Röslers oppførsel

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • pal
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 422

    Röslers oppførsel

    Greit nok at Uwe oppfører seg som en idiot under kampene, men å slå det opp som Nettavisen gjør her, det synes jeg er helt tragisk:



    Poenget er at det som står der er feil. De tar alt ut av sammenhengen, og får det til å se ut som om det er Uwe som viser finger'n til Tom Jacobsen etter matchen, mens det han egentlig gjør er å illustrere hva han synes om Jacobsens "fingerbevegelser" under kampen (bevegelser Jacobsen innrømmer å ha gjort). Se videoen og døm selv!
    hilsen pål
  • Flisby`n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 312

    #2
    Enig i at dette blir tatt litt ut av sammenhengen, men selve artikkelteksten forteller veldig tydlig hva som er forhistorien til video-opptaket.

    Jeg er dessuten av en hel annen oppfatning i forhold til Uwes temprament/fremtreden- jeg føler ikke et voldsomt behov for at vi skal bli likt av alt og alle. Sponsorene har desverre mye innflytelse, og er den eneste grunnen til at oppførsel fra benken bør rettes på.
    En kjeeempescoring av tommy!!

    Kommentar

    • pal
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 422

      #3
      Opprinnelig skrevet av Flisby`n
      Enig i at dette blir tatt litt ut av sammenhengen, men selve artikkelteksten forteller veldig tydlig hva som er forhistorien til video-opptaket.
      Selve artikkelteksten kanskje, men på forsiden av Nettavisen står det bare "ga finger'n" og " Slik takket Uwe Rösler for kampen. Se video"
      hilsen pål

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Opprinnelig skrevet av pal
        Greit nok at Uwe oppfører seg som en idiot under kampene, men å slå det opp som Nettavisen gjør her, det synes jeg er helt tragisk:



        Poenget er at det som står der er feil. De tar alt ut av sammenhengen, og får det til å se ut som om det er Uwe som viser finger'n til Tom Jacobsen etter matchen, mens det han egentlig gjør er å illustrere hva han synes om Jacobsens "fingerbevegelser" under kampen (bevegelser Jacobsen innrømmer å ha gjort). Se videoen og døm selv!
        Vi er vel ikke akkurat tjent med Uwes oppførsel - engasjement og temperament er vel og bra, men det bør være mulig å oppføre seg noenlunde skikkelig.

        Misforstå meg rett: jeg er en stor fan av Der Uwe, men denne typen oppslag tror jeg ikke vi er tjent med... - Uansett forhistorie.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Flisby`n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 312

          #5
          Absolutt enig i at desken (hvis det også heter det i nettredaksjonene?) har smørt på med de effektene de kan for å lure fok inn på siden, og dette er selvfølgelig ikke bra. -Som mager trøst så synes jeg det er bra at de har vinklet artikkelen korrekt i forhold til det som skjedde.

          Vi kunne fort hatt en artikkel som påstår at Uwe gir Jakobsen finger`n etter kampen (for bilder av at Jacobsen var først ute sitter de nok ikke på, de er hvertfall ikke vist !?!)
          En kjeeempescoring av tommy!!

          Kommentar

          • Kanaristar
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2005
            • 155

            #6
            Røsler er en fyr man vinner krigen sammen med. Utbruddene hans er ikke tilfeldige. De er velkalkulerte og funker som fluepapir på pressen. I går kom den billige straffen i skyggen av hendelsen etter matchen. Regner med at det var dette han ønsket.

            Kanaristar
            Kjøp Citroën !

            Kommentar

            • Flisby`n
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 312

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kanaristar
              Utbruddene hans er ikke tilfeldige. De er velkalkulerte og funker som fluepapir på pressen. I går kom den billige straffen i skyggen av hendelsen etter matchen. Regner med at det var dette han ønsket.

              Kanaristar
              Dette tror jeg personlig ikke er tilfelle.
              En kjeeempescoring av tommy!!

              Kommentar

              • pal
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 422

                #8
                Jeg tror heller ikke at Rölsers utbrudd er kalkulerte, og han får nok høre det av ledelse og andre i korridorene på Åråsen.

                Jeg er forøvrig enig i at slike oppslag ikke er av det gode for klubben. Men i dette tilfelle synes jeg altså at avisens vinkling er kritikkverdig (noe som heller ikke er uvanlig)
                hilsen pål

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                  Jeg er dessuten av en hel annen oppfatning i forhold til Uwes temprament/fremtreden- jeg føler ikke et voldsomt behov for at vi skal bli likt av alt og alle.
                  Jeg er enig i at det ikke er nødvendig å bli likt av alt og alle. Petter Nome og Einar Gelius, f eks, kan gjerne fortsette å holde med Vålerengen og å mene at vi er dumme. Men ellers vil jeg mene at jo flere som liker Lillestrøm, dess bedre er det. Mange syns sikkert at den Millwallgreia med å egle og kjekle og bli uvenner med alle er jævla tøff, og jeg skal ikke stikke under en stol at det i kampens hete kan føles ganske digg å ha en sjef som gjør iallfall en brøkdel av det du selv har lyst til å gjøre mot motstandernes benk. Men jeg nekter å tro at det kan komme noe godt ut av det i det lange løp. Alt man oppnår er å bli oppfattet som barnslig, usportslig, usympatisk og halvgæren. Det gjør ikke at vi får flere tilhengere, det gjør alle andre oppsatt på å ta oss og det tar oppmerksomheten bort fra de sportslige prestasjonene.

                  Uwe er etter alt å dømme en stor trener og en jævla tøff type, men han kunne med fordel fremstå som atskillig mer voksen og sympatisk etter kampene. Og når jeg først er inne på det: Hvorfor kan han ikke gi intervjuer på norsk istedenfor på den jævla krigsfilmengelsken hans? Av en eller annen uforklarlig grunn er det ingenting vi nordmenn elsker mer enn at halvkjente personer har reist opp til steinrøysa vår og gjort et ærlig forsøk på å lære seg det fjollete språket vårt - selv om det man presterer er både gebrokkent og grammatikalsk hjelpeløst. Det er bare å stotre avgårde, så kommer goodwillen av seg selv.

                  Kommentar

                  • ChriZza
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 4265

                    #10
                    Mannen prøver jo så godt han kan å snakke norsk, men forståelig at han ikke gidder å anstrenge seg under press.
                    Han er en hyggelig kar som svarer teit på teite spørsmål.
                    Blir lett revet med, men han er go' som gull.
                    Mannen må få lov til å være seg selv, selv om det noen ganger kan gå over styr.

                    Oppførselen hans igår var overdreven kanskje.. Men jeg ville ikke takket for kampen om jeg ikke hadde ment det jeg heller.
                    Bedre å la ting roe seg for så å ordne opp enn å være falsk...

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Og der kom bekreftelsen på det jeg håpet ville skje!



                      Rösler la seg flat

                      LSK-trener Uwe Rösler beklaget mandag at han hadde gått utenfor sitt område da han plukket opp en ball på Briskeby.
                      Foto: TV 2 web-TV / FXTV

                      LSK-trener Uwe Rösler ringte torsdag Ham-Kams Tom Jacobsen for å beklage deler av bråket på Briskeby onsdag kveld.

                      Av Dag Langerød

                      Midt i 2. omgang i kampen som LSK vant 2-1, startet bråket. Lillestrøm-trener Uwe Rösler tok en ball så fort den hadde passert sidelinjen. Ham-Kams Steve Cooreman forfulgte ballen og de to var nær ved å brake sammen. Det kunne endt i en stygg kollisjon.

                      Det fikk Tom Jacobsen til å se rødt.

                      Han løp flere skritt mot Rösler og brukte kropp og fingrer for å vise hva han mente om LSK-trenerens opptreden. Etter kampen nektet så Rösler å takke Jacobsen for kampen. Han viste tydelig hva han mente om Jacobsens fingerbruk, og det hele endte i et realt munnhuggeri - rett foran publikum på den ene tribunen.

                      Ringte Jacobsen

                      Torsdag morgen ringte, ifølge Jacobsen, så Rösler for å beklage seg.

                      - Jeg klikket fullstendig på den ene situasjonen fordi han kunne ødelagt spilleren vår. Det var Cooreman jeg ville beskytte. Rösler nektet onsdag kveld for at han var utenfor sin sone da han tok ballen. Etter å ha sett tv-bildene legger han seg langflat på det. Han fortalte saklig at han forstod min reaksjon etter å ha sett TV-bildene. Det godtok jeg. Nå er denne saken helt død fra min side, sier Tom Jacobsen til TV 2 Nettavisen.

                      Jacobsen sa onsdag kveld til TV 2 Nettavisen at han ville reagert på samme måte hvis det skjedde igjen. Fordi han ville beskytte spilleren.

                      Rösler skal torsdag også ha beklaget opptrinnet internt.

                      - Vi vil være gode ambassadærer for klubben og norsk fotball, men aksepterer at i kampens hete kan ting bli voldsomme. Jeg registrerer at trenerne var ferdig med dette da kampen var over, og jeg pratet med uwe i dag. Han beklager at en situasjoner som dette oppstår, og vil at fokus skal være på laget. Dessverre kan ting som dette være en del av dramaturgien i en kamp, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

                      - Unødvendig og ikke ønskelig
                      Ham-Kam-direktør Truls Haakonsen er enig i at det er uakseptabelt at man viser fingeren til hverandre.

                      - Det er ikke akseptabelt, nei. Men det er mye som skjer rundt en fotballkamp som man godt kunne vært foruten. Budskapet må være at dette er unødvendig og ikke ønskelig, men mer tid enn det vil vi ikke bruke på dette, sier han.

                      Uwe Rösler har ikke vært tilgjengelig for en kommentar torsdag.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Flisby`n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 312

                        #12
                        Og langt på vei gjør han dette i siste artikkel:



                        Det er et veldig bra svar 10.09.50, og på mange områder er jeg enig i det du skriver. Episoder som den hvor Norli viser finger`n, og Stavrum går ut mot Andresen er antakelig kun ødeleggende for klubben og deres (fremtidige) supportere. Det jeg derimot ønsker å beskytte er de trenere, spillere og støtteapparat som har et intenst engasjement rundt kampen. Jeg tror ikke dette er mulig, samtidig som man skal kunne håndtere 15 kameraer, et antall journalister og fotografer på en "taktisk" måte.

                        Vi må huske at fotball også er show, entertainment, underholdning osv, og derfor må vi ha rom for slike mennesker som er med på å lage fotballen til det fyrverkeriet det er.

                        Tror TV2 ville hatt rimelig lave seertall om alle håndterte pressen og rollen som trener slik vår gode venn H. Berg velger å gjøre det.
                        Last edited by Flisby`n; 04.05.2006, 12:21.
                        En kjeeempescoring av tommy!!

                        Kommentar

                        • JhnY
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 975

                          #13


                          OWE er å får blir konge:mrgreen:

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            Uwe gjør da vitterlig ingenting galt. At en barnslig fjomp som Jacobsen gir fingeren under kamp og får høre det etterpå er da helt på sin plass, og bildene viser veldig tydelig at jacobsen overhodet ikke er på vei for å takke for kampen, men for å krangle. Dette er snudd på hodet, det er jacobsen som oppfører seg som en idiot, ikke Uwe. Situasjonen der Uwe plukker opp ballen er også helt latterlig, Cooreman løper inn i ham og sparker ham lett i leggen. Det var da ikke kammas kast engang, var det vel???
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av ChriZza
                              Han er en hyggelig kar som svarer teit på teite spørsmål.
                              Blir lett revet med, men han er go' som gull.
                              Mannen må få lov til å være seg selv, selv om det noen ganger kan gå over styr.
                              Mannen må forholde seg til pressen, akkurat som alle andre. Hver gang han driter seg ut i pressen, hvilket er omtrent ukentlig, er reaksjonen på dette forumet at det er pressen det er noe galt med. Mulig det, men det er den pressen han må forholde seg til. De fleste andre tippeligatrenere klarer det, selv om de også bobler innvendig etter en kamp. Det bør Uwe lære seg også.

                              Let's face it. Hadde Uwe trent en annen norsk klubb og oppført seg på samme måte overfor Sportsklubben, ville vi oppfatta ham som den mest motbydelige tilveksten til norsk fotball siden Roy Helge Olsen.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #16
                                Han har gjort opp for seg nå.

                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Treg på avtrekkeren i dag?
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • pal
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 422

                                    #18
                                    Ellers er det i følge vår alles kjære Esten O. Sæther i Dagbladet (jada, jeg veit jeg ikke burde bry meg om hva han skriver) én bølle i norsk fotball, og det er Molde-trener Arild Stavrum:

                                    Det er bare en bølle i norsk fotball. Han trener dessverre Molde.


                                    Det må jo bety at han ikke ser på Rösler som en bølle. Forøvrig er jeg helt uenig med Esten i at Stavrum er en dårlig fotballskribent. Han er mye bedre enn Sæther selv...
                                    hilsen pål

                                    Kommentar

                                    • Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av pal
                                      Forøvrig er jeg helt uenig med Esten i at Stavrum er en dårlig fotballskribent. Han er mye bedre enn Sæther selv...
                                      Ikke så jævlig vanskelig akkurat det...
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

                                      Even Nordlien

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        Mannen må forholde seg til pressen, akkurat som alle andre. Hver gang han driter seg ut i pressen, hvilket er omtrent ukentlig, er reaksjonen på dette forumet at det er pressen det er noe galt med. Mulig det, men det er den pressen han må forholde seg til. De fleste andre tippeligatrenere klarer det, selv om de også bobler innvendig etter en kamp. Det bør Uwe lære seg også.

                                        Let's face it. Hadde Uwe trent en annen norsk klubb og oppført seg på samme måte overfor Sportsklubben, ville vi oppfatta ham som den mest motbydelige tilveksten til norsk fotball siden Roy Helge Olsen.
                                        Hehe, kødder du eller??
                                        Driter seg ut ukentlig?
                                        Han er et følelsemenneske som gir alt under kamp. Han gjør det han kan for å forsvare spillerene. Han sier ting som noen nerder, gjennom barndommen, ikke fikk lov til å si av mammaen sin uten å få ris på rompa - i eller rett etter kampens hete.
                                        Tror du glemte få med deg hendelsesforløpet, elsker Kamma over alt på jord, eller er kona til Jacobsen.
                                        Det eneste Uwe gjør etter kampen mot Kamma er å forklare Mr. Jacobsen hva han synes om nevnte persons fingerbruk under kampen.
                                        Uwe brukte BÅDE gester og oralogi. Jeg synes han ville vært en taper hvis han ikke sa fra om hva han mente.
                                        Jeg synes heller ikke Jose Mourinho, Henning Berg, Ståle Solbakken eller Tom Nordli er motbydelige selv om de ikke står med henna i lomma og oppfører seg som Lars Tjærnås til enhver tid.
                                        Men stemmer ikke det jeg tror om deg, så respekterer jeg din mening. Det kan jo være at du ikke liker følsomme mennesker, eller noe i den stilen.
                                        Last edited by Gjest; 04.05.2006, 21:08.

                                        Kommentar

                                        Working...