LSK-Marked må skjerpe seg!
Skrevet av kfl.no
[FONT=Arial]LSK og KFL er i vinden som aldri før. Man selger utstyr som hakka møkk, har en enormt bra fanskultur, er mye i media, gjør det bra sportslig og har greit med folk på kampa. Det kunne imidlertid ha vært mye bedre. Den ikke-eksisterende jobben mot personmarkedet i LSK-Marked er bare tragisk. Nå er begeret fullt, vi må kunne kreve at noe gjøres. [/FONT]
[FONT=Arial]I de første månedene i 2005 var jobben mot personmarkedet i praksis lagt ned i markedsavdelinga.Til kampen mot Lyn hadde bl.a hele ansvaret mht Klubbenes Dag falt på ildsjeler i KFL, som var sylta ned med jobbing i KFL-regi. LSK Marked gjorde ingenting og støtten fra selve klubben var også ussel. KFL måtte faktisk møte opp på vårmøtet til fotballkretsen fordi LSK ikke kunne selv. Ingen fra LSK fant bryet verdt å profilere seg foran alle klubba på Romerike, tro det eller ei. Rundt mai måned i fjor tok KFL et oppgjør med Marked ang dette. Resultatet var at man satte en mann fra Marked med ansvar for personmarkedet, noe som ikke ble en suksess. Du må VILLE noe når du jobber mot vanlige folk, dette er ikke flashing mot direktører. Etter cupfinalen i fjor tok vi nok et oppgjør med Marked og klubben, noe som materialiserte seg i at man ansatte en ny sjef for personmarkedet.Denne begynner ikke før i slutten av mai, sånn at han er mer innrikta på høstesongen. Vi har jo noe som heter vårsesong i Norge, noe som betyr at du må stå på også da. Styret i KFL tok initiativet til en Aksjonsgruppe i klubben / KFL med representanter fra LSK, KFL, Marked og Shopen. Gruppas oppgave var tredelt :[/FONT]
[FONT=Arial]- Få flere medlemmer i LSK[/FONT]
[FONT=Arial]- Få flere medlemmer i KFL[/FONT]
[FONT=Arial]- Sette i gang tiltak for å få flere folk på Åråsen.[/FONT]
[FONT=Arial]Gruppa har blitt pusha fram av KFL aleine, det skulle jo vært motsatt. Frivillige folk som legger ned årsverk for LSK og KFL skulle vært hylla som helter, i stedet er det null pro-aktivitet og likegyldighet. KFL og Shopen har gått andre veien og fått til følgende :[/FONT]
[FONT=Arial]- Kjempesuksess for Superlørdagen. 2500 billetter ble solgt 4/3, ca 80 prosent av KFL-medlemmer.Shopen selger også ekstremt mye utstyr i år, mye, mye mer enn foregående år.[/FONT]
[FONT=Arial]- KFL trykte opp 600 plakater og hengte dem opp på Romerike før seriestarten.[/FONT]
[FONT=Arial]- KFl kjørte knallhardt på nettinfo. Vi lagde frontsider og mobliserte som aldri før.[/FONT]
[FONT=Arial]- Vi sendte ut et ekstra skriv om Superlørdagen, i tillegg til seriestart-skrivet.Dette ble sendt ut til 5000 personer, noe som gjorde Superlørdagen enda mer vellykka.[/FONT]
[FONT=Arial]- Vi hjalp LSK med ringing angående sesongkort. LSK hadde ikke en annonse for sesongkort.Kommentarer er overflødige.[/FONT]
[FONT=Arial]- Vi verver medlemmer til KFL som aldri før. Disse medlemmene er uvurdelelige for LSK, fordi man får med nye grupper på kamp. Arne fra Eidsvoll var på RBK-kampen, synes det var kult, tar med en kompis neste gang etc.[/FONT]
[FONT=Arial]Klubben har vist null interesse for Aksjonsgruppa siden årsmøtet. Vil LSK egentlig ha flere medlemmer? De har brukt 5 år på å sette i gang en verving. I 2005 hadde LSK en haug av medlemmer som ikke betalte kontigent, sentrale styremedlemmer i LSK visste ikke engang dette. Det eneste Markedsavdelinga i LSK skulle gjøre denne våren var å drive fram Klubbenes Dag. Konseptet er å tilby Ungdomslag fra distriktet billige billetter til utvalgte kamper. Jobbing mot dette markedet tar tid , derfor var det selvsagt viktig at man begynte i god tid. Brevet skulle sendes ut i midten av mars. Når påsken kom hadde utrolig nok Marked IKKE sendt ut brevet til alle Ungdomslaga.Jeg gjentar : MAN HADDE IKKE EN GANG SENDT UT BREVET ! Ildsjeler i KFL, som gjør dette på egen ubetalte fritid tok en kjapp avgjørelse i påsken om å redde restene av KD. I løpet av fire dager solgte KFL 5-600 billetter til RB-tribunen. Da kan en selv tenke seg hvordan det kunne ha blitt med god og konkret jobbing.LSK og Marked løfta knapt en finger, man svarer heller ikke på telefon mot slutten av uka, noe som gjør sånn jobbing vanskelig. Med den vinden LSK og KFL er i nå kan man med enkle tiltak dra i land 1000-2000 ekstra pr.kamp. Man MÅ snart forstå at KUN knallhard jobbing fører fram, ikke festtaler. Her må man lære av KFL, vi tar aldri noe for gitt.KFL har nå blitt så store at over halve Åråsen er medlemmer i KFL. Det er kanaris over hele stadion, til og med på VIP-en er mange blitt medlemmer. Feltet var grisefullt mot Viking, og også på RB og Conten var det godstemning. Her er noe av det som MÅ skje fort :[/FONT]
[FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at personmarkedet blir satt i fokus og at det er Marked og klubben som tar tak i trådene, ikke KFL aleine.[/FONT]
[FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at LSK og Marked tar tak sammen med KFL, ikke lener seg på oss og shopen. Utenom det sportslige er det ingenting som er viktigere enn å fylle stadion.[/FONT]
[FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at klubben starter å markedsføre seg sjøl bedre. 16-1700 betalende medlemmer i 2005 er direkte patetisk.[/FONT]
[FONT=Arial]Glem ikke at det er vi supportera som ER selve hjerte og sjel i en fotballklubb. Med våre penger legger vi igjen mye kroner til LSK-konsernet. Sponsorene er også veldig interessert i at klubben drar mye folk på kampa. KFL veit med sikkerhet at sponsorer, klubbfolk og andre superfugler er veldig enig i essensen i denne artikkelen. Vi er ferdig med pratestadiet, aksjon NÅ !!![/FONT]
[FONT=Arial]Mvh Arild Myklebust ![/FONT]
Publisert: 24.04.2006 kl. 18:56 - Sist endret: 24.04.2006 kl. 18:56
Publisert i KFL-nyheter | Generelt
Utskriftsvennlig versjon
Skrevet av kfl.no
[FONT=Arial]LSK og KFL er i vinden som aldri før. Man selger utstyr som hakka møkk, har en enormt bra fanskultur, er mye i media, gjør det bra sportslig og har greit med folk på kampa. Det kunne imidlertid ha vært mye bedre. Den ikke-eksisterende jobben mot personmarkedet i LSK-Marked er bare tragisk. Nå er begeret fullt, vi må kunne kreve at noe gjøres. [/FONT]
[FONT=Arial]I de første månedene i 2005 var jobben mot personmarkedet i praksis lagt ned i markedsavdelinga.Til kampen mot Lyn hadde bl.a hele ansvaret mht Klubbenes Dag falt på ildsjeler i KFL, som var sylta ned med jobbing i KFL-regi. LSK Marked gjorde ingenting og støtten fra selve klubben var også ussel. KFL måtte faktisk møte opp på vårmøtet til fotballkretsen fordi LSK ikke kunne selv. Ingen fra LSK fant bryet verdt å profilere seg foran alle klubba på Romerike, tro det eller ei. Rundt mai måned i fjor tok KFL et oppgjør med Marked ang dette. Resultatet var at man satte en mann fra Marked med ansvar for personmarkedet, noe som ikke ble en suksess. Du må VILLE noe når du jobber mot vanlige folk, dette er ikke flashing mot direktører. Etter cupfinalen i fjor tok vi nok et oppgjør med Marked og klubben, noe som materialiserte seg i at man ansatte en ny sjef for personmarkedet.Denne begynner ikke før i slutten av mai, sånn at han er mer innrikta på høstesongen. Vi har jo noe som heter vårsesong i Norge, noe som betyr at du må stå på også da. Styret i KFL tok initiativet til en Aksjonsgruppe i klubben / KFL med representanter fra LSK, KFL, Marked og Shopen. Gruppas oppgave var tredelt :[/FONT]
[FONT=Arial]- Få flere medlemmer i LSK[/FONT]
[FONT=Arial]- Få flere medlemmer i KFL[/FONT]
[FONT=Arial]- Sette i gang tiltak for å få flere folk på Åråsen.[/FONT]
[FONT=Arial]Gruppa har blitt pusha fram av KFL aleine, det skulle jo vært motsatt. Frivillige folk som legger ned årsverk for LSK og KFL skulle vært hylla som helter, i stedet er det null pro-aktivitet og likegyldighet. KFL og Shopen har gått andre veien og fått til følgende :[/FONT]
[FONT=Arial]- Kjempesuksess for Superlørdagen. 2500 billetter ble solgt 4/3, ca 80 prosent av KFL-medlemmer.Shopen selger også ekstremt mye utstyr i år, mye, mye mer enn foregående år.[/FONT]
[FONT=Arial]- KFL trykte opp 600 plakater og hengte dem opp på Romerike før seriestarten.[/FONT]
[FONT=Arial]- KFl kjørte knallhardt på nettinfo. Vi lagde frontsider og mobliserte som aldri før.[/FONT]
[FONT=Arial]- Vi sendte ut et ekstra skriv om Superlørdagen, i tillegg til seriestart-skrivet.Dette ble sendt ut til 5000 personer, noe som gjorde Superlørdagen enda mer vellykka.[/FONT]
[FONT=Arial]- Vi hjalp LSK med ringing angående sesongkort. LSK hadde ikke en annonse for sesongkort.Kommentarer er overflødige.[/FONT]
[FONT=Arial]- Vi verver medlemmer til KFL som aldri før. Disse medlemmene er uvurdelelige for LSK, fordi man får med nye grupper på kamp. Arne fra Eidsvoll var på RBK-kampen, synes det var kult, tar med en kompis neste gang etc.[/FONT]
[FONT=Arial]Klubben har vist null interesse for Aksjonsgruppa siden årsmøtet. Vil LSK egentlig ha flere medlemmer? De har brukt 5 år på å sette i gang en verving. I 2005 hadde LSK en haug av medlemmer som ikke betalte kontigent, sentrale styremedlemmer i LSK visste ikke engang dette. Det eneste Markedsavdelinga i LSK skulle gjøre denne våren var å drive fram Klubbenes Dag. Konseptet er å tilby Ungdomslag fra distriktet billige billetter til utvalgte kamper. Jobbing mot dette markedet tar tid , derfor var det selvsagt viktig at man begynte i god tid. Brevet skulle sendes ut i midten av mars. Når påsken kom hadde utrolig nok Marked IKKE sendt ut brevet til alle Ungdomslaga.Jeg gjentar : MAN HADDE IKKE EN GANG SENDT UT BREVET ! Ildsjeler i KFL, som gjør dette på egen ubetalte fritid tok en kjapp avgjørelse i påsken om å redde restene av KD. I løpet av fire dager solgte KFL 5-600 billetter til RB-tribunen. Da kan en selv tenke seg hvordan det kunne ha blitt med god og konkret jobbing.LSK og Marked løfta knapt en finger, man svarer heller ikke på telefon mot slutten av uka, noe som gjør sånn jobbing vanskelig. Med den vinden LSK og KFL er i nå kan man med enkle tiltak dra i land 1000-2000 ekstra pr.kamp. Man MÅ snart forstå at KUN knallhard jobbing fører fram, ikke festtaler. Her må man lære av KFL, vi tar aldri noe for gitt.KFL har nå blitt så store at over halve Åråsen er medlemmer i KFL. Det er kanaris over hele stadion, til og med på VIP-en er mange blitt medlemmer. Feltet var grisefullt mot Viking, og også på RB og Conten var det godstemning. Her er noe av det som MÅ skje fort :[/FONT]
[FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at personmarkedet blir satt i fokus og at det er Marked og klubben som tar tak i trådene, ikke KFL aleine.[/FONT]
[FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at LSK og Marked tar tak sammen med KFL, ikke lener seg på oss og shopen. Utenom det sportslige er det ingenting som er viktigere enn å fylle stadion.[/FONT]
[FONT=Arial]# Vi krever som LSK-fans at klubben starter å markedsføre seg sjøl bedre. 16-1700 betalende medlemmer i 2005 er direkte patetisk.[/FONT]
[FONT=Arial]Glem ikke at det er vi supportera som ER selve hjerte og sjel i en fotballklubb. Med våre penger legger vi igjen mye kroner til LSK-konsernet. Sponsorene er også veldig interessert i at klubben drar mye folk på kampa. KFL veit med sikkerhet at sponsorer, klubbfolk og andre superfugler er veldig enig i essensen i denne artikkelen. Vi er ferdig med pratestadiet, aksjon NÅ !!![/FONT]
[FONT=Arial]Mvh Arild Myklebust ![/FONT]
Publisert: 24.04.2006 kl. 18:56 - Sist endret: 24.04.2006 kl. 18:56
Publisert i KFL-nyheter | Generelt
Utskriftsvennlig versjon
Kommentar