse så hardt på en favorittside. Det er jo lett å sjekke opp slike ting på forhånd. Hvem som er straffelegger på motstanderlaget og hva som er favortitthjørne hans, bør være obligatorisk info å gi til Heinz før hver kamp.
          Tror vel det er særdeles få straffeskyttere som skyter samme sted hver eneste straffe. Jeg har sett Sundgot legge ballen oppe til høyre, oppe til venstre, omtrent midt i mål, mens Koren skøyt til høyre mot Stabæk og til venstre nå mot Viking. Straffeskytterne har gjerne et favoritthjørne, men pleier stort sett å ta avgjørelsen på hvor de setter straffe etter at straffen er blåst og før de legger fram ballen. Spillerne kan jo også ha lagt merke til at keepern har hatt et godt hjørne, at straffeskyttern har hatt mange avslutninger til samme hjørne, osv. Mange faktorer som spiller inn, men det er jo en av jobbene til keeperen og bemerke seg.

          Hvis noen tar seg tid til å se reprisen av Sundgot's straffe mot Viking, ser dere også at Basso kaster seg uhyre tidlig, noe en del keepere har tendens til å gjøre. Med litt is i magen, kan straffejobben bli relativt enkel, det er tydelig at Sundgot så hvor Basso kastet seg fordi straffen var ikke spesielt godt plassert, og det ville vært en enkel oppgave for keeperen om han hadde gått riktig vei,
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • Ted Nugent
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 851

            #25
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Hvem bør ta et eventuelt straffespark mot Fredrikstad? Jeg mener Koren bør gjøre det. Sundgot kan ha blitt usikker etter bommen mot Skarp. Han kommer til å tenke på om han skal fortsette å legge den på samme sted eller bytte hjørne. Jeg tror han velger det siste, men at Shabana Rehman (eller hva han nå heter) i FFK-buret kommer til å gjennomskue det og gå riktig.
            Jeg er ikke enig. Koren bomma på en ihvertfall relativt viktig straffe mot Stabæk. Sundgots tre siste viktige straffer har vært suverene. (Ham-Kam borte, cupfinalen, hjemme mot Viking sist). For dumt å ikke gi en kar som setter en sikker straffe på overtid i cupfinalen sjansen. Tror ikke en straffebom en tirsdagskveld i Nord-Norge som ikke betød noe som helst har tatt fra ham selvtilliten akkurat.

            Kommentar

            • Ted Nugent
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 851

              #26
              Jeg må si jeg virkelig traff spikeren på hodet i innlegget over...

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #27
                Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                Jeg må si jeg virkelig traff spikeren på hodet i innlegget over...
                Jeg spurte Sundgot i dag om den straffa og han da at han hadde prøvd seg på noe fiksfakserier ved den anledningen.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                Working...