Statistikk: Rekorder og kuriositeter om Fugla
Collapse
X
-
Kommentar
-
Slår vi publikumsnittet fra 1977?
Jeg har regnet litt på tall og brukt denne kilden: http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle2008650.ece
Rekordsnittet vårt i toppserien er vel på 8430 fra 1977.
Dersom vi trekker 6357 i snitt på de to siste kampene, så kopierer vi -77-snittet.RoyVaadal.Kommentar
-
Jeg har regnet litt på tall og brukt denne kilden: http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle2008650.ece
Rekordsnittet vårt i toppserien er vel på 8430 fra 1977.
Dersom vi trekker 6357 i snitt på de to siste kampene, så kopierer vi -77-snittet.Kommentar
-
Jeg har også vært veldig opptatt at det settes ny rekord i år. Forresten flott at klanen tydeligvis vurderer det på samme måte og har bestemt seg for å hjelpe oss i kveld. Men ett spørsmål: Er 77-tallene og årets tall sammenlignbare størrelser? I '77 var det telleapparater ved inngangen, slik at det dreide seg om reelle tilskuertall. Nå er det vel snakk om antall solgte billetter. Sesongkort, VIP-billetter osv teller med, innbiller jeg meg, uavhengig av om de rent faktisk benyttes. I så fall har vi ikke nødvendigvis hatt like mange tilskuere i år selv om det blir erklært ny rekord. Eller?RoyVaadal.Kommentar
-
Vi må minst ha 6.003 tilskuere på kampen mot Lyn for å slå 1977-rekorden [1].
Det bør vel gå greit med tanke på at Lyn er en Oslo-klubb, og at den kampen antageligvis kan bli mer spennende enn det vi på forhånd ønsket oss.
[1] http://www.nifs.no/tilskuertall.php?...2006&lag_id=12
Med 6003 tilskuere, får LSK et 2006-snitt på 8431.Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg velger å dra fram denne tråden igjen. Mulig det er diskutert i en annen tråd, jeg skal innrømme at jeg ikke har lett så veldig.
Jan Åge Fjørtoft har nå trent Lillestrøm i sju kamper; seks i årets Royal League, og én i den forrige utgaven.
Kan noen med bedre historiekunnskaper om LSK enn det jeg har opplyse om tidligere LSK-trenere uten tap etter sine sju første obligatoriske kamper?
Fjørtoft var kanskje ikke formelt ansatt som trener i denne perioden, men dog.Kommentar
-
Joe Hooley trente LSK første gang i -77 og kom seg gjennom de første 17 serierundene uten tap. Legg til fem eller seks(?) cupkamper så blir det et par-og-tjue. Fjøra har en vei å gå.RoyVaadal.Kommentar
-
Noen snakket om at dersom LSK scoret i dag tangerte vi en rekord om å score i n kamper på rad hjemme.
Siste gang LSK ikke klarte å score på Åråsen var 17. oktober 2004 mot Bodø/Glimt. Det blir 28 kamper på rad med mål på Fort Åråsen med kampen mot FFK.
Noen som husker forrige "row"?Kommentar
-
Mulig du har rett, Lars. Men tror det bare er en gang tidligere. Ser at jeg noterte følgende i en gammel kladdebok.
Klubbrekord: i perioden august 1991 til mai 1994, scoret laget mål i 28 hjemmekamper på rad.Kommentar
-
28 hjemmekamper på rad fra 26. september 1976 til 27. mai 1979.Kommentar
-
2004 - 15 kamper 0 mål
2005 - 11 kamper 0 mål
2006 - 25 kamper 0 mål
2007 - 1 kamp 0 mål
Totalt 52 kamper uten mål, rekorden til Indy er 58.
Seks kamper igjen for Shane, så er rekorden hans..
Skal innrømme at pulsen steg kraftig da han plutselig befant seg i scoringsposisjon foran Shaaban mot FFK, men ingen avslutning denne gangen heller. Dette er vel nesten noe av det nærmeste han har vært, i tillegg til det vannvittige tverliggerskuddet i fjor.
(Edit: Jeg ser noen medier opererer med 12 kamper i 2005... Hmmm..)Kommentar
Kommentar