For mange ikke-syngende på Kanari-feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

    For mange ikke-syngende på Kanari-feltet

    Prisene på feltet bør økes. Sånn som det har blitt nå er det mange som stiller seg der uten å bidra. Ser ut som om det blir fler og fler som står på feltet pga billigere billetter.

    Feltet skal etter min mening være for syngende fans. Synes det begynner å bli utvanna.

    LOUD
    PROUD
    ULTRA

  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Prisene på feltet bør økes. Sånn som det har blitt nå er det mange som stiller seg der uten å bidra. Ser ut som om det blir fler og fler som står på feltet pga billigere billetter.

    Feltet skal etter min mening være for syngende fans. Synes det begynner å bli utvanna.
    Helt enig!

    Kommentar

    • Vegar Hjermundrud
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 423

      #3
      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      Prisene på feltet bør økes. Sånn som det har blitt nå er det mange som stiller seg der uten å bidra. Ser ut som om det blir fler og fler som står på feltet pga billigere billetter.


      Feltet skal etter min mening være for syngende fans. Synes det begynner å bli utvanna.
      Det har aldri vært flere medlemmer i KFL. Relativt sett har det vel aldri heller vært flere på Kanari-Feltet i forhold til øvrig publikum enn nå i 2006. De kommer dit fordi fokus aldri har vært større på LSKs supportere enn nå det siste året - der har blant annet dere fra Vestfold bidratt. Det kan også hende at den økte oppmerksomheten rundt felt C(!) den siste tiden har ført til at flere søker til akkurat den delen av feltet for å finne ut hva hypen dreier seg om.

      Det har aldri vært i nærheten av 100 % oppslutning rundt synginga på feltet med unntaket av små grupper rundt omkring. Personlig synes jeg ikke det har blitt noe dårligere den siste tiden, men det er mulig oppmerksomheten rundt KFL tiltrekker seg de som ønsker å være en del av opplevelsen uten å bidra. Det er selvsagt en utvikling som ikke ønskes, men er det ikke litt tidlig å trekke noen konklusjoner?
      Last edited by Vegar Hjermundrud; 24.04.2006, 15:55.
      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #4
        Jeg synes ikke det er så rart hvis det er en tendens at det havner en del ikke-syngende øverst på felt C.

        Kanari-feltet er de billigste plassene på stadion. Øverst på Felt C ser man best på hele Kanari-feltet. I tillegg har man det ekstra behagelig siden man kan sette seg ned på komfortable seter før kampen og i pausen. At disse "gratis-passasjerene" på toppen av det hele kritiserer nedre del av Felt C for å bruke mye bannere og flagg, er da veldig frekt.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • Thomas fugl
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2003
          • 137

          #5
          Egne vakter som kaster ut de som ikke synger er kanskje en løsning?
          - Venter på en ny storhetstid

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #6
            Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
            Det har aldri vært flere medlemmer i KFL. Relativt sett har det vel aldri heller vært flere på Kanari-Feltet i forhold til øvrig publikum enn nå i 2006. De kommer dit fordi fokus aldri har vært større på LSKs supportere enn nå det siste året - der har blant annet dere fra Vestfold bidratt. Det kan også hende at den økte oppmerksomheten rundt felt C(!) den siste tiden har ført til at flere søker til akkurat den delen av feltet for å finne ut hva hypen dreier seg om.

            Det har aldri vært i nærheten av 100 % oppslutning rundt synginga på feltet med unntaket av små grupper rundt omkring. Personlig synes jeg ikke det har blitt noe dårligere den siste tiden, men det er mulig oppmerksomheten rundt KFL tiltrekker seg de som ønsker å være en del av opplevelsen uten å bidra. Det er selvsagt en utvikling som ikke ønskes, men er det ikke litt tidlig å trekke noen konklusjoner?
            Bedre å være tidlig ute med å få gjort noe med det, før det har blitt ett altfor stort problem. Så tendenser til dette ifjor, og enda mere i år. Er redd for att dette kommer til å utarte seg til å bli ett stort problem etterhvert...
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • Kef1r
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 730

              #7
              haha.. syns de folka er latterlige jeg. har selv en kompis som er fersk på feltet han synger ikke så mye fordi han er litt flau i starten. men han synger mer og mer for hver kamp.

              men de gamle sure folka som står øverst på Felt c vil jeg ha bort ! de synger bare når vi scorer + at de står og klager over laget +feilpassninger HELE KAMPEN i 2x 45 ! de står der nok bare pga billige priser.

              Kommentar

              • A.Bilet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2005
                • 808

                #8
                Helt enig. Ser flere og flere som står og ikke synger. Litt drøyt å prøve å få prisene opp men la gå.
                A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                Twitter-bruker

                Kommentar

                • morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

                  #9
                  Er vel ikke noe hype på felt c?Da er iallefall vestfoldkanaris oppskrytt..
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                  Kommentar

                  • Frydenlund
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Feb 2004
                    • 52

                    #10
                    På samme måte som spellera har pulsmålere på trening, bør vi ha desibel-målere på alle som står på feltet.

                    Er det mindre enn 100 desibel i gjennomsnitt fra en person, må han gå til sitteplassene

                    Kommentar

                    • e.d
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 688

                      #11
                      er det ingen som kan ta ansvaret for synginga på øvre felt c da? Enten noen av de som står der eller noen andre. -slik det er blitt gjort på nedre felt c og hele felt a.
                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                      Kommentar

                      • Mari
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jan 2006
                        • 195

                        #12
                        Jeg er enig jeg ass. Skru opp prisene på billettene så det ikke "lønner seg" å stå. Så får dem heller på trass kjøpe sesongkort
                        Yaaa Maaan ;)

                        Fugla på topp!

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          #13
                          er noen som ikke synger ja, men å få med alle til å synge er vel umulig. Må nok bare leve med at det er noen turister i fansen som vil oppleve norges beste supportere!!

                          Kommentar

                          • Trondeo
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3062

                            #14
                            Etter sesongen blir det mye sannsynlig seter på feltet?! Viss tilfelle, så kunne man like så godt satt lik pris der som de andre tribunene, men så blir vel problemet at viss prisene blir like så er det ikke no stort poeng i å kjøpe medlemskap, så må fikse en løsning der i så fall.

                            Kanskje vi burde fikse no syngende fans øverst på felt C, som tidligere nevnt her...Viss vi synger, så blir vel syngingen "smittet" til sidemannen som ikke synger? Jeg ville vært en smule flau viss jeg hadde stått blandt en gjeng som synger, mens jeg ikke gjør det selv

                            Kommentar

                            • Errevs
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jun 2005
                              • 200

                              #15
                              ja det hadde vært "flott" med 2200 kr for sesongkort på kanarifeltet, syntes det var et særdeles dårlig forslag for å bli kvitt "de som ikke synger".
                              Tror vi bare skal være fornøyd med at det er fullt på feltet, om ikke alle synger 100% av tiden så synger de iallefall mer med en de fleste som sitter på de andre tribunedelene.

                              Kommentar

                              • LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

                                #16
                                Når KFL vokser og blir så store som vi har blitt er det naturlig at vi får en del folk på feltet som kun er med for å oppleve stemningen og på grunn av prisen.

                                Klanen er et godt eksempel på hvor ille det kan gå. de har blitt så mange og så utvannet av ikke-syngende "hobby-supporters", at til tross for massiv økning i medlemstallene de siste årene, har de fått dårligere volum og færre sanger blir sunget. Den foreløpige enden på visa, er at mange har byttet tribune, og trykket blir spredd og dermed enda dårligere.

                                Håper vi kan ta tak i dette problemet før det blir for stort, så slipper vi å få "utbrytergruppe" på kortsiden.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #17
                                  Klanen er et virkelig skrekkeksempel ja, mye bedre å støtte klubben med litt ekstra penger, og samtidig få en større konsentrasjon av syngende fans som lager bedre stemning. Gjør ikke akkurat vondt å støtte klubben med noen ekstra kroner.

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #18
                                    Det var dette jeg mente med segregering i en annen tråd som gikk på at vi vokser.

                                    Nå er feltet fullt i vær bidige kamp.

                                    Det har alltid vært folk som ikke synger på feltet, og slik vil det alltid være, men jeg synes fler og fler synger en man gjorde før.
                                    Det så man spesielt på felt A nå som ikke har rykte på seg for å ha noe særlig syngende folk.

                                    Jeg tror ikke på noen løsning som går på at "hvis du ikke synger får du ikke stå her", og at vi skal kaste ut/henvise folk til andre tribune delere. Da er man eksluderende, og ikke inkluderende.

                                    Husk de første gangene du sto på feltet selv, det tok litt tid før du åpnet kjeften ikke sant?

                                    Men de av dere som har stått der i en årrekke og ikke synger, dere burde gå i dere selv og sette dere på RB eller SS.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      #19
                                      Å øke prisen er d dårligste man kan gjøre! ingen som betaler 210 spenn for å stå på en kamp! Da vil antall fugler i fansen synke no sykt. blir ikkeno bedre synging da.

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #20
                                        Tror de som står og synger setter mer pris det enn å sitte gjennom en kamp, og at man ikke vil velge å flytte seg til et sted hvor alle sitter rolig å ser på kamp bare fordi man ikke sparer noe på å stå blandt den syngende fansen.

                                        Kommentar

                                        Working...