30-års-krigen (var: 4.serierunde: Lugubre Lillestrøm)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

    #21
    Jeg innrømmer glatt at jeg mangler objektivitet når det kommer til fotball og Lillestrøm. Sånn har jeg alltid vært, og sånn vil jeg være til den dagen jeg dør

    Kommentar

    • Gale Isbre
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 1164

      #22
      Opprinnelig skrevet av veiron
      Jeg innrømmer glatt at jeg mangler objektivitet når det kommer til fotball og Lillestrøm. Sånn har jeg alltid vært, og sånn vil jeg være til den dagen jeg dør
      Når du formulerer det sånn, så kan jeg ikke annet enn å gi deg min fulle støtte.

      Kommentar

      • Vegar Hjermundrud
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 423

        #23
        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        30-års krigen :-)
        Aah! "Krigen" som startet høsten -74 og som fortsatt varer! På femtitallet derimot rakk ingen andre lag rødbuksene til kanten på shortsen en gang. Og da var buksebeina lange!
        Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #24
          Jamfør hva jeg selv skrev i siste HK om Fredrikstad(og flere andre) er det vel liten tvil om hvem som er mest ufin, og at dere i det hele tatt gidder å bli grinete over dette synes jeg er litt underlig. Vi må kunne se litt humor her og der på tross av at den går på vår bekostning, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i at teksten det er snakk om her er spesielt morsom eller velskrevet(den er midt på eiketreet, ti-hi).

          30-årskrigen varte fra ca. 1522 til rundt 1546 og stod mellom katolske(og hovedsakelig habsburgske sjefer) og protestanter som kicka hele greia i gang med å kaste et par keiserlakeier ut av et vindu i et slott i Praha. Det gikk bra med dem, men det var ingen grunn til å la være å legge hele sentraleuropa i grus. Jeg skriver så absolutt dette kun for paradere mine egne kunnskaper. Eller for å briefe, om dere vil.
          Last edited by Grusom B; 28.04.2006, 12:42.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • dIsTurBeD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 668

            #25
            Etter å ha lest artikkelen en gang tenkte jeg at dette verken var spesielt morsomt eller bra skrevet, men ettersom så mange her kommenterte at de synes dette faktisk var morsomt, så leste jeg det en gang til.

            Jeg synes fortsatt at det verken er morsomt eller bra skrevet...

            FFK is going down!

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #26
              Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
              Jamfør hva jeg selv skrev i siste HK om Fredrikstad(og flere andre) er det vel liten tvil om hvem som er mest ufin, og at dere i det hele tatt gidder å bli grinete over dette synes jeg er litt underlig.
              Tror egentlig ikke noen ble grinete. Men skal jeg snakke for meg selv først og fremst, så ble jeg ikke sur, jeg så bare ikke noe humor i artikkelen. Skal jeg først le av noe som er skrevet for å kødde med LSK så burde det hvertfall være litt nyskapende. Hvem som helst kan slenge avgårde en artikkel bestående av trøtte og utbrukte myter.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                #27
                Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                30-årskrigen varte fra ca. 1522 til rundt 1546
                Tredveårskrigen varte fra 1618-1648. Christian IV syntes det virka veldig spennende, og kasta seg og Danmark-Norge inn i krigen med stor entusiasme, men tapte grovt og kjørte Danmark-Norge konkurs for et par generasjoner framover

                hilsen pirke-pirk, også kjent som

                gilbert

                Kommentar

                • rEPPA
                  *****istrator
                  • Nov 2003
                  • 3933

                  #28
                  www.kfl.no/debatt

                  Kommentar

                  • gj
                    Seniormedlem
                    • Nov 2003
                    • 3360

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                    Jeg skriver så absolutt dette kun for paradere mine egne kunnskaper. Eller for å briefe, om dere vil.
                    Og i lys av gilberts innlegg, må vi selvsagt sitere Grusom B, før han endrer innlegget sitt

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                      Og i lys av gilberts innlegg, må vi selvsagt sitere Grusom B, før han endrer innlegget sitt
                      Haha!! EID!!

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #31
                        Neida, bomma bare med 100 år eller så. Og jeg sjekka ikke wikipedia først, tok det fritt fra minne. Men jeg visste jo egentlig at det var 1600-tallet, skulle bare slenge på en liten ditty for å være klysete. Poenget var uansett å fortelle om de to gutta som blei kasta ut i vollgrava, klarte seg helt fint, og ble (i alle fall i mine øyne) en hysterisk versjon av skuddet i sarajevo med nesten like jævlige følger.

                        De fleste av dere har aldri hørt om krigen en gang, så jeg tenker jeg flyter videre uten å legge ut årene og uten å miste særlig mye ære. Men greit, jeg skal gi dere såpass at dere får en FØRSTE smiley(ever) av meg for denne: :oops:
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • scages
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1292

                          #32
                          Oioi, Grusom, hvordan kunne du?
                          Freden i Westfallen 1648 (var det vel) er major hint her fra NZ.

                          Lets do some Bungy, Queenstown here I come.

                          Kommentar

                          Working...