Dommerhjelpa er på nivå med rosenborg i sine glansdager...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    Dommerhjelpa er på nivå med rosenborg i sine glansdager...

    Jeg snakker selvfølgelig om hjelpen vi får fra dommern....

    Må si jeg syns dommern var dårlig gjennom hele kampen i dag, og selvfølgelig satt han krona på værket.

    Måtte det bare fortsette gjennom hele sesongen :twisted:
  • LasseN
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1610

    #2
    TV2 er rett på dommer'n etter kamp. Som vanlig.
    Jeg er ikke for videodømming, men synes ikke det er riktig at dommerne må forsvare dømmingen sin som de må gjøre på tiendedeler av et sekund, mens TV2 (og alle andre) kan se situasjonene i slow fra flere vinkler så mange ganger de vil omtrent..
    LasseN

    Kommentar

    • Christa
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 326

      #3
      Opprinnelig skrevet av LasseN
      TV2 er rett på dommer'n etter kamp. Som vanlig.
      Jeg er ikke for videodømming, men synes ikke det er riktig at dommerne må forsvare dømmingen sin som de må gjøre på tiendedeler av et sekund, mens TV2 (og alle andre) kan se situasjonene i slow fra flere vinkler så mange ganger de vil omtrent..
      Støttes!!
      Liker ikke den stilen hos TV2

      Kommentar

      • bøllefrø
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2004
        • 462

        #4
        Nei, jeg er helt enig. Det er en uting at dommeren skal forsvare enhver avgjørelse etter alle kamper. Dommere gjør feil, og det her skaper bare mye debatt om dommere.

        Men to topic: jeg sitter med en litt uggen følelse når man ser på kvaliteten i de matchene vi har spilt hittil. Selvom vi har rasket med oss masse poeng, ligger på 2. plass og scorer mål, så sitter jeg med en sterk følelse av at mange marginer er med oss. Kan det fortsette?

        1. Mot RBK hadde vi i perioder flaks på slutten - vi ble rundspilt. Et lekkert skudd av Koren reddet et poeng.

        2. Mot Brann skulle vi hatt en soleklar straffe mot oss. Dommeren er med oss

        3. Mot Viking hjemme spiller vi ganske dårlig helt til en Viking-spiller plutselig leker keeper. 11 mot 10 spiller gutta en flott kamp - men det er vanskelig å vurdere kvaliteten.

        4. Mot Frekstad er vi igjen meget heldige som ikke får straffe mot oss. Målet kommer på et fantommål av Koren, etter en kamp med hva jeg vil kalle planløst offensivt spill.

        5. Mot HamKam blir vi forært et mål i form av straffe. Imidlertid synes jeg vi viser flott angrepsspill i store deler av 2. omgang denne gangen.

        Poenget er, at selvom jeg er fornøyd med poenghøsten, er jeg litt bekymret for hvordan dette her kommer til å gå når vi opplever "stang ut" istedetfor stang inn. Da kan det fort butte poengmessig.

        Men nå skal jeg ikke male fanden på veggen. Vi ligger på delt 1. plass på tabellen, og jeg er sikker på at vårt offensive spill vil komme seg når banene blir bedre, spillere kommer tilbake fra skade og vi begynner å spille med høyere tempo. Da skal vi bli vanskelige å slå hvis vi bare klarer å beholde de berømte marginene på vår side

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          En ting er sikkert, når det gjelder hvorvidt dommere dømmer straffespark eller ikke; Er du en liten og rask spiss, som Mifsud og Myklebust, er det større sannsynlighet for at dommer blåser, enn om du er et stort tanksenter som Occean, Gilbert, Hoås el.l. Dette er vel også en medvirkende årsak til at vi, i større grad enn tildligere år, har blitt tildelt straffespark. Mot Brann kan ikke dommer blåse straffe for en forseelse hverken han eller assistendommer ser!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #6
            Opprinnelig skrevet av bøllefrø
            1. Mot RBK hadde vi i perioder flaks på slutten - vi ble rundspilt. Et lekkert skudd av Koren reddet et poeng.
            Men vi skårer tre mål mot et av Norges beste lag....

            Opprinnelig skrevet av bøllefrø
            2. Mot Brann skulle vi hatt en soleklar straffe mot oss. Dommeren er med oss
            Men marginenen var mot oss. To i stolpen. 2-3?

            Opprinnelig skrevet av bøllefrø
            3. Mot Viking hjemme spiller vi ganske dårlig helt til en Viking-spiller plutselig leker keeper. 11 mot 10 spiller gutta en flott kamp - men det er vanskelig å vurdere kvaliteten.
            Midt på treet da...

            Opprinnelig skrevet av bøllefrø
            4. Mot Frekstad er vi igjen meget heldige som ikke får straffe mot oss. Målet kommer på et fantommål av Koren, etter en kamp med hva jeg vil kalle planløst offensivt spill.
            Ingen sjanser fra FFK i hele kampen. Vi skapte 3-4. Kamper vipper og den gangen i vår favør.

            Opprinnelig skrevet av bøllefrø
            5. Mot HamKam blir vi forært et mål i form av straffe. Imidlertid synes jeg vi viser flott angrepsspill i store deler av 2. omgang denne gangen.
            Fortjent seier, selv om igjen marginene var med oss.

            Så kanskje 10 poeng er mer riktig da? Eller kanskje 9 hvis marginene var mot oss? I så fall hadde vi fortsatt ligget på sølvplass. Å snakket om marginene som var mot oss?....
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kay
              Jeg snakker selvfølgelig om hjelpen vi får fra dommern....

              Må si jeg syns dommern var dårlig gjennom hele kampen i dag, og selvfølgelig satt han krona på værket.

              Måtte det bare fortsette gjennom hele sesongen :twisted:
              Neppe, ting har det med å jevne seg ut etterhvert. Vi får garantert tråder her som omhandler avgjørelser i vår disfavør etterhvert.

              Inntil da får vi takke for det som er riktig (eller feil til fordel for oss)...
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #8
                Opprinnelig skrevet av Christa
                Støttes!!
                Liker ikke den stilen hos TV2
                Støttes ytterligere. Uansett om man drar fordel av dommerens feil eller blir snytt: det er TARVELIG av TV2 å utpeke nye syndebukker fra dommerstanden etter hver eneste bidige runde.

                Men bergensere har jo ikke filla peil på sportsånd og fotball så jeg forventer heller ikke mye mer fra den kanten. Svakt av TV2 å undergrave dommerstandens samlede autoritet på denne simpleste av måter.

                En dommer kan dømme feilfritt i 99 % av en kamp, gjøre en feil som KANSKJE påvirker slutt-utfallet av en kamp og må stå rett å ta imot shit fra en eller annen "ekspert" som har sett episoden på video, for live TV. Skjønner ikke at de (dommerne) gidder å stille opp en gang, dette er helt klart langt under deres verdighet.

                Dersom en spiller gjør en god kamp, men legger et enkelt innlegg langt bak mål, må han da stå å bortforklare denne ene feilen gang på gang? -Selvfølgelig ikke. Og slik skal det heller ikke være for dommerne.

                Man må evne å se mer på helheten, og før det skjer er det TV2s produksjonsetikk, eller snarere mangel på sådan, som er den største skuffelsen så langt i årets TV-dekning.

                Skjønner heller ikke at de lar Mini få komme og gå som ham vil i studio. La han gå. Nordlendinger som selger sin lille sjel til Rosenborg har vi ikke bruk for i norsk fotball.
                Last edited by Hamburg & Kanari; 04.05.2006, 00:48.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  En ting er sikkert, når det gjelder hvorvidt dommere dømmer straffespark eller ikke; Er du en liten og rask spiss, som Mifsud og Myklebust, er det større sannsynlighet for at dommer blåser, enn om du er et stort tanksenter som Occean, Gilbert, Hoås el.l. Dette er vel også en medvirkende årsak til at vi, i større grad enn tildligere år, har blitt tildelt straffespark. Mot Brann kan ikke dommer blåse straffe for en forseelse hverken han eller assistendommer ser!
                  Nå var vel feilen i går den første straffen: Udiskudabel hands, udiskutabelt utenfor 16.

                  Straffe nr 2 (Myklebust) var soleklar.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Melbourne
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Jan 2004
                    • 14

                    #10
                    Men hvis en spiller misser gedigent på ballen og den går i eget mål... og laget taper 1-0... da må han svare i hytt og pine.

                    Og ikke blåse straffespark er en tabbe av helt annen rang en og legge inn bak mål.... hvis en dommer signaliserer at et inkast skal gå feil vei eller overser et frispark på midten er det vel neppe noen som bryr seg om det.

                    Det er store tabber og det er små tabber. Gjør mann en stor må mann svare for seg.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Jeg har vel nevnt det før, men jeg er altså veldig enig i at det TV2 driver med er forkastelig. Dommerene har en vanskelig nok jobb om dem ikke skal henges ut som forbrytere i hver eneste runde. Folk som er livredde for å gjøre feil, GJØR feil. TV2 er en populistisk drittkanal som representerer mye av råten vi har sett vokse frem i folkesjela de siste årene.

                      Det var ikke straffe, men det var heller ingen av de 5 tvilsomme søpla fikk i fjor. At vi har hatt flaks så langt, tenker jeg vi setter på rettferdighetens kappe, for vi har faen ikke hatt en dommeravgjørelse i vår favør på 4 år før dette nå i det siste(jepp, fjøra mot moss var den siste).
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Gale Isbre
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 1164

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                        [SIZE=2]TV2 er en populistisk drittkanal som representerer mye av råten vi har sett vokse frem i folkesjela de siste årene.
                        Det sprer seg, tydeligvis. På forumet til Briskebybanden florerer volds- og drapstruslene etter gårsdagens kamp, både mot dommeren og Rösler. (http://forum.briskebybanden.com/view...?t=66&start=30)

                        Kommentar

                        • bøllefrø
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2004
                          • 462

                          #13
                          crissp: jada jeg er enig i at vi har skapt mere sjanser, men nå snakket jeg om marginene akkurat når det gjelder dommerhjelp som det mest fremtredende. Jeg tok også frem to kamper (RBK og Viking) der jeg var litt usikker på spillekvaliteten. Jeg mente ikke å si at poengene var ufortjent, men heller at jeg er i tvil om hvor lenge vi klarer å vinne med sånn her hjelp.

                          Men jeg mener det er udiskutabelt at vi så langt har fått god hjelp av mennene i svart. Ikke det at jeg klager på det i seg selv, men det handler litt om at noe sånt ikke kan fortsette så lenge. Og da må vi sette sjansene selv. I går hadde f.eks. Occean og Sundgot 2 gigantiske muligheter på heading, når man ikke setter sånne sjanser, er det rette og slett for dårlig. At vi da får en gave fra dommeren som gir oss 3 poeng, takker og bukker jeg for. Men det kommer ikke til å fortsette sesongen ut.

                          Hadde dommerne vært sitt vanlige jeg hadde vi hatt 5 poeng mindre (2 i Hamar, 2 i Frekstad og 1 i Bergen). Takk og lov for at de plutselig, i et eller annet anfall av kompensering etter 10 år med lite straffer, har begynt å blåse mye i vår fordel

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            #14
                            Jeg syns det er bra at Dommerne er ydmyke, men jeg ser faren ved fokuset til TV2, problemet som nå kan oppstå er at dommerne ikke "tørr" dømme.
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Straffe nr 2 (Myklebust) var soleklar.
                              For meg så det ut som om det var Mifsud som ble tatt.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                For meg så det ut som om det var Mifsud som ble tatt.
                                ups! klar var den i alle fall!
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                                  crissp: jada jeg er enig i at vi har skapt mere sjanser, men nå snakket jeg om marginene akkurat når det gjelder dommerhjelp som det mest fremtredende. Jeg tok også frem to kamper (RBK og Viking) der jeg var litt usikker på spillekvaliteten. Jeg mente ikke å si at poengene var ufortjent, men heller at jeg er i tvil om hvor lenge vi klarer å vinne med sånn her hjelp.

                                  Men jeg mener det er udiskutabelt at vi så langt har fått god hjelp av mennene i svart. Ikke det at jeg klager på det i seg selv, men det handler litt om at noe sånt ikke kan fortsette så lenge. Og da må vi sette sjansene selv. I går hadde f.eks. Occean og Sundgot 2 gigantiske muligheter på heading, når man ikke setter sånne sjanser, er det rette og slett for dårlig. At vi da får en gave fra dommeren som gir oss 3 poeng, takker og bukker jeg for. Men det kommer ikke til å fortsette sesongen ut.

                                  Hadde dommerne vært sitt vanlige jeg hadde vi hatt 5 poeng mindre (2 i Hamar, 2 i Frekstad og 1 i Bergen). Takk og lov for at de plutselig, i et eller annet anfall av kompensering etter 10 år med lite straffer, har begynt å blåse mye i vår fordel
                                  Enig med deg at det selvfølgelig ikke vil vare. Men det er jo det som er så deilig å vite. At vi har spisser som kanskje ikke er helt i form, men som vil bli det. At vi har spilt på dårlige baner og snart kan variere mer i spillet, der blant annet Koren kommer mer til sin plass. Nå har dommeravgjørelser godt i vår favør, mens avslutningene våre har godt i vår disfavør. Begge deler snur snart og når det gjør det, så betyr det ikke noe fordi vi fortsatt skårer mål og vinner kamper... U see?
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #18
                                    Fy faen, de greiene som står på kammafansens forum er jo rett og slett sjokkerende! Dem legger jo faen meg ut adressa hans! Fytti helvete for en møkkagjeng, dette er faktisk det verste jeg har sett på et norsk fotballforum. At det er mulig! At det i første omgang ble blåst stort sett konsekvent i mot oss (frisparket til målet deres var bare tull, og vi ble snytt for en kjempesjanse da Myklebust ble felt på 17 meter) driter dem tydeligvis i, og det faktum at dem tapte for et mye bedre lag er tydeligvis ikke videre interessant heller.

                                    For en som er vel vant med å komme med injurierende uttalelser er jeg rett og slett sjokka. Absolutt lavmål, Hamar!
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                                      At det i første omgang ble blåst stort sett konsekvent i mot oss (frisparket til målet deres var bare tull
                                      Frisparket forut for målet var vel en hands? Ble kjørt i reprise ett par ganger av TV2, og jeg mener å huske det så greit nok ut.

                                      Dog enig i at det Kammafansen skriver er sjokkerende.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #20
                                        Vi har allerede en tråd som diskuterer TV2 og fokuset på dommerene etter match
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        Working...