ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): - Jeg håper å bli solgt i løpet av sommeren. Hvis ikke går jeg til en annen klubb i desember, sier Mifsud til TV 2 Nettavisen.
25-åringen falt i unåde i Lillestrøm da han i vinter spilte landskamp for Malta to dager etter at han var for skadet til å spille Royal League-kamp for LSK.
Uwe Rösler svarte med å sette den lynraske spissen ut av laget. Inn kom Magnus Myklebust som makker for Olivier Occean. Myklebust beholdt plassen til en time ut i seriepremieren mot Rosenborg. Da slapp Mifsud endelig til igjen. Både mot Brann og Viking spilte Mifsud fra start – og han spilte godt.
Aldri vært konflikt
- Jeg behandler Michael på lik linje med alle de andre spillerne. Han spiller hvis jeg mener han er god nok. De to siste kampene har han vært god. Men Magnus har også vært god i de kampene han har spilt, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.
- Har du lagt konflikten med Mifsud bak deg?
- Det har aldri vært noen konflikt. Klubben har noen disiplinære retningslinjer som alle må forholde seg til, også Michael Mifsud. Det gjorde han ikke ved et tilfelle i vinter. Men det betyr ikke noe nå.
Ingen interesse
Michael Mifsud sier rett ut at han angrer på det som skjedde, og er glad at han er tilbake på førstelaget. Likevel vil han altså bort.
- Det er mange grunner til det. Blant annet det norske været, smiler hurtigtoget.
- Hvor ønsker du å spille?
- Hvor som helst. Kanskje i England.
- Har du agenter som jobber for deg?
- Jeg har en kamerat som hjelper meg. Men i øyeblikket er det ikke noe konkret på gang.
LSK-manager Jan Åge Fjørtoft utsteder imidlertid ingen garantier om at Mifsud får gå i sommer.
- Hittil er det ingen som har vist interesse for å kjøpe Michael. Men hvis det kommer et bud, vil det selvfølgelig bli vurdert. I så fall må vi finne ut hva klubben er best tjent med – å selge Michael, eller å beholde ham, sier Fjørtoft til TV 2 Nettavisen.
Ikke tilbudt ny kontrakt
Ifølge manageren kommer ikke Lillestrøm til å foreta seg noe for å prøve å beholde Michael Mifsud i klubben etter inneværende sesong.
- Han har gitt klar beskjed om at han vil spille for en annen klubb. Derfor er det ingen vits i å snakke om en kontraktsforlengelse, poengterer Fjørtoft.
Mifsud selv er mindre kategorisk.
- Vi skulle diskutere en kontraktsforlengelse i fjor, men vi kom aldri til forhandlingene. Siden har jeg ikke hørt noe. Jeg tror ikke Lillestrøm vil ha meg, sier Mifsud – og blunker lurt.
PS. Jan Åge Fjørtoft bekrefter overfor TV 2 Nettavisen at det arbeides intenst i kulissene på Åråsen med å overtale den slovenske midtbanestjernen Robert Koren til å forlenge kontrakten med klubben. Koren har i likhet med Mifsud signalisert at han vil videre i karrieren.
28.04.06 12:15, ny 28.04.06 12:16
Jeg liker best de siste linjene i artikkelen. Håper at Fjørtoft & co. klarer å overtale Koren til å ta ett år til.
Kommentar