Opprinnelig skrevet av iL
Jeg mener fortsatt at LSK-shopen/Sportshuset er i sin fulle rett til å ta gebyr for å selge billetter for KFL dersom de ikke har andre inntekter av dette salget. Men det forutsetter at Shopen har klarert dette med KFL på forhånd, slik at de er inneforstått med at salg på denne måten medfører en økonomisk ulempe for kundene/medlemmene. Det forutsetter også at Shopen er tydelig i sin informasjon til kundene om dette, noe denne tråden tyder på at de ikke har vært.
Man trenger ikke være en halvstudert økonom som meg for å forstå at LSK-shopen/Sportshuset ønsker å få så mye penger som mulig ut av oss som handler der, og som Glenn sier mister de goodwill ved å opptre på denne måten. Som forbruker vil jeg helst betale så lite som mulig, og som Kanarifugl vil jeg heller gi pengene mine til KFL enn til Sportshuset. Derfor kommer jeg også til å prioritere salgssteder uten gebyr heretter.
Som lat og selvsentrert Osloborger har jeg tenkt litt på dette med at man er nødt til å reise til Lillestrøm for å skaffe seg diverse billetter. Jeg hadde selvsagt foretrukket et system der man for eksempel betalte via nettbank og fikk billettene i posten (mot et ekspedisjonsgebyr, selvfølgelig, jeg antar det uansett blir lavere enn NSBs satser). Jeg har forøvrig stor respekt for det arbeidet ildsjeler i KFL legger ned i arrangering av turer, og jeg har forståelse for at de må gjøre det så enkelt som mulig.
Kommentar