Trening på Åråsen lørdag 6. mai

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Trening på Åråsen lørdag 6. mai

    Alle 23 A-lagsspillerne (pluss Fjørtoft) var møtt opp på treninga klokka 11.30-13.30 i dag. Eirik Bertheussen deltok ikke i fellestreninga, men jogget for seg sjøl rundt banen. I et eksklusivt intervju med dette forums reporter (dvs jeg spurte om det gikk framover mens han småløp forbi, og ingen andre medier overhørte det) sa han at han regna med å spille ball igjen om ei ukes tid.

    Som vanlig tar fysisk trener Jerome Bruner seg spesielt av én spiller etter oppvarminga. Denne gangen var det Andreas Haddad som fikk spesialoppvartning for teknikk, løp og ballbehandling.

    Åråsen-matta er nå grønn og fin, men fortsatt med litt ujamn grasvekst. Underlaget er nok ganske slett og jamnt, men noen flekker med sparsomt gras gjør nok likevel at farten og spretten fortsatt varierer mer enn en kunne ønske. Det er likevel langt bedre forhold for rask, teknisk briljant og kreativ Fugla-fotball enn på pottitjorder i Hedmark.

    Det har vært spørsmål om hvilke baller Fugla nå bruker. På treninga i dag var det Mitre Ultimax, som iallfall ifølge keepertrener Kjell Lier er mye bedre enn de tidligere har trent med i år.

    Som andre alt har meldt ser laget etter formasjonstreninga ut til å bli:

    Heinz
    Stoffe-Steffi-Frode-Anders
    Bjørn Helge-Espen-Robbie-Kiko
    Michael-Olivier

    Backrekka blir med andre ord som en kunne vente, med Anders flytta over på Shanes plass. Hvor klokt det er å vrake Sundgot, mot iallfall tidligere dødballsterke Start, får vi se i morra. Backrekka har jo nå tre hodesterke spillere, mot normalt bare to. Selv synes jeg faktisk både Riise og Occean har vært litt tamme i flere av de første seriekampene, og hadde ikke protestert høylydt om Sundgot hadde starta for én av dem.

    Naturligvis hadde jeg ikke det, jeg går tross alt under nicket

    gilbert
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #2
    Jeg hadde håpet at vi kunne brukt en spiller på venstreflanke som kan utnytte Steinar Pedersen sin svake plasseringsevne litt bedre. En ren venstreving (Olsen/Strand) eller Koren kunne vært bra, men Kiko og Rambekk som v.back, blir det ikke all verden.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #3
      Steinar Pedersen er dessverre langt bedre som høyreback (og, iallfall tidligere, også som midtstopper) enn som venstreback, der han ble totalt og fullstendig feilplassert av Erlandsen i sitt mellomspill for Fugla, fra benken i Borussia Dortmund og tilbake dit etter Åråsen-oppholdet.

      Generelt er jeg rimelig trygg på at Rösler som vanlig har analysert Start-laget og lagt opp en taktikk for å nøytralisere deres sterke sider og utnytte de svake, men det er noe jeg ikke har noen spesiell kompetanse på. Og det vesle jeg fikk med meg av instrukser om mottrekk og smarte grep i dag vil jeg som vanlig ikke ta sjansen på at motstanderen får greie på.

      gilbert

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #4
        At han er langt bedre h.back enn v.back sier ikke så mye... Når han prøver å prate seg inn på landslaget kan jeg nesten ikke annet enn å le. Han har ofte for lang avstand til kantspiller slik at disse kan legge inn relativt fritt. I tillegg har han veldig dårlige innlegg når han prøver å bidra offensivt.

        Kommentar

        • Bondern
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 150

          #5
          Opprinnelig skrevet av gilbert
          Steinar Pedersen er dessverre langt bedre som høyreback (og, iallfall tidligere, også som midtstopper) enn som venstreback, der han ble totalt og fullstendig feilplassert av Erlandsen i sitt mellomspill for Fugla, fra benken i Borussia Dortmund og tilbake dit etter Åråsen-oppholdet.
          PS: Pedersen var vel hos fugla i den katastrofale 97-sesongen til pellerud, var han ikke? Altså, ikke Erlandsen. Mulig jeg tar feil.
          My cat's breath smells like catfood.
          -R.Wiggum

          Kommentar

          • 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

            #6
            Opprinnelig skrevet av Bondern
            PS: Pedersen var vel hos fugla i den katastrofale 97-sesongen til pellerud, var han ikke? Altså, ikke Erlandsen. Mulig jeg tar feil.
            Det gjør du ikke. Du har helt rett. Han spilte for Sportsklubben i '97.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3208

              #7
              Jeg har en stygg, men høyst forståelig tendens til å legge skylda for alt som gikk galt på slutten av 1990-tallet på Even Pellerud. Mulig jeg prøvde å kompensere for overdrivelser her når jeg nevnte AE. Pellerud har naturligvis skylda for dette misbruket av Steinar Pedersen på venstrebacken - også. Min feil.

              gilbert

              Kommentar

              Working...