Gebyr på billetter på shop'n !?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Gebyr på billetter på shop'n !?

    Nå som shop'n er i ferd med å etablere seg som billett selger av alle slag, så skal de selvsagt tjene penger på det.

    Jeg var å kjøpte 4 stykk kampbilletter til Freksta kampen, samt 3 stk buss billetter til Kamma matchen. I tillegg til påtrykt pris betalte jeg 70 spenn i gebyr.

    Så;

    Er det vanlig å ta gebyr på kamp/tur-billetter?

    Tar LSK slike gebyr feks når man kjøper direkte i luka på Åråsen?
    Tar Freksta slikt gebyr når man kjøper direkte i inngangspartiet på bortefeltet?
    Tar KFL selgere slikt gebyr når de selger buss/tog billetter?

    Det er det siste jeg er mest interesert i. Det må da være en feil at shop'n skal sko seg på at KFL arrangerer turer?
    Det at de får lov til å selge disse billettene betyr at folk må innom shop'n og
    da er jo sjansen stor at man kjøper noe annet også.
    Hvis shop'n tar gebyr og kjøp av KFL selgere er gebyr fritt, vet jeg hvor jeg skal kjøpe billetter neste gang.
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    #2
    Må vel betale gebyr uansett hvem du kjøper av...

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Opprinnelig skrevet av ChriZza
      Må vel betale gebyr uansett hvem du kjøper av...
      Neppe, hvis jeg kjøper en bussbillett av Tony som koster 150 for medlemmer, så betaler jeg 150 ikke 160.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Tror iL har rett. Jeg betalte 200 kroner for togbillett på Martins, mens jeg betalte 210 kroner på Shopen.

        Kommentar

        • Kain
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Feb 2006
          • 108

          #5
          Da må det være noe helt nytt, for jeg betalte bare 200 kr for togbillett på shopen forrige uke..
          Hasle kanaris

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            Jeg kjøpte inngangsbilletter til Fredrikstad stadion på shoppen for 130 kr., mens en Lillestrømfanatiker jeg kjenner har sjekket opp at det koster 120 kr. på stadion.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Kain
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Feb 2006
              • 108

              #7
              Da er nok gebyrpolitikken veldig ny, for jeg betalte 120 kr på onsdag.
              Eller kanskje det bare er jeg som får spesialbehandling?
              Hasle kanaris

              Kommentar

              • Gale Isbre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 1164

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kain
                Da er nok gebyrpolitikken veldig ny, for jeg betalte 120 kr på onsdag.
                Eller kanskje det bare er jeg som får spesialbehandling?
                Det har nok med din truende fremferd å gjøre...

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #9
                  Fint om noen i KFL styre kan avklare dette.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #10
                    Jeg er usikker. Ikke jeg som har dialogen på dette her. Skal sjekke det opp.

                    Petter
                    Last edited by sniper; 28.04.2006, 14:06.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      Hva med togbillettene?

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kain
                        Da er nok gebyrpolitikken veldig ny, for jeg betalte 120 kr på onsdag.
                        Eller kanskje det bare er jeg som får spesialbehandling?
                        Er du helt sikker? For på billettene jeg kjøpte står det at de koster 120 kr. Der er ikke dette shop-gebyret synlig. Spesielt hvis du betaler med kort og ikke sjekker så nøye hva du signerer på, er det lett å gå glipp av at de tar et gebyr.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Hva med togbillettene?
                          Tipper at det ikke er avklart hva som skal gjøres rundt billetter som er turer i KFLs regi.

                          Jeg synes det er kvalmt hvis shop'n skal tjene penger på noen KFL arrangerer.
                          Da selger vi heller billettene selv.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Kain
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Feb 2006
                            • 108

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Er du helt sikker?

                            Jeg betalte i hvert fall 240 kr for to billetter. Jeg har relativt gode mattekunnskaper, og føler meg sikker på at det blir 120,- pr. billett.

                            Kanskje jeg er Kanarifansens Svalbard, fritatt for avgift?
                            Last edited by Kain; 28.04.2006, 15:06.
                            Hasle kanaris

                            Kommentar

                            • gj
                              Seniormedlem
                              • Nov 2003
                              • 3360

                              #15
                              Dette synes jeg er direkte ufint av Shopen. Shopen får masse gratishjelp fra KFL, så de bør kunne yte noe tilbake uten å ta betalt. Dessuten mister de goodwill i mine øyne.

                              Servicegebyret som profesjonelle (billettluka, billettservice) tar på konsertbilletter med mer er jo etter avtaler med selgerne. Dersom shopen ikke har avtale med Fredrikstad om salg av kampbilletter (men bare har fått dem fra KFL), så kaller jeg det shopen driver med for svartebørssalg, da de legger på nesten 10% på pålydende pris som de putter i egen lomme.

                              Alt er forutsatt at det stemmer at de nå legger på en tier på alt billettsalg.

                              Kommentar

                              • Kain
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Feb 2006
                                • 108

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Jeg synes det er kvalmt hvis shop'n skal tjene penger på noen KFL arrangerer.
                                Det er jeg i utgangspunktet enig i, men det er svært få butikker som selger noe uten avanse. Her er det i tillegg snakk om at Sportshuset taper penger på å selge billettene til ordinær pris; først legger kunden (jeg) frem et ønske om en tog- eller bussbillett, ekspeditøren leter i en skuff eller to uten resultat, spør en tilfeldig forbipasserende ansatt om hvor billettene befinner seg, og denne igjen må lenger bak i butikken (jeg tror det er et hemmelig sted) for å finne svar. Det kan ta flere minutter å få solgt en KFL-billett, og denne på tiden kunne de heller solgt et par sko og en vindjakke og tjent gode penger.

                                Jeg synes det er greit nok at Sportshuset tar seg betalt for å selge ting for KFL, men fordi billettene kun selges på shopen er det ingen måte å omgå gebyret på. Jeg skjønner at det er praktisk for KFL å gjøre det på denne måten, men jeg skulle ønske man fant enklere og bedre måter å løse dette på. For meg som bor i Oslo kommer det et ekstra gebyr på kr. 94,- til NSB i tillegg, da shopen ikke er åpen den ukedagen jeg oftest besøker Lillestrøm. En busstur til Hamar koster da fort 250 kr. Kanskje det er derfor jeg slipper gebyret på shopen, for å kompensere?

                                Edit: Jeg snakker her kun om billetter til turer i regi av KFL, om det skulle være tvil om det.
                                Last edited by Kain; 28.04.2006, 15:23.
                                Hasle kanaris

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  #17
                                  [QUOTE=Kain]Det er jeg i utgangspunktet enig i, men det er svært få butikker som selger noe uten avanse. Her er det i tillegg snakk om at Sportshuset taper penger på å selge billettene til ordinær pris; først legger kunden (jeg) frem et ønske om en tog- eller bussbillett, ekspeditøren leter i en skuff eller to uten resultat, spør en tilfeldig forbipasserende ansatt om hvor billettene befinner seg, og denne igjen må lenger bak i butikken (jeg tror det er et hemmelig sted) for å finne svar. Det kan ta flere minutter å få solgt en KFL-billett, og denne på tiden kunne de heller solgt et par sko og en vindjakke og tjent gode penger.
                                  [Quote]

                                  Dette her er bare tullball som ett nytt system alltid lager, og er uprofesjonelt av sportshuset. Jeg har også argumentert mot at salg av billetter trekker folk til sjappa, og dermed går de heller i pluss.

                                  Jeg synes det er greit nok at Sportshuset tar seg betalt for å selge ting for KFL, men fordi billettene kun selges på shopen er det ingen måte å omgå gebyret på. Jeg skjønner at det er praktisk for KFL å gjøre det på denne måten, men jeg skulle ønske man fant enklere og bedre måter å løse dette på. For meg som bor i Oslo kommer det et ekstra gebyr på kr. 94,- til NSB i tillegg, da shopen ikke er åpen den ukedagen jeg oftest besøker Lillestrøm. En busstur til Hamar koster da fort 250 kr. Kanskje det er derfor jeg slipper gebyret på shopen, for å kompensere?

                                  Edit: Jeg snakker her kun om billetter til turer i regi av KFL, om det skulle være tvil om det.
                                  Igjen feil, KFL selger også billetter direkte, og heretter kommer jeg til å:

                                  *kjøpe billetter direkte av kfl selgere
                                  *kjøpe bortekamp billetter direkte på stadion, siden man slipper gebyr her.
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • Kef1r
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 730

                                    #18
                                    sorry sorry.. de kosta jo 210 spenn kjipern da fattern hadde spytta ut 10 spenn gav han bare 200 kr jeg flaks ikke jeg dro og kjøpte da måtte jeg reist hjem og henta mere penger
                                    Last edited by Kef1r; 28.04.2006, 22:49.

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av eLSKer`Kef1r
                                      at kamp billettene har gebyr på shopen er jo greit da.. de er jo sendt fra frekksta osv. men tog billetten betalte jeg 200 kr uten tillegg av noe slag.
                                      Sendt og sendt. Trykkes ikke disse opp på stedet vha. en skriver. De sendes vel elektronisk og skrives ut lokalt?
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #20
                                        dette gebyret tror jeg de legger på på sammemåte som de legger på en tier når man betaler medlemskontingenten til kfl via shopen... de slår bare inn noe på kassa som heter lsk.bilett eller div.bilett som går inn til en tier. så det står ikke på biletten, men på kassalappen
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        Working...