Søgård - Den siste ekte engahateren

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Søgård - Den siste ekte engahateren



    Gi denne mannen mer i lønn!

    - Alltid overtent i VIF-kampene

    Espen (26) er den siste ekte Enga-hateren

    ÅRÅSEN (VG) Espen Søgård (26) tilhører en «utdøende rase» i Lillestrøms spillerstall.






    KLAR FOR HATKAMP: Ingenting ville gledet Espen Søgård mer enn at Lillestrøm knuste Vålerenga fredag. Foto: Trond Solberg








    Han er den siste ekte Vålerenga-hateren.

    Og så opptatt av å slå erkefienden når lagene møtes, at han rett og slett ikke klarer å spille god fotball. Fredag barker lagene sammen for første gang denne seriesesongen - på Ullevaal stadion.

    Espen er redd for at historien vil gjenta seg. At han vil legge så mye følelser i matchen at innsats og duellseirer teller mer enn kvalitetsfotball.

    - Jeg er alltid overtent mot Vålerenga, sier romerikingen - som bare har én kollega i førsteelleveren som har noe av den samme hatfølelsen: Midtstopper Frode Kippe

    Kippe og Søgård har spilt seriematcher mot det forhatte Oslo-laget siden henholdsvis 1998 og 2000. I tillegg også en del cupkamper.

    Sterke følelser

    I år møter vertene som regjerende seriemester, men tredje nederst på serietabellen etter kun én seier så langt.

    Samtidig er LSK ubeseiret serieleder, ni poeng foran Vålerenga.

    - Som vanlig kommer nok begge lag til å stresse fælt, sier midtbanekriger Søgård, som ikke helt kan forklare sitt VIF-hat.

    - Jeg er liksom vokst opp med at slik skal det være.

    Det er bare sånn at her på Romerike er VIF-møtene følelsesmessig sterke greier, og særdeles viktige. Både for spillere med lokal tilknytning og for alle fotballelskere i distriktet.

    Mange utlendinger

    Fredag stiller LSK med et lag der utlendinger og spillere fra andre norske steder enn Romerike er i klart flertall. Folk uten samme adrenalinkikket som Søgård og Kippe.

    - Etter hvert blir det vel slik at Lyn Oslo kommer til å overta rollen vår som erkefienden til VIF. I alle fall om det ikke snart kommer inn flere lokale spillere, sukker Espen Søgård.

    - Min aller beste opplevelse var i fjorårets NM-semifinale. VIF kjempet om seriegull og var favoritt. Men vi var klart best og vant 2-0 i en kamp med stor temperatur og syv gule kort - hvorav fem til Vålerenga

    (VG 10.05.06 kl. 08:26)

    PS: Trykk på linke uansett om du har lest gjennom eller ikke. Viktig at media ser økende interesse for LSK hele tiden.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3930

    #2
    Denne er postet i nyhetstråden!
    www.kfl.no/debatt

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      Opprinnelig skrevet av rEPPA
      Denne er postet i nyhetstråden!
      Jeg har åpnet denne tråden igjen.

      Siden det ikke er lov å diskutere i nyhetstråden, så bør vi nok tillate at noen nyheter sendes både i nyhetstråden og opprettes som egen diskusjonstråd. Dersom det fortsatt er uenighet om måten å gjøre det på så kan vi fortsette denne diskusjonen i søstertråden til nyhetstråden.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #4
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Jeg har åpnet denne tråden igjen.

        Siden det ikke er lov å diskutere i nyhetstråden, så bør vi nok tillate at noen nyheter sendes både i nyhetstråden og opprettes som egen diskusjonstråd. Dersom det fortsatt er uenighet om måten å gjøre det på så kan vi fortsette denne diskusjonen i søstertråden til nyhetstråden.

        Er det lov å spørre om hvilken diskusjon som skal diskuteres her eller der? Denne diskusjonen, eller denne diskusjonen? :twisted:
        Knurr...

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari

          Er det lov å spørre om hvilken diskusjon som skal diskuteres her eller der? Denne diskusjonen, eller denne diskusjonen? :twisted:
          1. Ingen diskusjoner skjer rett i nyhetstråden.
          Det har de aller fleste skjønt i løpet av veldig kort tid. Imponerende av Forum-folket!

          2. Diskusjonen om hvordan praksisen med nyhetstråden og beslektede diskusjonstråde skal være, tas i søstertråden til nyhetstråden ("Kommentarer og FAQ...")

          3. En evt. diskusjon om Søgård som den siste engen-hater, tas HER.

          Lykke til !
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            #6
            Hvorfor er ikke PSA nevnt i artikelen?
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
              Hvorfor er ikke PSA nevnt i artikelen?
              Jeg mener å ha lest at han ikke har et like sterkt hat-forhold til engen som f.eks. Søgård. Det var en artikkel i RB der han blant annet var avbildet sammen med samboeren/kona som er engen-supporter.

              Jeg mistenker at de som vokser opp i Lillestrøm, vokser opp i en noe tryggere omgivelse, nesten uten sprøytenarkomane og uten like mange møter med ubehagelige mennesker i sin oppvekst. Kanskje det gjør at hatet ikke får blomstre på samme måte?
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • tanksenter
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Apr 2006
                • 28

                #8
                Pål Strand

                Jobber med et par vif fans. de hater pål stand
                Han har jo senka enga et par ganger før

                Kommentar

                • Bæng
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Nov 2005
                  • 146

                  #9
                  det var vel ikke no nytt at espen hater enga
                  Fetsund Kanris...

                  Ufc www.ultrasfeltc.com

                  Kommentar

                  • Gullars
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 355

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av tanksenter
                    Jobber med et par vif fans. de hater pål stand
                    Han har jo senka enga et par ganger før
                    Du kan jo hilse dem og si at Pål Strand sansynligvis hater dem også :-)

                    Kommentar

                    • bøllefrø
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2004
                      • 462

                      #11
                      Good news never get old!

                      Kommentar

                      Working...