Cupen, 1. runde: Høland - LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Flisby`n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 312

Er nok mulig at jeg er i overkant kritisk, rønnern, men poenget med at spillerene fra a-laget skal hviles kan jeg ikke helt forstå. I tillegg mener jeg denne cuprunden kan gi fugla god markedsføring ute i lokalmiljø.

1. De kan neppe bli mer utslitt etter 45 min mot Høland!, enn en middels treningsøkt på 1,5 time.
    2. Litt av cupsjarmen for lag i 3 div er å få målt krefter mot de aller beste.
    3. Spillere som Gilbert og Mifsud kan benytte sjansen til å kjenne på scoringsformen
    4. Det er vesentlig høyere risiko for å tape med det laget som nevnt over, enn vår start-11`er på a-laget.
    En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Opprinnelig skrevet av Flisby`n
      Er nok mulig at jeg er i overkant kritisk, rønnern, men poenget med at spillerene fra a-laget skal hviles kan jeg ikke helt forstå. I tillegg mener jeg denne cuprunden kan gi fugla god markedsføring ute i lokalmiljø.

1. De kan neppe bli mer utslitt etter 45 min mot Høland!, enn en middels treningsøkt på 1,5 time.
      3. Spillere som Gilbert og Mifsud kan benytte sjansen til å kjenne på scoringsformen
      4. Det er vesentlig høyere risiko for å tape med det laget som nevnt over, enn vår start-11`er på a-laget.
      Faktum er vel at vi kan stille med mange spillere av høyt nivå uten å stille med start elveren. Jeg nevner spillere som: JPW, HaddadHaddadHaddad, MM/MM, Gilbert, Supermann, Kasey, Kali, Otto og Olsen.

Stiller vi med mange av disse bør risikoen for tap uansett være liten.
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Harald_88
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 550

Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Faktum er vel at vi kan stille med mange spillere av høyt nivå uten å stille med start elveren. Jeg nevner spillere som: JPW, HaddadHaddadHaddad, MM/MM, Gilbert, Supermann, Kasey, Kali, Otto og Olsen.

Stiller vi med mange av disse bør risikoen for tap uansett være liten.
        Der er jeg enig med superbøffel. Vi bør kunne klare å stille ett lag med klassespillere uten å bruke de som spilte hele mot start og skal starte mot enga. KAn evnt. fylle opp med ett par juniorer, men spillere som Sundgot, Mykle og Pål strand bør spille.
        Alt For Fugla

Gå Av Grønlund

Kommentar

• gj
          Seniormedlem
          • Nov 2003
          • 3360

Det er tradisjon i Norge for at Tippeligalagene stiller med sine beste menn - også i tidlige cupoppgjør. Det har noe med at det er "stas" for småklubbene å få storfint besøk. At smålagene ikke har nubbesjangs vet alle likevel.

Men er det ikke på tide å utfordre dette "regimet" litt? LSK må jo ta hensyn til kampprogramet, og å stille med et "lettere" lag støtter jeg absolutt. Uansett bør det ikke bli for tynt med A-spillere, men Rösler kan vel tillate seg å teste ut litt mer enn han tør gjøre mot bunnlag som Start, Vålerenga og Molde.

Jeg minner om at vi i juli også får et tett program: 1./2. Intertoto kamp 1, 4./5. Cupen 3. runde, 7./8. Intertoto kamp 2, og for alt hva jeg veit kommer kanskje kampene LSK-Odd og Lyn-LSK i midtuke også.

Se kalenderen her.

Kommentar

• Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2602

Greit at vi skal spare spillere til kampen på fredag, men å la Occean, Koren, Kippe, Jeger`n, Riise, Sundgot og Mifsud spille de første 45 minuttene av kampen kan vel umulig være fare for overbelastning???
            ...og hvordan har du tenkt å få hvilt Occean, Koren, Kippe, Jeger'n, Riise, Sundgot og Mifsud i de siste 45 minuttene?

Bortsett fra dette problemet, er jeg for å stille med de andre A-lagsspillerne. De trenger også kamptrening og det mest ideelle måtte jo være å innprente en kultur hvor slike tidlige cupkamper ble brukt på en slik måte at spillerne som ikke er på 1. laget gjør det de kan for å overbevise i slike kampsituasjoner.

En kultur hvor den/de tidlige runden(e) spilles av sultne 2. lagsspillere, heller enn blaserte 1. lagsspillere. Det er ikke sånn at man ikke var i nærheten av bomber, eller røyk ut, da man spilte mer eller mindre med 1. laget i disse kampene.

LSK har bygget opp en sterk tropp for å kunne stå imot et tett program, i tillegg til å kunne hanskes med skader. Derfor er det også greit at disse spillerne får noen flere kamper. I tillegg er det en ypperlig anledning til å få sett hva som rører seg ellers i troppen...for de som bor nærme nok til å ta turen...
            Ferdigskåra

Kommentar

• Flisby`n
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 312

Opprinnelig skrevet av Kimito
              ...og hvordan har du tenkt å få hvilt Occean, Koren, Kippe, Jeger'n, Riise, Sundgot og Mifsud i de siste 45 minuttene?
              Mulig dette er litt unøyaktig skrevet av meg, kunne stått spillere som Occean, Koren, Kippe....osv.

Og i tillegg støtter jeg fullt at vi benytter denne kampen til å la de osm banker på døra til a-laget få prøve seg som Olsen, Påsan, Kasey, Myklebust, Gilbert.
              -Men i tillegg kan jeg ikke skjønne hvorfor vi ikke prøver å sikre oss litt ekstra ved f.eks å ta med Kippe, Kiko og Mifsud.

Hvis laget RB spekulerer i bli riktig så har jeg fremdeles en nervøs mage:

Otto Fredriksson – Cyril Kali, Johan Petter Winsnes, Lasse Bergan Foss, Shane Stefanutto – Pål Strand, Kasey Wehrman, Christian Hanssen, Trond Olsen – Andreas Haddad, Magnus Myklebust.

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Hvis laget RB spekulerer i bli riktig så har jeg fremdeles en nervøs mage:

Otto Fredriksson – Cyril Kali, Johan Petter Winsnes, Lasse Bergan Foss, Shane Stefanutto – Pål Strand, Kasey Wehrman, Christian Hanssen, Trond Olsen – Andreas Haddad, Magnus Myklebust.
                ------------

Hvis ikke det laget er godt nok til å slå Høland så fortjener vi ikke å gå videre.

Mvh
                Gammer`n
                Last edited by gamle-perta; 09.05.2006, 14:20.
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Justnes
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Nov 2003
                  • 57

Med den stallen vi har idag, så kan vi da stille med en sterk 11'er med spillere som ikke har spilt så mye, som er "store" stjerner og som kommer til å vinne kampen lett!

Synes vi burde spille sånn jeg:

Fredriksson
                  Kali - JPW - PSA - Stefanutto
                  Olsen - Kasey - Sundgot - Påsan
                  Myklebust - Haddad

Dette er jo en veldig bra 11'er, men vi sparer alikevel spillere som er slitne og som har spilt stort sett de fleste minuttene hittil i år som Koren, Riise, Occean, Stoffe, Kippe, Søgård, Kiko. Mifsud og Rambekk.

Det er sjukt hvor bra stall vi har i år!
                  Petter Justnes

Kommentar

• Flisby`n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 312

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    ------------

Hvis ikke det laget er godt nok til å slå Bjørkelangen, som er mest kjent for en stor kornsilo i "sentrum", så fortjener vi ikke å gå videre.

Mvh
                    Gammer`n
                    Sikkert en leif, men vi møter Høland (som for øvrig slo ut Bjørkelangen på veien).

At laget skal være bra nok til seier er det ingen tvil om, men mitt fokus (hilsen Arne E) er at vi trenger ikke stille med så svakt lag- for da synker selvfølgelig sannsynligheten for seier.

Kommentar

• Flisby`n
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 312

Opprinnelig skrevet av Justnes

Fredriksson
                      Kali - JPW - PSA - Stefanutto
                      Olsen - Kasey - Sundgot - Påsan
                      Myklebust - Haddad
                      Da får vi håpe Høland ikke har allverdens venstreside, for med Kasey og Olsen i midtbaneleddet så har vi ikke den defansive disiplinen som kan bli viktig i en kamp som dette. Kali har visst store problemer med plasseringene, og da er jeg ikke veldig trygg hvis den som skal løpe opp/gå i sikring er lynraske JPW.

Høyre siden vår blir derimot meget sterk med et slik oppsett.

Kommentar

• gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

Sikkert en leif, men vi møter Høland (som for øvrig slo ut Bjørkelangen på veien).
                        Sorry, sorry - har rettet det nå. Måtte også fjerne "kornsiloen", som kanskje var det beste poenget i innlegget....

Mvh
                        Gammer`n
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

Er det noen som har sett hva bookmakerne har for Høland-seier?

Hvis vi stiller med det laget som RB skisserer så taper vi en av fem kamper borte mot Høland. Det virker for meg å være gambling. Det samme så vi for øvrig i fjor. Så var vi da også mye nærmere å ryke i de tre første rundene, enn vi var i de andre rundene fram mot finalen.
                          RoyVaadal.

Kommentar

• Flisby`n
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 312

De fleste opererer me rundt 20,00 i odds. Så for de som har gamblinghjerte, så er det muligens ikke en dum satsing.

Kommentar

• Kef1r
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 730

når går kampen egentlig ? kl 18:00 ?

Kommentar

• Fetsundramp
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2006
                                • 111

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

Hvis vi stiller med det laget som RB skisserer så taper vi en av fem kamper borte mot Høland. Det virker for meg å være gambling. Det samme så vi for øvrig i fjor. Så var vi da også mye nærmere å ryke i de tre første rundene, enn vi var i de andre rundene fram mot finalen.
                                to av fem vil jeg heller si. Har ikke Uwe & co fått med seg hvor bra Høland er blitt?? Jeg er jævla nervøs for at det her kommer til å gå til h......

Som flere har sagt her, burde man kunne stille med 3 spillere fra antatt første-ellever i 45-60 min. uten at det går utover kampen på fredag.
                                2009 - Året det skal skje!

Kommentar

• msl42
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2005
                                  • 220

Hva koster billettene i dag!!
                                  eLSKer fugla... ;-) :-)

Kommentar

• brattsomf
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Jul 2005
                                    • 22

Opprinnelig skrevet av msl42
                                    Hva koster billettene i dag!!

Billettprisene er 50 kr. for voksne, 20kr. for barn.

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal

Nå er det kanskje litt sent, men betsafe hadde 2.15 i odds på at Hølnand taper med seks mål eller mindre. Hvis du har rett i at vi taper en av fem kamper med b-lag, så må jo dette være et godt spill.

Jeg tror det skal være forskjell på Høland og LSK. Vi stiller tross alt med folk som trener fotball stort sett hver dag.

Kommentar

• Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

Wehrman (=

Kommentar

• pal
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 422

På Nettavisens oppdatering står det at det er 0-0 fortsatt. Ganske urovekkende... Noen som har rapporter?
                                          hilsen pål

Kommentar

Working...