Per Berg: Heller sølv enn gull

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Per Berg: Heller sølv enn gull

    Fra fotballmagasinet.no



    LSK as eier Per Berg ønsker heller at klubben skal få sølv med god fotball, enn at de får gull og blir anklaget for dårlig spill.

    – LSK må framstå som et bra lag. Jeg foretrekker sølv i serien hvis vi gjør det med attraktiv fotball, framfor en gullmedalje som er kommet etter elendig underholdning, sier Per Berg til rb.no.

    Lillestrøm, som imponerte stort i årets Royal League, er av de fleste tippet som en het medaljekandidat. De tjente 6 millioner i premiepenger gjennom deltakelse i Royal League, men tapte finalen mot FC København.

    – Pengene spiller ingen rolle. Royal League kunne gjerne gått i null, hvis LSK kunne kalt seg skandinavisk mester. Det ville betydd mye for klubben, for spillerne og for supporterne. Når det gjelder åpningen av årets sesong, synes jeg den har vært meget bra. Fem poeng på tre kamper mot gode motstandere er godkjent.

    Per Berg, som er en av Lillestrøms store investorer, ønsker at klubben skal bruke premiepengene de fikk på nye spillerkjøp for å skape et enda bedre lag.
    Enøyd i de blindes dal.
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    UENIG! Gull er gull, samma faen åssen man får det!
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      Opprinnelig skrevet av xeR
      UENIG! Gull er gull, samma faen åssen man får det!
      Er nok (dessverre?) enig med høvdingen her! Om vi ser på følgende seriemesterskap:

      VIF på starten av 80-tallet: Antifotball på sitt verste tok hjem seriegullet, men publikum ga f... ingen gadd å møte opp

      VIF 2005: Møkkafotball, men fortsatt noe entusiasme - ikke akkurat stigende publikumstall utover sesongen på tross av muligheten til seriegull.

      LSK 1989: Hvor mye fenget David Hay egentlig Romerikspublikummet? Greit, vi vant, men spilte jo ikke akkurat underholdende fotball.

      Skal man holde på publikummet sitt, så må vi spille attraktiv fotball! Det Uwe har gjort det siste året med laget fantastisk - vi spiller mer langs bakken enn noensinne, vi skaper sjanser og vi skaper engasjement.

      Jeg siterer min bror fra fjorårssesongen: "Det er først nå jeg skjønner hvor mange kjipe kamper jeg har sett her de siste årene under Arne..."
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        Gir meg ikke på den, vil heller ha gull med rævafotball enn sølv med finspill. Med ett gull åpner det seg nye dører. Tenk på Champions League bl.a. ten på alle de kronene som kunne rulla inn der.... Fjoråret er ett strøken eksempel, VIF spilte skikkelig rævafotball gjennom hele sesongen og vant gull, start spille til tider fantastisk fotball og fikk sølv..Tror faktisk klanen var mere fornøyd enn sørlendingene.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Opprinnelig skrevet av xeR
          Gir meg ikke på den, vil heller ha gull med rævafotball enn sølv med finspill. Med ett gull åpner det seg nye dører. Tenk på Champions League bl.a. ten på alle de kronene som kunne rulla inn der.... Fjoråret er ett strøken eksempel, VIF spilte skikkelig rævafotball gjennom hele sesongen og vant gull, start spille til tider fantastisk fotball og fikk sølv..Tror faktisk klanen var mere fornøyd enn sørlendingene.
          La oss se fortsettelsen! Mitt tips: Fortsetter søpla å spille rævafotball (noe de gjør) vil publikum forsvinne ganske fort, og de vil stå igjen med de mest hardbarka supporterne.

          Jeg tipper de fleste her på forumet uansett vil møte opp på Åråsen, men det er ikke vi som er mengden, og det er i mengden pengene ligger.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Så det beyr at folk faktisk ikke ønsker ett nytt seriegull? de vil heller se fin fotball av ypperste kvalitet? sorry ass, men den der er ikke jeg med på. Tror ett seriegull vil generere mye mer penger enn finfotball. Mer attraktive for sponsorer, flere vil komme på stadion, mulighet for å komme til CL og rett på større andel av tvpengene.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #7
              Opprinnelig skrevet av xeR
              Så det beyr at folk faktisk ikke ønsker ett nytt seriegull? de vil heller se fin fotball av ypperste kvalitet? sorry ass, men den der er ikke jeg med på. Tror ett seriegull vil generere mye mer penger enn finfotball. Mer attraktive for sponsorer, flere vil komme på stadion, mulighet for å komme til CL og rett på større andel av tvpengene.
              Spør deg selv: Hva skjedde i fjor? Hvilken omtale fikk Sportsklubben? Hvorfor økte vi tilskuertallene radikalt?

              Vi har jo begynt å spille fotball og slutta å kælke ball!
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Spør deg selv: Hva skjedde i fjor? Hvilken omtale fikk Sportsklubben? Hvorfor økte vi tilskuertallene radikalt?

                Vi har jo begynt å spille fotball og slutta å kælke ball!
                Så kan du jo tenke deg hvilken pr, publikum og sponsor tilstrømming man får ved å finnne serien kontra få sølv da

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Spør deg selv: Hva skjedde i fjor? Hvilken omtale fikk Sportsklubben? Hvorfor økte vi tilskuertallene radikalt?

                  Vi har jo begynt å spille fotball og slutta å kælke ball!
                  Det skyldes nok flere ting, kombinasjon av en ny trener, flere spennede spillerkjøp, vi var faktisk å kjempa om medaljer frem til siste serierunde. har mere trua på det som en grunn en å si at det kun skyldes at vi spilte finere fotball enn på lenge. Jeg sier ikke at jeg vil at fugla skal spille ræva, jeg vil at vi skal vinne serien og ett gull har mye større markedsverdi enn finfotball og sølv..
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Det skyldes nok flere ting, kombinasjon av en ny trener, flere spennede spillerkjøp, vi var faktisk å kjempa om medaljer frem til siste serierunde. har mere trua på det som en grunn en å si at det kun skyldes at vi spilte finere fotball enn på lenge. Jeg sier ikke at jeg vil at fugla skal spille ræva, jeg vil at vi skal vinne serien og ett gull har mye større markedsverdi enn finfotball og sølv..
                    Det ser ut som vi bare må bli enige om å være uenige! Jeg støtter meg til PB her!
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      alt hadde vært så mye enklere om du bare hadde innsett hvor feil du tar
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Skal man holde på publikummet sitt, så må vi spille attraktiv fotball! Det Uwe har gjort det siste året med laget fantastisk - vi spiller mer langs bakken enn noensinne, vi skaper sjanser og vi skaper engasjement.
                        Jeg er enig i at Uwe stort sett leverer underholdende fotball, men fjoråret ga oss også noen av de verste eksemplene på antifotball jeg har sett på Åråsen. Jeg tenker på de gangene man valgte å holde ballen ved cornerflagget på slutten av kampen for å holde på en ledelse, selv når man hadde kontringsmuligheter eller hjørnespark.

                        For øvrig er jeg totalt uenig med Per Berg.

                        Kommentar

                        • Fugla- patriot83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2005
                          • 1241

                          #13
                          Dæven, ble imponert over Per Berg her.

                          Helt klart enig med Per Berg om dette. Selv om å få det i pose og sekk er det beste
                          -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                          Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                          En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            alt hadde vært så mye enklere om du bare hadde innsett hvor feil du tar
                            Om jeg tar så feil er det jo trist for oss alle med tanke på at mannen med pengesekken vil se underholdende fotball og sølv fremfor rævafotball og gull...
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2505

                              #15
                              Det var en lang diskusjon på debattsidene til FC København Fan Club om FCK er et lag det er verdt å følge, med den bevisst defensive spillestilen de skal ha lagt seg til: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=22148

                              Mot slutten av tråden sier Mouse inc:
                              Det smager altså ikke så godt at vinde guld, når man samtidig skal forsvare holdets spillestil

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                Hvem faen er det som husker andreplasser, det som teller i forball er resultater. ikke hvordan man får dem.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Hvem faen er det som husker andreplasser, det som teller i forball er resultater. ikke hvordan man får dem.
                                  Noen som husker "Boring Arsenal" under George Graham?
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • e.d
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 688

                                    #18
                                    Ganske sikker på at Per Berg er resultatorientert. Han sier nok dette for å ta bort noe av forventningspresset på spillerne.
                                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RB
                                      – LSK må framstå som et bra lag. Jeg foretrekker sølv i serien hvis vi gjør det med attraktiv fotball, framfor en gullmedalje som er kommet etter elendig underholdning, sier Per Berg.

                                      ...

                                      – Pengene spiller ingen rolle. Royal League kunne gjerne gått i null, hvis LSK kunne kalt seg skandinavisk mester. Det ville betydd mye for klubben, for spillerne og for supporterne. Når det gjelder åpningen av årets sesong, synes jeg den har vært meget bra. Fem poeng på tre kamper mot gode motstandere er godkjent.
                                      Per Berg er ikke helt enig med seg selv i disse to sitatene. Han ville gjerne at LSK skulle bli skandinavisk mester, men kommenterer ikke at spillet i finalen var lite underholdende. Likeledes vurderer han starten på eliteserien etter hvor mange poeng vi har sanket, ikke underholdningsverdien. Derfor tror jeg Per Berg innerst inne vet at resultater er viktigst i fotball, men han prøver å få fram at LSK også skal underholde.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Noen som husker "Boring Arsenal" under George Graham?
                                        Noen som husker LSK under David Hay i 1989.

                                        LSK vant serien dette året overlegent foran RBK, men i siste serierunde kom
                                        under 3000 tilskuere for å hylle heltene på Åråsen. Etter kampen mot Brann
                                        skrev Oslo-avisene: "En seier kun for menigheten".

                                        Kommentar

                                        Working...