FXT.no: Helten (Anders Rambekk) kan bli vraket.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    FXT.no: Helten (Anders Rambekk) kan bli vraket.

    Fra FXT/Nettavisen:

    Helten kan bli vraket



    Anders Rambekk scoret mot Start - men kan ikke føle seg trygg på startplass mot Vålerenga.
    (FOTO: MORTEN HOLM/SCANPIX)


    Anders Rambekk vikarierte som venstreback med solid defensivt spill og scoring mot Start. Mot Vålerenga kan han bli benket.
    Av Anders Skjerdingstad

    ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): LILLESTRØM-START 2-1

    Kampen om plassene i backrekka til Lillestrøm hardner til. Etter søndagens 2-1-seier over Start kunne ikke Uwe Rösler gi noe klart svar på hvilke spillere som utgjør forsvarskvartetten mot Vålerenga på Ullevaal fredag.
    - Jeg må sove på det en natt eller to, sier LSK-treneren.
    Christoffer Andersson på høyrebacken er trolig den eneste som kan føle seg hundre prosent trygg på en startplass.

    Mange muligheter
    Og det er midtstopperduoen som skaper mest hodebry for Rösler. I oppkjøringen til tippeligasesongen dannet Pål Steffen Andresen og Anders Rambekk stopperpar i Frode Kippes skadefravær. Så ble Andresen skadet i Royal League-finalen, og dermed var det duket for Kippe og Rambekk.
    Søndag måtte høyreback Shane Stefanutto sone karantene for tre gule kort, og Anders Rambekk ble flyttet ut som back. Det ga rom for Kippe og Andresen i midtforsvaret mot Start. Og de gjorde sine saker meget bra, selv om Andresen må ta sin del av ansvaret for det famøse Start-målet.
    Det store spørsmålet Uwe Rösler må ta stilling til før fredagens lokaloppgjør mot Vålerenga, blir dermed om Rambekk skal tilbake i midtforsvaret – og i så fall på bekostning av hvem. Et annet alternativ er å la Rambekk fortsette som back – på bekostning av Stefanutto.

    Trives best som stopper
    Men mannen bak 1-0-målet mot Start kan også havne på benken.
    - Det er en mulighet, helt klart. Men jeg håper selvfølgelig at jeg får spille. Jeg føler i hvert fall ikke at jeg har spilt meg ut av laget, sier Anders Rambekk til TV 2 Nettavisen.
    Og aller helst vil han ha tilbake stopperplassen.
    - Jeg trives best som midtstopper. Men jeg spiller selvfølgelig der Uwe mener han har mest bruk for meg, poengterer Rambekk, som var godt fornøyd med egen innsats mot Start. Han hadde ingen enkel jobb mot en Alex Valencia på vei mot fjorårsformen, men kom fra det med æren i behold.

    Sjelden scoring
    - Jeg synes jeg klarte meg bra, i hvert fall defensivt, sier Rambekk – som selvfølgelig synes det var stas å score.
    - Jeg har ikke scoret i Tippeligaen siden jeg spilte for Odd, så det var kanskje på tide. Jeg føler vel ikke at det er min jobb å sette ballen i mål, men jeg er jo med opp på mange dødballer, så jeg burde kanskje ha scoret litt oftere, smiler han.
    - Hvordan blir det å reise til Ullevaal som storfavoritter?
    - Vi er kanskje favoritter, men mot Vålerenga er det alltid helt åpent. Vi får bare prøve å beholde det lille grepet vi har hatt på dem i de siste oppgjørene, sier Anders Rambekk.
    09.05.06

    http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle630423.ece
    __________________
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Ett luxus problem

    Likte god det spørsmålet " Hvordan er det å reise til ullevål som storfavoritter" faen som jeg gleder meg
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • gulf
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2005
      • 210

      #3
      Jeg ser gjerne at Rambekk blir på venstrebacken. Og da selvfølgelig Kippe/PSA i midtforsvaret og Stoffe på høyreback. Synes Rambekk tilførte laget mer trygghet enn vi har sett Shane gjøre.

      Kommentar

      Working...