Etter seks kamper: Mye å gå på offensivt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3197

    #21
    Skivebom å sammenlikne Arild med Olivier ?

    I så fall en skivebom jeg deler med blant andre Rösler og mange av Arilds medspillere, nå seinest Robert Koren, i intervju med Rønnern etter åpningskampen mot RBK:

    "...alle snakker nå om Olivier. Vi må ikke glemme at vi allerede hadde en meget god spiss i laget, nemlig Arild. Han er en briljant (Korens eget ord) spiss og klart en av de beste i landet. Toppscorer og en meget god spiller for laget."

    Naturligvis har Koren en viss interesse i at Arild blir vurdert (også) som rein spiss, da åpner favorittrollen seg for Robbie, uten konkurranse fra Arild....

    Men jeg tror likevel dette er helt ærlig ment, og Robbie er bare den siste i en lang rekke av medspillere som vurderer Sundgot høyere enn enkelte på tribunen.

    Heller ikke jeg (med mitt nick) vil underslå at Occean både er betydelig farligere (men kanskje ikke "flere divisjoner"), og som jeg understreker, har mye større potensiale, som rettvendt goalgetter inne i seksten. Alt jeg ønsker, er å få ut dette potensialet bedre enn hittil.

    gilbert

    Kommentar

    • soont
      Medlem
      Møteplager
      • Feb 2004
      • 97

      #22
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Skivebom å sammenlikne Arild med Olivier ?

      I så fall en skivebom jeg deler med blant andre Rösler og mange av Arilds medspillere, nå seinest Robert Koren, i intervju med Rønnern etter åpningskampen mot RBK:

      "...alle snakker nå om Olivier. Vi må ikke glemme at vi allerede hadde en meget god spiss i laget, nemlig Arild. Han er en briljant (Korens eget ord) spiss og klart en av de beste i landet. Toppscorer og en meget god spiller for laget."

      Naturligvis har Koren en viss interesse i at Arild blir vurdert (også) som rein spiss, da åpner favorittrollen seg for Robbie, uten konkurranse fra Arild....

      Men jeg tror likevel dette er helt ærlig ment, og Robbie er bare den siste i en lang rekke av medspillere som vurderer Sundgot høyere enn enkelte på tribunen.

      Heller ikke jeg (med mitt nick) vil underslå at Occean både er betydelig farligere (men kanskje ikke "flere divisjoner"), og som jeg understreker, har mye større potensiale, som rettvendt goalgetter inne i seksten. Alt jeg ønsker, er å få ut dette potensialet bedre enn hittil.

      gilbert
      Man kan seff sammenligne enkelte kvaliteter mellom mange spillere. Arild og ollies kvaliteter som møtende spiss er en av de kvalitetene man kan måle opp mot hverandre.Arild har som du skriver god plasseringsevne,god oversikt,sterk i duellspillet osv.Ollie står muligens litt tilbake i forhold til Arild på disse feltene.
      Men som hel spiss hvor man legger alle ferdigheter (Hurtighet,skuddstyrke,evnen til å passere en motspiller) sammen i en pott går ollie langt langt utenpå arild. Men det betyr ikke at Arild er dårlig. Det betyr bare at Ollie har et hinsides potensiale. Og slike spillere må få ubegrenset med tillit!

      Kommentar

      Working...