Karakterboka: Kamma-Fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Karakterboka: Kamma-Fugla

    Heinz Hårfagre: 6
    Trygg og god kampen igjennom, både i felt og med beina. Viser sin enorme plasseringsevne gang på gang, og holder skudd som kunne vært ekle for mindre sikre keepere enkelt hver gang. Gir forsvaret nødvendig trygghet i en beinhard kamp mot et fysisk brutalt hjemmelag. I ferd med å etablere seg i tippeligaens absolutte toppsjikt hva keepere angår.

    Stoffe: 6
    Radikal forbedring etter en heller bedrøvelig serieinnledning fra vår Tysklandsklare kjekkas. Mye bedre fremover enn tidligere, og selv om dødballene fortsatt bærer preg av savnet etter supermanns deilige venstreben, synes jeg det var bedring å spore også her. Viser frem storslegga med et susende langskudd, og var solid defensivt. Tre kamper igjen, Stoffe. Gi oss en ordentlig avskjedspresang nå!

    Blurkh: 8BB
    Egentlig holder det å henvise til den forrige utgaven av karakterboka her, men jeg vil trekke frem at det å dominere så voldsomt mot enorme karer som Kienast og Ringberg er ganske så unikt. Kjempekamp, og lagets klart beste. Er en kapteinstype som går foran med innstilling og innsats fremfor hyling og skriking, og det vet i alle jeg å sette pris på. Naturlig autoritet.

    Rambekkenbauer: 7
    Er så elegant og slu at jeg rett og slett begynte å le flere ganger i går. Er i en alder av 29 år i ferd med å etablere seg som en av seriens aller beste stoppere. At vi fikk denne mannen gratis er rett og slett utrolig! Har vi seriens beste stopperpar? You better believe it, Bi-atch.

    Porr-Shane: 5
    Sliter naturlig nok i lufta mot enorme Hamarsin...sorry, mente ungarere, amerikanere og finner, men har generelt god kontroll langs bakken. Har endel å lære av Stoffe i det offensive, men jeg mistenker at dette har noe å gjøre med at han ikke tør å ta sjanser på dårlige underlag i tilfelle ting skulle gå til helvete.

    Supergutten: 4
    Desverre en dårlig dag på jobben for favorittfetsunderen (heter det det?), men det tilgir vi glatt. Spiller med hjerte utapå skjorta eller noe i den duren, er ikke helt sikker på åssen ordtaket går. Dere skjønner hva jeg mener. Har noen lekre vendinger hist og pist som trekker opp inntrykket, men generelt skorter det fortsatt litt på pasningspillet.

    Bjørnelge: 4
    Med unntak av en lekker tunell og et par småsexy dragninger var dette heller stusselige saker fra lillebror. Sliter som alle andre småfolka våre mot nevnte enorme utlendinger, så han er vel i og for seg tilgitt. Viser glimt av storhet, men det er vel snart på tide med en kamp der vi ser sola og ikke så vidt skimter den. Potensialet er udiskutabelt, så vi slipper nok å vente altfor lenge.

    Edson Arantes do Koren: 6
    En og annen genial stikker, tekniske detaljer i verdensklasse og generell eleganse av, om ikke en annen verden, så i alle fall av en annen og bedre liga. En av ytterst få pasningsikre spillere på banen i går, og det trekker opp. Med litt flaks og omtanke kunne han hatt flere mål, men det driter vi i så lenge vi vinner.

    Arildodildo: 5
    Maktet ikke å følge opp det vidunderlige innhoppet i Fredrikstad, men det var tross alt 20 minutter med noe av det beste mannen har gjort i ei fotballdrakt. Er fantastisk god for straffer, og for første gang i sin lange karriere får han faktisk bruk for det i år. Digg! Må involvere seg mer i spillet, men er likefullt uheldig som ikke setter en heading fra fem meter i buret i 1. omgang. Spillemåla kommer, Arild, så ta det helt med ro.

    bOObs: 5
    Viser til tider glimt av storhet, men har åpenbart hatt det vanskelig de siste to kampene. Resten av laget bør etterhvert klare å ta hintet: Ollie er ikke Jan Koller, og vinner følgelig ikke absolutt alle hodedueller. Mot en enorm klump som Haraldsen blir dette nesten pinlig åpenbart, så vi får bare håpe at helgens oppgjør mot Start blir en litt vennligere opplevelse for ham. Viser god arbeidsevne og innstilling, og det trekker opp. Skremmer åpenbart livskiten av Rønningen et par ganger, og det er jo aldeles brillefint. Som med Arild: spillemåla kommer. Eller, det kommer fler av dem.

    Veslemann: 5
    Gjør mye fikst med ballen, og blir blant annet snytt for et frispark i farlig posisjon etter et flott raid. Jeg sitter igjen med en følelse av at dette ikke var en kamp som passet småen så godt, og at han ikke akkurat ble gjort noen tjenester da han fikk starte denne fremfor neste kamp(regner med at det blir mifsud fra start da). Uansett tror jeg storformen er i anmarsj, og da har vi plutselig en klassespiss til.

    subs:
    Miffe: 6
    Fantastisk løp som gir straffe, ikke fullt så fantastisk avslutning da han heller burde sentret da målet stod åpent. Er hysterisk rask, og ekstremt god til å bidra til å etablere angrep. Hver gang han får ballen under kontroll blir det enten frispark, sjanse, innkast høyt oppe eller som i går, straffe. Et fantastisk offensivt våpen.

    Kalle/Mulle(velg selv): -
    spilte ikke lenge nok, og markerte seg ikke nok den korte tiden han spilte til at jeg føler det er riktig å kommenter alt for mye.

    PSA:-
    Ditto, men likefullt et veldig smart bytte i sluttminuttene. Hodestyrke kan ikke undervurderes når man forsvarer ledelse.

    KFL: 7
    Høres ikke ut til å være jævlig mange, men det gjør ikke så mye når man synger ut idiotgjengen i Briskebybanden. Fysj, for en ufin hurv! Så ut til å være bra oppmøte, men det skulle jo bare mangle når det bare er en time med buss, tog, bil, trikk eller hva faen man nå skulle finne på å bruke som fremkomstmiddel.

    Uwe: 7
    Er ikke sikker på at det var så smart å stille med veslemann på topp i stedet for miffe, men er ikke så farlig når tilsvarende bytte betalte seg såpass godt. Jeg mener vel også at PSA på backen hadde vært bedre enn porr-shane, men nok om det. Gode bytter, og finner seg ikke i dritt fra barnslige fjompenisser på kammabenken. Nicht schlecht, lieber Uwe(jeg håper det betyr "kjære", og ikke noe annet. da kan det nemlig bli rett pinsamt å være meg).

    Moendommermannen: 4
    Gjør en del rart, som f.eks straffa som ikke var straffe og frisparket veslemann ble snytt for, men har ellers ganske god omgang med både kortstokk fløyte. Korrekt gult til Porr-Shane. Ikke så ille som kammafolket vil ha det til, og dem har faen ikke noe klage på etter Tromsøkampen uansett.

    Værsågod!
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #2
    Bra karakterbok.
    Keep'em coming. :-)

    Men syntes ikke sungodt hadde en spesielt kjempedag på jobben. Ofte usynlig. Få koren inn på midten og olsen på høyre kanten. så snakker vi midtbane og angrep det lukter forgyllt metal av (ikke at jeg veit hva det lukter da..)
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      #3
      Synes du er litt snill med enkelte og fryktelig slem med Espen Søgård, blant annet, men så er du nå også en herlig slemsnill fyr, da.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2936

        #4
        stoffe var direkte dårlig igår. var meget oppgitt over han. blir ikke vm med det spillet
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5099

          #5
          Opprinnelig skrevet av fjacob82
          Få koren inn på midten og olsen på høyre kanten. så snakker vi midtbane og angrep det lukter forgyllt metal av (ikke at jeg veit hva det lukter da..)
          Olsen på høyrekant lukter det i alle fall ikke godt av, regner med du setter denne på kontoen for tyrkleif?

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Takk for ris og ros. Kan jeg bare få stille et ørlite spørsmålstegn ved at en tråd om en bortkommen megafon får flere visninger enn en om kampen i går? Jeg lurer jaggu litt på folks prioriteringer her ass.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • jan-erik
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • May 2004
              • 171

              #7
              folk har ikke skjønt viktigheten i din karakterbok tenker jeg :=)


              Men det er mange av oss som setter stor pris på den

              Som meg jeg leser kun navnene på spillerne:P (det er høydepunket for meg)

              Nei da . men folk vil nok se det snart skal du se at du gjør en fin fin jobb


              Keep up the good work man
              FORZA FUGLA


              Kommentar

              • brattsomf
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Jul 2005
                • 22

                #8
                Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                Takk for ris og ros. Kan jeg bare få stille et ørlite spørsmålstegn ved at en tråd om en bortkommen megafon får flere visninger enn en om kampen i går? Jeg lurer jaggu litt på folks prioriteringer her ass.
                Karakterboka er glimrende. Grunnen til at det er flere visninger på den megafon tråden, tror jeg må være overskrifta:

                Megafonen er borte

                Herlig tenkte jeg, og trodde vi skulle slutte med det tullet, men fikk litt nedtur da jeg så at den bare var savnet.
                Tror flere tenkte sånn.

                Håper den som har megafonen, passer godt på den, og leverer den tilbake ved sesongslutt.


                Arve

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av brattsomf
                  Håper den som har megafonen, passer godt på den, og leverer den tilbake ved sesongslutt.
                  Jeg synes heller ikke megafon var noen stor suksess i Fredrikstad. Volumet var så lavt at man ikke hørte noe særlig, og det var fryktelig vanskelig å lese på leppene til forsangeren som brukte megafonen.

                  Kommentar

                  • rEPPA
                    *****istrator
                    • Nov 2003
                    • 3933

                    #10
                    Fortsett megafon diskusjonen i den rette tråden
                    www.kfl.no/debatt

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Egentlig kun to kommentarer:
                      Jeg synes at du er veldig snill med veslebror Riise. Greit at han vil mye, men når så vi egentlig sist at han får til det han prøver på. Tangerer ned mot en treer etter min mening.

                      Edson Arantes do Koren: langt mer rettferdig overfor Robbie, enn Diego Armando
                      Knurr...

                      Kommentar

                      Working...