LSK-marked, litt lettere å lese :)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gulsort
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2004
    • 166

    LSK-marked, litt lettere å lese :)

    LSK-Marked må skjerpe seg!



    Skrevet av kfl.no



    [FONT=Arial]LSK og KFL er i vinden som aldri før. Man selger utstyr som hakka møkk, har en enormt bra fanskultur, er mye i media, gjør det bra sportslig og har greit med folk på kampa. Det kunne imidlertid ha vært mye bedre. Den ikke-eksisterende jobben mot personmarkedet i LSK-Marked er bare tragisk. Nå er begeret fullt, vi må kunne kreve at noe gjøres. [/FONT]

    [FONT=Arial]I de første månedene i 2005 var jobben mot personmarkedet i praksis lagt ned i markedsavdelinga.Til kampen mot Lyn hadde bl.a hele ansvaret mht Klubbenes Dag falt på ildsjeler i KFL, som var sylta ned med jobbing i KFL-regi. LSK Marked gjorde ingenting og støtten fra selve klubben var også ussel. KFL måtte faktisk møte opp på vårmøtet til fotballkretsen fordi LSK ikke kunne selv. Ingen fra LSK fant bryet verdt å profilere seg foran alle klubba på Romerike, tro det eller ei. Rundt mai måned i fjor tok KFL et oppgjør med Marked ang dette. Resultatet var at man satte en mann fra Marked med ansvar for personmarkedet, noe som ikke ble en suksess. Du må VILLE noe når du jobber mot vanlige folk, dette er ikke flashing mot direktører. Etter cupfinalen i fjor tok vi nok et oppgjør med Marked og klubben, noe som materialiserte seg i at man ansatte en ny sjef for personmarkedet.Denne begynner ikke før i slutten av mai, sånn at han er mer innrikta på høstesongen. Vi har jo noe som heter vårsesong i Norge, noe som betyr at du må stå på også da. Styret i KFL tok initiativet til en Aksjonsgruppe i klubben / KFL med representanter fra LSK, KFL, Marked og Shopen. Gruppas oppgave var tredelt :[/FONT]
    [FONT=Arial]- Få flere medlemmer i LSK[/FONT]
    [FONT=Arial]- Få flere medlemmer i KFL[/FONT]
    [FONT=Arial]- Sette i gang tiltak for å få flere folk på Åråsen.[/FONT]

    [FONT=Arial]Gruppa har blitt pusha fram av KFL aleine, det skulle jo vært motsatt. Frivillige folk som legger ned årsverk for LSK og KFL skulle vært hylla som helter, i stedet er det null pro-aktivitet og likegyldighet. KFL og Shopen har gått andre veien og fått til følgende :[/FONT]
    [FONT=Arial]- Kjempesuksess for Superlørdagen. 2500 billetter ble solgt 4/3, ca 80 prosent av KFL-medlemmer.Shopen selger også ekstremt mye utstyr i år, mye, mye mer enn foregående år.[/FONT]
    [FONT=Arial]- KFL trykte opp 600 plakater og hengte dem opp på Romerike før seriestarten.[/FONT]
    [FONT=Arial]- KFl kjørte knallhardt på nettinfo. Vi lagde frontsider og mobliserte som aldri før.[/FONT]
    [FONT=Arial]- Vi sendte ut et ekstra skriv om Superlørdagen, i tillegg til seriestart-skrivet.Dette ble sendt ut til 5000 personer, noe som gjorde Superlørdagen enda mer vellykka.[/FONT]
    [FONT=Arial]- Vi hjalp LSK med ringing angående sesongkort. LSK hadde ikke en annonse for sesongkort.Kommentarer er overflødige.[/FONT]
    [FONT=Arial]- Vi verver medlemmer til KFL som aldri før. Disse medlemmene er uvurdelelige for LSK, fordi man får med nye grupper på kamp. Arne fra Eidsvoll var på RBK-kampen, synes det var kult, tar med en kompis neste gang etc.[/FONT]

    [FONT=Arial]Klubben har vist null interesse for Aksjonsgruppa siden årsmøtet. Vil LSK egentlig ha flere medlemmer? De har brukt 5 år på å sette i gang en verving. I 2005 hadde LSK en haug av medlemmer som ikke betalte kontigent, sentrale styremedlemmer i LSK visste ikke engang dette. Det eneste Markedsavdelinga i LSK skulle gjøre denne våren var å drive fram Klubbenes Dag. Konseptet er å tilby Ungdomslag fra distriktet billige billetter til utvalgte kamper. Jobbing mot dette markedet tar tid , derfor var det selvsagt viktig at man begynte i god tid. Brevet skulle sendes ut i midten av mars. Når påsken kom hadde utrolig nok Marked IKKE sendt ut brevet til alle Ungdomslaga.Jeg gjentar : MAN HADDE IKKE EN GANG SENDT UT BREVET ! Ildsjeler i KFL, som gjør dette på egen ubetalte fritid tok en kjapp avgjørelse i påsken om å redde restene av KD. I løpet av fire dager solgte KFL 5-600 billetter til RB-tribunen. Da kan en selv tenke seg hvordan det kunne ha blitt med god og konkret jobbing.LSK og Marked løfta knapt en finger, man svarer heller ikke på telefon mot slutten av uka, noe som gjør sånn jobbing vanskelig. Med den vinden LSK og KFL er i nå kan man med enkle tiltak dra i land 1000-2000 ekstra pr.kamp. Man MÅ snart forstå at KUN knallhard jobbing fører fram, ikke festtaler. Her må man lære av KFL, vi tar aldri noe for gitt.KFL har nå blitt så store at over halve Åråsen er medlemmer i KFL. Det er kanaris over hele stadion, til og med på VIP-en er mange blitt medlemmer. Feltet var grisefullt mot Viking, og også på RB og Conten var det godstemning. Her er noe av det som MÅ skje fort :[/FONT]

    [FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at personmarkedet blir satt i fokus og at det er Marked og klubben som tar tak i trådene, ikke KFL aleine.[/FONT]

    [FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at LSK og Marked tar tak sammen med KFL, ikke lener seg på oss og shopen. Utenom det sportslige er det ingenting som er viktigere enn å fylle stadion.[/FONT]

    [FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at klubben starter å markedsføre seg sjøl bedre. 16-1700 betalende medlemmer i 2005 er direkte patetisk.[/FONT]

    [FONT=Arial]Glem ikke at det er vi supportera som ER selve hjerte og sjel i en fotballklubb. Med våre penger legger vi igjen mye kroner til LSK-konsernet. Sponsorene er også veldig interessert i at klubben drar mye folk på kampa. KFL veit med sikkerhet at sponsorer, klubbfolk og andre superfugler er veldig enig i essensen i denne artikkelen. Vi er ferdig med pratestadiet, aksjon NÅ !!![/FONT]

    [FONT=Arial]Mvh Arild Myklebust ![/FONT]


    Publisert: 24.04.2006 kl. 18:56 - Sist endret: 24.04.2006 kl. 18:56
    Publisert i KFL-nyheter | Generelt
    Utskriftsvennlig versjon
    For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

    Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#
  • gulsort
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2004
    • 166

    #2
    Jeg synes det er skremmende at LSK ikke prioriterer personmarkedet høyere. Problematikken med å få kjøpt billett går også under dette. I går dro jeg på effect for å kjøpe billett før kampen, men da var det noe kluss så de ikke fikk skrevet ut billetter til feltet, måtte så opp på Åråsen, stå 25 minutter i kø. Og at man ikke tar kort i luka på Åråsen er og katastrofalt.

    Forøvrig, kjør debatt folkens!
    For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

    Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

    Kommentar

    • GB
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 332

      #3
      Hadde selv problemer med å få kjøpt den biletten jeg ønsket til Viking kampen.
      Mitt forsøk var på shop'n. Det var ledige plasser på både E og F men de kunne kun skrive ut fra G feltet. Dette var tidlig på fredagen.

      Savner forøvrig kreativitet rundt sesongkort salg slik jeg også nevnte i Fulham tråden. Det er så mange muligheter nå med elektronisk behandling av billetter og plasser at det ikke skulle være noe problem å lage ordninger som fenger flere.
      Lurer selv på om det går ann å kjøpe sesongkort i løpet av sesongen. Da mener jeg selvfølgelig et med en pris som står i stil med resterende kamper.

      Må si at mitt inntrykk "utenfra" stemmer godt overens med "oppropet" ovenfor. All den info og "inspirasjon" jeg har fått har jeg fått gjennom KFL. Selv om jeg bor i Lillestrøm så har ikke det kommet så mye som et ark i postkassa fra LSK.

      Forøvrig så er det vel snart på tide å skifte brødposer til kanarie-brødet. Det er fortsatt 2005 sesongen på posene. Brødene virker ferskere.

      Hilsen
      GB

      Kommentar

      • Fjeller'n
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 905

        #4
        Opprinnelig skrevet av gulsort
        Forøvrig, kjør debatt folkens!
        Debatt og debatt, Fru Blom.
        Dette er dessverre ikke noe å debattere. Alt som står over stemmer. Trist, men sant.
        Honnør til KFL som prøver og prøver og fortvilet stanger hodet i veggen. Jeg mener seriøst at hadde klubben virkelig forsøkt, hadde vi kunnet solgt opp mot 5000 sesongkort. (Dette ville vært avhengig av en massiv hoderullling i forkant)


        Stian
        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

        Kommentar

        • gulsort
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 166

          #5
          Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
          Debatt og debatt, Fru Blom.
          Du har et poeng, ingenting å debattere. Men fint hvis folk kommer med forslag til endringer (konstruktive) klubben bør gjøre på personmarkedet. Så kan muligens styret i KFL ta dette videre til den nyansatte
          For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

          Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

          Kommentar

          • Kølla Riisa
            Seniormedlem
            • Jun 2004
            • 1021

            #6
            Endringene bør kanskje i ledelsen til LSK Marked, hoderulling er ett alternativt som blir nevnt over her. Stiller meg positiv til det hvis de ikke klarer og viser resultater snart. I alle jobber stilles det krav, hvem stiller kravene til disse amatørene?

            Jeg lurer sterkt på om de er kompetente nok til den jobben de er satt til eller om de bare gir blanke i sine mest trofaste kunder.

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #7
              Er egentlig ikke så mye å tillegge. Dette har vært altfor dårlig altfor lenge nå, er på tide at det kommer inn noen som har lyst til at Lsk skal få flere tilskuere på kampene.
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • meg
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 290

                #8
                Hva med å sette opp flere billettautomater rundt om kring, har dem ikke en sånn på City? hva med martins, strømmen storsenter, kafèen på skjetten, pizzaen på korset osv.

                edit: Eller må jeg bare si meg enig i det som skrives om Marked
                Gul og svart
                Team Wenche Myhre

                Kommentar

                • Christa
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 326

                  #9
                  Savner en automat/utsalgssted på Lørenskog...

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Christa
                    Savner en automat/utsalgssted på Lørenskog...
                    Automater er en uting, de medfører store utgifter til investeringer, drift og vedlikehold. Fremtiden er papirløs. Alle har tilgang til internett og kan kjøpe biletter der. Det bør bare gjøres lettere tilgjengelig og mer pålitelig. Det bør f.eks. ikke stå utsolgt når det ikke er det eller feil pris på billettene. Som andre har foreslått bør billetten din ligge i kredittkortet/medlemskortet, slik at du bare kan dra kortet i validatoren på Åråsen. Dette er standard hyllevare i dag. Tror fort man tjerer det inn ved større billettsalg og mer fornøyde kunder, som slipper å stå i lange køer for å hente billettene sine.

                    Kommentar

                    • Christa
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 326

                      #11
                      Jeg var på LSK shopen lørdag for å kjøpe billetter til viking-kampen. Fikk beskjed om at hele systemet var nede.. Ingen visste når det kom opp igjen.

                      Synes allikevel man kunne ha 1 utsalgssted litt nord for Lillestrøm.. Kunne vært artig for oss andre å slippe turen til Lillestrøm hver gang vi bare skal kjøpe billetter. Dessuten liker jeg ikke billettluka.no. Kjøper ikke noe der med mindre jeg ikke må.. Og etter at Narvesen åpna filial på Triaden i tillegg til Metro er det ingen grunn for meg å betale ekstra for internettbestiling. Billetter generelt er dyre nok.

                      Er allikevel enig i forslaget om å innføre billetter på kortet.
                      Last edited by Christa; 25.04.2006, 13:24.

                      Kommentar

                      • GB
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 332

                        #12
                        Billetter på et hvilketsomhelst kort blir neppe særlig gunstig i og med at de fleste plassene er nummererte.

                        Like langt hvis man skal ta med seg lapp hjemmefra med seksjon/rad og plass på hver gang.

                        Hilsen
                        GB

                        Kommentar

                        • jal
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Apr 2004
                          • 27

                          #13
                          Billetter på et hvilketsomhelst kort blir neppe særlig gunstig i og med at de fleste plassene er nummererte.

                          Like langt hvis man skal ta med seg lapp hjemmefra med seksjon/rad og plass på hver gang.

                          Hilsen
                          GB
                          Dette blir nok ikke helt korrekt. Bestiller du billett og bruker kort som billett, trekker du bare kortet igjennom kortleseren i porten. Du får da ut en lapp med hvilket sete du skal sitte på. Enkelt og greit!
                          JAL

                          Kommentar

                          • jan-erik
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2004
                            • 171

                            #14
                            Har dere fått noen tilbake mld fra LSK på denne uttalelsen ?


                            Jan-Erik
                            FORZA FUGLA


                            Kommentar

                            Working...