Det tette kampprogrammet kan gi Fugla gull

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Det tette kampprogrammet kan gi Fugla gull

    Vanligvis så er "tett kampprogram" noe som bare omtales i negative vendinger, og som er til stor bekymring for oss supportere.
    Jeg tror at det tette kampprogrammet er til stor fordel for LSK i årets serie.

    Så lenge vi spiller under like forhold og har det samme tette kampprogrammet som våre konkurrenter, så er det hvem som blir mest svekka som er avgjørende for om det er en fordel eller ulempe. Vi er i en eventyrlig situasjon. Vi er midt inne i et meget tett kampprogram og er i den unike situasjonen at samtlige av våre førsteelleveraktuelle spillere er skadefrie! (ja, jeg har ikke glemt Bertheussen).

    Vi har unngått gule kort på nøkkelspillere og er det laget som har fått minst kort av alle. Bare Shane har sonet blant våre og ingen er i faresonen for å stå over neste kamp. Hos vår neste motstander, vif, er det to som må sone i neste kamp. Alle de andre (unntatt Fredrikstad) har en eller flere spillere med to gule kort. I tillegg er det delt ut 10 røde kort til de andre laga.

    På toppen av dette så har vi en av de bredeste stallene i hele Eliteserien, der det normalt må to skader til i hvert ledd før vi blir merkbart svekka. Occean, som i Odd var notorisk kortsanker, har ikke fått et eneste kort på seks hele kamper.

    Det tette kampprogrammet er HERLIG! Vi skulle gjerne hatt full eliteserierunde hver dag i hele mai...
    RoyVaadal.
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Har ikke Riise to gule?

    Ellers er jeg stort sett enig med deg, vi har med unntak av Rosenborg den beste stallen og vil tjene på et tett program, mens lag som Brann har en meget sterk ellever med en meget tynn stall.

    Men på den annen side tror jeg det kommer til å stå mellom oss og Rosenborg i år, og at vi dermed ikke kommer til å tjene så alt for mye. Men de er herlig med masse kamper når man for øyeblikket har evnen til å vinne jevne kamper, og kamper hvor man ikke spiller så alt for god fotball.

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #3
      Opprinnelig skrevet av Henrik
      Har ikke Riise to gule?
      Shane : 3 (Har sonet)
      Mouelhi : 1
      Riise : 1
      Søgård : 1

      Kilde: fxt.no
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

        #4
        Bare for å rippe opp i hva som skjedde i fjor :

        Etter 6 runder hadde :

        Kasey : 2 (1 & 2 runde)
        Heinz : 1 (1 runde)
        Rambekk : 1 (2 runde)
        Mifsud : 1 (2 runde)
        Radulovic : 1 (3 runde)
        Shane : 1 (4 runde)
        Stoffe : 1 (5 runde)


        Totalt 8, 2 mer en så langt iår.. vi endte forresten på 27 ifjor totalt
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #5
          Opprinnelig skrevet av Henrik
          Har ikke Riise to gule?

          Ellers er jeg stort sett enig med deg, vi har med unntak av Rosenborg den beste stallen og vil tjene på et tett program, mens lag som Brann har en meget sterk ellever med en meget tynn stall.

          Men på den annen side tror jeg det kommer til å stå mellom oss og Rosenborg i år, og at vi dermed ikke kommer til å tjene så alt for mye. Men de er herlig med masse kamper når man for øyeblikket har evnen til å vinne jevne kamper, og kamper hvor man ikke spiller så alt for god fotball.
          Det stemmer nok at Rosenborg kommer til å være de som følger oss i teten, men 11'ern til Rosenborg har vist større svakhetstegn enn vår så langt. Jeg tviler sterkt på at Uwe gjør store forandringer i bakre 4'er, med unntak av Andersson, da dette reduserer sikkerheten i laget. Om Søgård blir pauset med Wehrman inn har vi fortsatt en trygg midtbanespiller. Jeg mener de sentrale midtbanespillerne og forsvarerne legger grunnlaget for spillet, da defensiv trygghet fører til at man tør å slippe seg mer framover. Å eksprimentere litt med Olsen på kant, Myklebust i stedet for Mifsud og Haddad i stedet for Occean vil ikke være utslagsgivende tror jeg. Om vi holder 0'en bak, har jeg stor tro på at vi skal kunne prestere bedre enn et Rosenborg-lag som har vist svakheter så langt, selv med utskiftninger.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • bøllefrø
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2004
            • 462

            #6
            Jeg er også ganske sikker på at Kasey er en nøkkel for å få i gang det sprudlende offensive spillet. Når Kasey pg Strand nå kommer tilbake har vi mange valgmuligheter på midten, og kan velge om vi vil spille med stor eller lav risiko, hvor stort ballpress vi vil ha etc. Mange valgmuligheter.

            Dette var jo det scenarioet ledelsen snakket om i vinter i forhold til bredde i stall, og jeg tror vi utover nå vil se effekten av det. Gleder meg!

            Kommentar

            • Kef1r
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 730

              #7
              tror noen at kasey spiller i dag mot høland ? håper det, gleder meg til og se han spille igjen

              Kommentar

              • dIsTurBeD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 668

                #8
                Kasey bør vel spille mot Høland. Vil være merkelig om han ikke gjøre det. Men noe annet som bekymrer meg er hva som vil skje den dagen Kasey er i så god form at han kan forsvare en plass på A-laget. Vil Uwe da sette Khaled på tribunen? Kiko har blitt brukt i samtlige kamper i serien i år, så det vil vel være noe overraskende om han plutselig forsvinner helt ut i "kulda" selv om Kasey er tilbake. Det er vel ikke spesielt at sannsynlig at det er Occean som skyves ut... Kasey er viktig for LSK. Viktigere med Kasey inne sentralt enn Khaled noe feilplassert ute på venstrevingen...

                Kommentar

                Working...