Dommerhjelpa er på nivå med rosenborg i sine glansdager...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rælingen kanaris
    Kaptein Reketråler
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 1446

    #21
    Så lavmåls ekke engang klanen...ham-kam suporterene har blitt mine nye hat supportere....at det går an!!!:evil:
    Custodes
    I med og motgang

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #22
      helt lavmål. de skrev nok ikke så mye negativt om dommeren etter Tromsø kampen hvor Ham Kam fikk 2 feilaktige straffer. Er dommeren pro Ham kam er dommeren pr. definisjon bra. Får de noen avgjørelser mot seg er det dommerskandale. Jeg synes dommerne har klart seg stort sett bra i år,- ihvertfall i fugla kampene..
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2925

        #23
        fy faen for en patetisk gjeng! blir jævla provosert av å se sånt. vi i kanarifansen har vært gjennom jævla mye sånt før, men det er fort glemt. og gå ut med adresse og drapstrusler er for ille. dommerene er mennesker og gjør feil som alle andre. når vi får sånne imot oss håper jeg vi holder oss for gode for sånt som briskebybanden driver med
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #24
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Frisparket forut for målet var vel en hands? Ble kjørt i reprise ett par ganger av TV2, og jeg mener å huske det så greit nok ut.

          Dog enig i at det Kammafansen skriver er sjokkerende.
          Kamma-spilleren står og komer mens LSK spilleren løper forbi bakfra og plukker opp ballen. Aldri i livet om det var frispark forut for Kamma's mål. Ergret meg over det helt til vi fikk den like billige utlikningen. Dommeren gjorde masse rart begge veier, og så ut som han var ute av matchform. Han kommer nok sikkert til å gjøre bedre matcher siden, enn denne
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #25
            Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
            Jeg syns det er bra at Dommerne er ydmyke, men jeg ser faren ved fokuset til TV2, problemet som nå kan oppstå er at dommerne ikke "tørr" dømme.
            Bortsett fra den ensidige fokuseringen som TV2 har lagt seg på etter hver runde, ser jeg dette som den største bekymringen fremover. Når TV2-Sporten kjører en egen sak på at LSK har vært heldige med dommeravgjørelser i år (som i går kveld), blir det en fare for at dette blir liggende i bakhodet på dommerne fremover.
            Og når Rambekk ved to anledninger har fått "bevisene" mot seg, vil det ikke være umulig at han ubevisst vil bli fulgt tettere og at dommernes terskel vil bli lavere for å blåse mot Rambekk heretter.

            Og dermed ender man med at det ikke bare jevner seg ut i løpet av sesongen, men faktisk slår tilbake den motsatte veien. Og dommerne har jo tidligere avslørt manglende sympati for LSK...
            Knurr...

            Kommentar

            • Kay
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 763

              #26
              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              Kamma-spilleren står og komer mens LSK spilleren løper forbi bakfra og plukker opp ballen. Aldri i livet om det var frispark forut for Kamma's mål. Ergret meg over det helt til vi fikk den like billige utlikningen. Dommeren gjorde masse rart begge veier, og så ut som han var ute av matchform. Han kommer nok sikkert til å gjøre bedre matcher siden, enn denne
              Var nok et greit frispark, etter å ha sett reprise fra en annen vinkel var det ganske tydelig at BHR fikk med seg ballen ved hjelp av armen, selv om armen ikke var i bevegelse og inntill kroppen kan man nok ikke si noe på den.

              Jeg syns også at dommern var generelt dårlig, men andre mener vist at han gjorde en god kamp... Når det gjelder straffen som ikke var straffe så har jeg en teori, etter å ha sett noen tv bilder... Om at dommern faktisk ikke så situasjonen i det hele tatt, dommern så i retning mål, når alle skriker hands, og ham-kam spillern har tatt et par steg inn i 16m vrir dommern på på hode ser forsvarer og ballen, og skjønner hva som har skjedd....

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kay
                Når det gjelder straffen som ikke var straffe så har jeg en teori, etter å ha sett noen tv bilder... Om at dommern faktisk ikke så situasjonen i det hele tatt, dommern så i retning mål, når alle skriker hands, og ham-kam spillern har tatt et par steg inn i 16m vrir dommern på på hode ser forsvarer og ballen, og skjønner hva som har skjedd....
                Dette er det eneste logiske forklaring. Mulig han oppfatter handsen i "vidvinkelen", men oppfatter ikke hvor forseelsen skjer, før spilleren har flyttet seg bakover og innenfor 16-meteren.

                Dommeren dømmer "riktig" i forhold til hvordan han oppfatter situasjonen. "Problemet" er at tv2 har mulighet til å se alle situasjoner fra flere vinkler og i sakte film. Da er det blodig urettferdig måten det blir slengt "dritt" til dommeren slik som: "Hvordan er det mulig å ikke oppfatte at handsen foregår utenfor?". Vi er der, hovedsaklig, for å se et lag score flere mål enn motstanderen. Da er det flott at tvilen kommer det angripende laget til gode. Alt for ofte ser vi at forsvarer, og spesielt keeperne, få frispark innenfor egen 16-meter.
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                Working...