RB: Fotball-Norge ute etter Uwe og LSK. Grønlund fyrer likevel opp Soler og Nordlie.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    RB: Fotball-Norge ute etter Uwe og LSK. Grønlund fyrer likevel opp Soler og Nordlie.

    Fra Romerikes Blad:

    Hele fotball-Norge ute etter UWE OG LSK ...men Grønlund fyrer likevel opp Soler og Nordlie

    Tre straffesituasjoner av den tvilsomme sorten, tabelltopp og bråk rundt trener Uwe Rösler. Det betyr at alle nå er ute etter LSK.




    BREDSIDE: Frank Grønlund langer ut en bredside mot Start foran morgendagens møte med gamle kjenninger som Erik Solér og Tom Nordlie. FOTO: ROAR GRØNSTAD

    Av: Av Per Kristian Torvik


    ÅRÅSEN

    – Ligger vi på fjerde- eller femteplass er det bare sjarmerende med LSK. Når vi nå er helt i toppen, er alle på oss. Sånn er det bare, sier manager Jan Åge Fjørtoft – og ser ikke ut som han misliker situasjonen.
    Trener Uwe Rösler har også fått smake medie-pisken. Han tar det med stor ro.
    – Det beste vi kan gjøre er å la resultatene tale for seg. De er gode – og vi har spilt noe av den beste fotballen så langt, sier Uwe.
    Krangelen med Ham-Kams Tom Jacobsen endte i fred og forståelse torsdag.
    – Jeg ønsker ikke å kommentere noe rundt min person, sier LSK-treneren.
    Irritert

    Jan Åge Fjørtoft er derimot ganske irritert på flere oppslag om Rösler den siste tida.
    – De har helt klart vært usaklige og direkte feilaktige.
    Jan Åge vil ikke fortelle hvilke, men et par peker seg ut:
    "Viser fingeren", skrev TV2 Nettavisen med bilde av Rösler som viste langfingeren til Tom Jacobsen på Hamar. Det oppslaget ikke fortalte, var at LSK-treneren pekte på Jacobsen og fortalte ham at han ikke viste fingeren til ham en gang til.

    NRK Dagsrevyen hevdet Uwe Rösler bevisst brukte monitoren som sto mellom trenerbenkene på Briskeby for å se replay og klaget på dommeren, når de ikke fikk frispark han mente de burde hatt.
    – Jeg påstår at enkelte saker er så spekulative at de som gjør det må vite at det ikke er riktig. Jeg synes ikke det skal bli tilstander som på RAI TV i Italia, en kanal jeg ikke gidder å se på når jeg er der nede, fordi det bare er søppel, sier LSK-manageren.

    At Uwe har et forbedringspotensial overfor mediene er både han og LSK klar over. Det er ganske mannssjåvinistisk å svare en kvinnelig Dagbladet-journalist med at han skal prøve ikke å være mannssjåvinist til et spørsmål han syntes var dårlig.
    Rösler har stor påvirkning og gjør en kjempejobb med spillerne før og under kamp med laget. Etterpå er han helt utladet.
    Gunnar Halle er en vegg som stiller opp, som på Hamar. Nå er også Fjørtoft klar til å steppe inn. På pressekonferansen etter kampene vil nå klubben ha ordnede forhold, der Uwe snakker til alle samtidig, bortsett fra TV2 som har rettighetene.
    Fyrer opp

    Mediestormen rundt klubben hindrer ikke daglig leder Frank Grønlund å fyre opp Start før morgendagens oppgjør på Åråsen.
    – De har vært landets dårligste eliteserielag siden i fjor sommer. Vi skal sørge for at de fortsatt kommer til å slite. Erik Solér og Tom Nordlie fikk stor oppmerksomhet utover høsten i fjor fordi de ledet serien, men en omtale som egentlig var ganske ufortjent.

    Grønlund tror det kan bli en vanskelig sesong før sørlendingene.
    – De har slått Viking, men det gjør jo alle akkurat nå. Det virker ikke som de innser at toget er i ferd med å gå. De har ikke gjort noe annerledes, som skal få en til å tro at dette kan gå bra.
    – Nå mangler det bare at du sier noen i Start er en bølle?
    – Nei, på ingen måte. Men de kommer til å få det tøft framover, det er jeg ganske sikker på, sier Frank Grønlund.

    Last edited by sparwasser; 06.05.2006, 00:36.
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

    #2
    Opprinnelig skrevet av sparwasser
    Tre straffesituasjoner av den tvilsomme sorten
    Synes det er litt lattligerlig av RB at vi har hatt så mange tvilsomme straffer.I mine øyne er det heller 1 tvilsom straffe vi har fått.
    Fotograf Kreativ Kanaris

    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #3
      Dagbladet har plukket opp artikkelen fra Romerikes blad.

      - Start skjønner ikke at toget er i ferd med å gå

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Opprinnelig skrevet av Superstefan
        Synes det er litt lattligerlig av RB at vi har hatt så mange tvilsomme straffer.I mine øyne er det heller 1 tvilsom straffe vi har fått.
        RB skriver straffesituasjoner og med det refererer til situasjonene mot Brann og Fredrikstad hvor dommeren fort kunne funnet på å blåse mot Fugla, i tillegg til den første vi fikk mot Ham-Kam.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          #5
          Opprinnelig skrevet av Superstefan
          Synes det er litt lattligerlig av RB at vi har hatt så mange tvilsomme straffer.I mine øyne er det heller 1 tvilsom straffe vi har fått.
          Jeg pleier ikke å være noen stor tilhenger av RBs vurderinger, men det må være lov å si, Nils Johan, at vi har fått en feilaktig straffe MED oss, og at det har vært to situasjoner som mange mener burde vært straffe MOT oss (Rambekks hands i Bergen og holding i Frekstad). Det kan vel greit forsvares at det er det RBs journalist her tenker på.

          gilbert

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #6
            Det virker helt riktig at det er tre tvilsomme eller feilaktige straffeavgjørelser som har gått vår vei så langt. Men jeg tror ikke dette er så rart etter at vi har spilt fem hele kamper. Når vi vinner kamper så glemmer alle de situasjonene som gikk i mot oss, for det er liksom ikke så interessant lenger. Men vi har da også blitt snytt for minst en eller flere straffer i år, i hvert fall mot Viking.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Gale Isbre
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 1164

              #7
              Selv med gul-svarte briller av tjukkeste type, er det lett å se at vi har vært heldige i de etter hvert så omtalte situasjonene. Samtidig er fokuset på dommertabber like forenklet og tabloidisert som det meste annet av fotballdekning om dagen. Selvfølgelig er et ukorrekt straffespark, eller et soleklart straffespark som det ikke blir blåst for, med på å avgjøre kamper, men jeg synes "debatten" har vært veldig unyansert.
              En straffe er ikke ensbetydende med mål (se bare på RBK i fjor). Når du får nok feilaktige frispark imot andre steder på banen, eller det ikke blåses når det skulle vært blåst, vil alle disse avgjørelsene på sikt tilsvare en god del straffer. Det samme gjelder offsideavgjørelser, spillere som legger seg med "skade" for å hindre en overgang (for så å være 100 % friskmeldte med en gang ballen spilles ut over sidelinjen).

              Etter min mening blir det derfor feil, eller i det minste veldig tabloid, å konkludere med at vi ikke hadde fått de poengene vi har uten hjelp fra dommeren.

              Kommentar

              • Danzig
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Apr 2006
                • 13

                #8
                Merkelige uttalelser av Grønlund. Inspirerer jo bare Start dette.
                Skaper også negativitet rundt klubben...

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #9
                  Start så ikke så veldig inspirerte ut. Så ut som en stinkende skittentøyskurv, som de pleier på Åråsen. Da er det riktig og lov for Frank Grønlund å hovere. Husk, Start er en gammen "fiende" for Frank. Som han pleide å banke Grønne og blå:-) !

                  17-4-4, 56-19 i mål. Det sier alt:
                  Massivt!

                  Forza Fugla
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Etter å ha sett hva Start vartet opp med, så er konklusjonen at Grøna har helt rett.
                    Makan til destruktivt møkkalag!
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #11
                      Tom Nordlie tok jo den rette tonen i sine kommentarer her. Første kommentar: "Er det noen jeg ikke lar meg provosere av er det Frank Grønlund, han er jo bare snill." Andre kommentar: "Dessuten har han jo helt rett, vi har vært det svakeste laget i fjor høst og i vår, godt at serien ikke går over høst/vår." Tredje kommentar (til en annen avis): "Det er små marginer og det kan godt hende vi gir LSK en rapp på kjeften - men nå tør jeg ikke provosere Grønlund mer, han er en av de få som er større enn meg !"

                      Sånn humor skal det være mellom ledere og trenere i klubbene, iallfall de som ikke hater hverandre allerede.

                      gilbert

                      Kommentar

                      Working...