For mange ikke-syngende på Kanari-feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • meg
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 290

    #41
    Dette er bare noe forbanna tull, skal det liksom komme noen bort til meg og be meg om å dra fra feltet fordi jeg ikke synger?

    Jeg liker å stå på kampene sammen med kompisser, den dagen jeg blir vist bort fra feltet av noen i KFL styret melder jeg meg ut.
    Gul og svart
    Team Wenche Myhre

    Kommentar

    • Kef1r
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 730

      #42
      hehe.. jeg kunne sikkert vært en "forsanger type" på øvre flet c jeg. men syns de som skal det burde være litt eldre enn 15 år. folk respekterer sikkert ikke meg en gang

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #43
        Opprinnelig skrevet av petter
        Det er nok bedre nå enn noengang før på feltet, så utviklingen går i det minste rett veg. Var mange flere ikke-syngende der tidligere.

        Ellers så kan man ikke kaste ut folk for at de ikke synger.

        Petter
        Jeg er enig med Petter i at det er flere som synger på feltet enn noen gang tidligere. Jeg nekter å tro at noen begynner å synge hvis de blir truet til det, og det er også synd å miste potensielle sangfugler ved å kaste dem ut av feltet fordi de ikke synger. Jo flere som synger, desto flere vil begynne å synge. Før var det flaut å synge for noen. Når syngende kanaris nå er blitt i flertall, bør det være flaut ikke å synge på kamp.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #44
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Jeg er enig med Petter i at det er flere som synger på feltet enn noen gang tidligere. Jeg nekter å tro at noen begynner å synge hvis de blir truet til det, og det er også synd å miste potensielle sangfugler ved å kaste dem ut av feltet fordi de ikke synger. Jo flere som synger, desto flere vil begynne å synge. Før var det flaut å synge for noen. Når syngende kanaris nå er blitt i flertall, bør det være flaut ikke å synge på kamp.
          Godt sagt ! Tror ikke at pisk er riktig virkemiddel her, jo fler som synger, desto lavere blir terskelen for å hive seg på.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #45
            Jeg trodde kanarifeltet var ett tilbud for medlemmer av kanarifansen, men hvis det er ett felt kun for syngende fans hvor skal da de som ikke synger stå? Synes ikke man skal rangere fans etter hvor høyt de synger. Blir like dumt som en tilsvarende diskusjon hvor det virker som det er en hvor mye gult man har på seg som avgjør hvor stort lskhjerte man har..
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #46
              Opprinnelig skrevet av xeR
              Jeg trodde kanarifeltet var ett tilbud for medlemmer av kanarifansen, men hvis det er ett felt kun for syngende fans hvor skal da de som ikke synger stå? Synes ikke man skal rangere fans etter hvor høyt de synger. Blir like dumt som en tilsvarende diskusjon hvor det virker som det er en hvor mye gult man har på seg som avgjør hvor stort lskhjerte man har..
              Jeg er uenig. Rösler og spillerne har flere ganger uttalt hvor viktig det er for dem med massiv støtte fra tribunen. Derfor er en syngende supporter en bedre supporter enn en ikke-syngende supporter. Det behøver ikke bety at han har et større LSK-hjerte, men han gjør i hvert fall mer for å støtte laget.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #47
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Jeg er uenig. Rösler og spillerne har flere ganger uttalt hvor viktig det er for dem med massiv støtte fra tribunen. Derfor er en syngende supporter en bedre supporter enn en ikke-syngende supporter. Det behøver ikke bety at han har et større LSK-hjerte, men han gjør i hvert fall mer for å støtte laget.
                det der er reint piss! det kan da være mange grunner til at folk ikke synger. en av grunnene til at kfl er blitt så store er at det er en innkluderende organisasjon, hvis vi skal begynne å rakke ned på de som ikke synger så skyter vi oss selv i leggen. tror vi taper mange fretidige sangfugler på det. Det tok noen år før jeg turte å skrike og synge for full hals.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  det der er reint piss! det kan da være mange grunner til at folk ikke synger. en av grunnene til at kfl er blitt så store er at det er en innkluderende organisasjon, hvis vi skal begynne å rakke ned på de som ikke synger så skyter vi oss selv i leggen.
                  Jeg kan ikke huske at jeg har tatt til orde for å rakke ned på dem som ikke synger, snarere tvert imot. Jeg sier bare at syngende supportere gjør en større innsats for gutta utpå banen. Hvordan skal man ellers støtte dem - med bønn?

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Jeg kan ikke huske at jeg har tatt til orde for å rakke ned på dem som ikke synger, snarere tvert imot. Jeg sier bare at syngende supportere gjør en større innsats for gutta utpå banen. Hvordan skal man ellers støtte dem - med bønn?
                    for en glimrende ide nei men det jeg reagerer på er at det virker som om det begynner og nærme seg det stadiet hvor vi får en mal for hvordan en mønstersupporter skal være, og alle som ikke lever etter den malen er 2 hakk under de andre på rangstigen. synes at alle som har lyst til å oppleve fugla og kfl på nært hold skal få være velkommne.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av meg
                      Dette er bare noe forbanna tull, skal det liksom komme noen bort til meg og be meg om å dra fra feltet fordi jeg ikke synger?

                      Jeg liker å stå på kampene sammen med kompisser, den dagen jeg blir vist bort fra feltet av noen i KFL styret melder jeg meg ut.
                      Den dagen jeg ser noen bli kasta ut av feltet fordi de ikke synger, melder jeg meg også ut.

                      KFL har selv sagt at de/vi ikke skal diskriminere, og dermed ikke utelukke, folk på grunn av deres hudfarge, religion, legning eller liknende. Med andre ord skal KFL være inkluderende, ikke ekskluderende. Med dette ganske hjernedøde forslaget vil KFL krysse grensa til å bli en ekskluderende organisasjon.

                      24. April 2006 var den dagen jeg mista all respekt UFC.
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #51
                        Enkelt og greit : Vi (KFL) kommer ikke til å kaste ut noen fordi de ikke synger.

                        Petter

                        Kommentar

                        • Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

                          #52
                          Bra !
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #53
                            Hva med å kaste ut de som synger falskt?
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #54
                              Å kaste ut folk pga at man ikke synger er å sette det litt på spissen, men jeg synes det er viktig at det settes fokus på temaet.

                              At folk som ikke står på feltet uttaler seg om det har blitt flere eller færre syngende blir litt feil.
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                Å kaste ut folk pga at man ikke synger er å sette det litt på spissen, men jeg synes det er viktig at det settes fokus på temaet.

                                At folk som ikke står på feltet uttaler seg om det har blitt flere eller færre syngende blir litt feil.
                                Hvis du tenker på meg, så har jeg nok erfaring og innsikt til å se det, samt at jeg i tillegg har en sentral nok rolle til å få med meg hva som skjer.

                                Og det er hevet over enhver tvil at det er flere syngende i KFL nå enn noengang før.

                                Petter

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  #56
                                  Jøss, det var da bombastisk!

                                  Det gjenstår å se, synginga hittil har vært så som så.
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

                                    #57
                                    Glemmer man ikke litt hva en supportergruppes hovedhensikt er her? Den skal STØTTE laget.

                                    Hvordan skal en aktiv supportergruppe støtte laget? Ved verbal støtte, dvs. synging ol.

                                    De mange medlemene som står på feltet og ikke deltar i den verbale støtten til laget, hva bidrar de med, med unntak av penger til KFL?

                                    Urovekkende at flere her på forumet, inkludert KFL's leder ikke makter å se problemet med at en stadig større andel av medlemmene på feltet ikke synger.

                                    At man ikke kan kaste de ikke-syngende supporterne ut av feltet er innlysende, men at dere ikke engang vil innse problemet og diskutere en eventuell løsning, er meg uforståelig.

                                    Selvfølgelig skal KFL være en inkluderende gruppe, men alle som forstår betydningen av ordet supporter, vil heller ikke ha noen problemer med at en av de mange tribuneseksjonene på Åråsen da er forbeholdt supportere som støtter laget gjennom synging, klapping ol.

                                    Det er nok av andre plasser på Åråsen man kan sitte med LSK-hjerte, men uten nødvendigvis å synge og skrike hele kampen, faktisk er store deler av Åråsen forbeholdt "vanlige" LSK tilhengere.

                                    Så kan dere ikke derfor akseptere at da KFL's medlemsmasse har vokst seg så stor at dens antall medlemmer overstiger antall plasser på feltet, vil det være naturlig at de begrensede plassene vi er tildelt forbeholdes de av medlemmene som som ønsker å gjøre det den opprinnelige intensjonen til KFL var: Å støtte laget med sang og tribuneliv.
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                    Kommentar

                                    • sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                      Glemmer man ikke litt hva en supportergruppes hovedhensikt er her? Den skal STØTTE laget.

                                      Hvordan skal en aktiv supportergruppe støtte laget? Ved verbal støtte, dvs. synging ol.

                                      De mange medlemene som står på feltet og ikke deltar i den verbale støtten til laget, hva bidrar de med, med unntak av penger til KFL?

                                      Urovekkende at flere her på forumet, inkludert KFL's leder ikke makter å se problemet med at en stadig større andel av medlemmene på feltet ikke synger.

                                      At man ikke kan kaste de ikke-syngende supporterne ut av feltet er innlysende, men at dere ikke engang vil innse problemet og diskutere en eventuell løsning, er meg uforståelig.

                                      Selvfølgelig skal KFL være en inkluderende gruppe, men alle som forstår betydningen av ordet supporter, vil heller ikke ha noen problemer med at en av de mange tribuneseksjonene på Åråsen da er forbeholdt supportere som støtter laget gjennom synging, klapping ol.

                                      Det er nok av andre plasser på Åråsen man kan sitte med LSK-hjerte, men uten nødvendigvis å synge og skrike hele kampen, faktisk er store deler av Åråsen forbeholdt "vanlige" LSK tilhengere.

                                      Så kan dere ikke derfor akseptere at da KFL's medlemsmasse har vokst seg så stor at dens antall medlemmer overstiger antall plasser på feltet, vil det være naturlig at de begrensede plassene vi er tildelt forbeholdes de av medlemmene som som ønsker å gjøre det den opprinnelige intensjonen til KFL var: Å støtte laget med sang og tribuneliv.
                                      Hallo? Vi diskuterer da saken.
                                      Jeg har i et tidligere innlegg sagt at vi også jobber med saken.
                                      -Vi har egen sanggruppe
                                      -10 000 sanghefter har blitt trykket opp
                                      -Tromme
                                      -3 forsangerfelt på felt a, b og c på tribune øst.
                                      -Økt fokusering på sanger på forumet.

                                      Selvfølgelig kan det helt sikkert gjøres mere, men å hive ut folk blir uansett for drøyt. Holdningsskapende arbeid er det som må til, og det er det vi gjør.

                                      Petter

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                        Urovekkende at flere her på forumet, inkludert KFL's leder ikke makter å se problemet med at en stadig større andel av medlemmene på feltet ikke synger.
                                        Dette blir tynt: Trøkket fra feltet har aldri vært større, da blir det nærmest banalt å fokusere på at noen på feltet ikke synger. Disse vil over tid bli med - og om de ikke gjør det så la de slippe!

                                        Andre supportergrupper har kommentert stålorganiseringen av KFL - skal man tukte publikum til å synge vil de faktisk få rett. La oss ikke få en situasjon hvor man regnes som B-supporter om man ikke synger seg hes, reiser på alle bortekampene og kun går kledt i gult! Vi må ha plass til alle!
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          #60
                                          Hva med å lage kanari felt på RB tribunen, nærmest feltet?
                                          Dvs ett felt som er market som kanari felt, der alle står (dvs en per sitteplass). Slik som det ser ut nå har lsk solgt flere billetter en det er plass til på feltet, fordi feltet har vært fullt 3 kamper på rad nå, og folk har blitt vist vekk.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...