vif-casuals ville lage bråk på Romerike

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    #21
    Opprinnelig skrevet av Realisten
    Men du har respekt for dem som sa ja til å danse fra deres hold? Dette har vært avtalt fra begge parter.

    Men ikke overraskende hvis man her inne utelukkende tror at dette er et Vålerenga-problem.

    La dem slåss seg i mellom så lar dem oss vanlige folk være i fred, sier nå jeg.
    Jeg ble selv angrepet bakfra av disse svina på vei til Ullevål i sted, så påstå at de kun sloss internt er pisspreik.

    Det er jo ikke vanlige klansmedlemmer som lager bråket, men casuals som består av en gjeng tapere i klanen, og som i dag også fra stockholms klubber.

    For en gjeng med tapere, reiser helt fra Stockholm for å hjelpe sine "kollegaer" i vif med å lage bråk mot LSK-fans, søppel!

    Klanen vet jo hvem de er, alikevel gjør de ingenting med det.

    Tror ikke vi har noen casuals i KFL.
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

    Kommentar

    • A.Bilet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 808

      #22
      Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
      Dette er ikke fotballsupportere men idioter som ikke har noe med sporten å gjøre.Tragisk er ordet jeg setter på det.
      Tror nok ikke disse var skikkelige VIF-supportere nei.
      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

      Twitter-bruker

      Kommentar

      • Realisten
        -VIF-supporter-
        Møteplager
        • May 2004
        • 73

        #23
        Opprinnelig skrevet av tHuLu
        nå er det ikke ulovlig å gå av på sagdalen så vidt jeg vet men, da har disse premieidiotene gått løs på politiet eller?

        Er faktisk en ny regel Nedre Romerike Politikammer har kommet med: Å gå av toget på Sagdalen er ulovlig!

        Ble de arresterte så ble de sikkert arrestert på mistanke. Eller ordensforstyrrelse eller noe.

        Men jeg hørte at det sto en gjeng gule og svarte og gjemte seg bak politiet på Lillestrøm Stasjon mens de venta på disse VIF-folka. Stemmer det?

        Kommentar

        • mr.sandass
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 972

          #24
          Opprinnelig skrevet av Realisten
          Er faktisk en ny regel Nedre Romerike Politikammer har kommet med: Å gå av toget på Sagdalen er ulovlig!

          Ble de arresterte så ble de sikkert arrestert på mistanke. Eller ordensforstyrrelse eller noe.

          Men jeg hørte at det sto en gjeng gule og svarte og gjemte seg bak politiet på Lillestrøm Stasjon mens de venta på disse VIF-folka. Stemmer det?
          Søplehuene skal ha angrepet snuten
          www.ultrasfeltc.net

          Kommentar

          • Realisten
            -VIF-supporter-
            Møteplager
            • May 2004
            • 73

            #25
            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
            Jeg ble selv angrepet bakfra av disse svina på vei til Ullevål i sted, så påstå at de kun sloss internt er pisspreik.

            Det var derfor jeg håpa at dem hadde gjort seg opp en avtale seg i mellom så dem kunne få ut aggresjonen de bærer inne med mot andre som faktisk vil slåss enn tilfeldig forbipasserende. Jeg regner med at du ikke provoserte (eller oppførte deg på en måte som kunne virke provoserende for supportere av et søpledårlig lag?).



            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
            Klanen vet jo hvem de er, alikevel gjør de ingenting med det.
            Jeg vet dere har hørt denne forklaringen før, men det stemmer faktisk. De fleste som er med i denne casualsgrupperingen til Vålerenga er ikke medlemmer av verken Klan eller klubb. De har ikke sesongkort på kampene. Spørsmålet blir jo hva Klanens som supporterorganiasjon kan gjøre med disse folkene? De er nektet medlemsskap og nektet å være med på turer i forbindelse med Klanen. De er nektet å kjøpe billetter gjennom Klanen.

            Allikevel kommer dem seg på kamper og de får tak i billetter. Vålerenga Fotball har varslet at alle som er involvert i fotballrelatert bråk blir utestengt fra Vålerengas kamper på ubestemt tid.


            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
            Tror ikke vi har noen casuals i KFL.
            Joda, ikke så mange, men noen finnes

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #26
              Opprinnelig skrevet av Realisten
              Er faktisk en ny regel Nedre Romerike Politikammer har kommet med: Å gå av toget på Sagdalen er ulovlig!

              Ble de arresterte så ble de sikkert arrestert på mistanke. Eller ordensforstyrrelse eller noe.

              Men jeg hørte at det sto en gjeng gule og svarte og gjemte seg bak politiet på Lillestrøm Stasjon mens de venta på disse VIF-folka. Stemmer det?
              Det var vel folk som var på vei hjem om jeg ikke tar feil... kos dere med ryktene
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #27
                Fra Romerikes blad:

                Flere VIF-fans pågrepet

                LILLESTRØM:
                0-1-tapet ble for tungt å svelge for et titall VIF-fans. Sent i går kveld kom de til Lillestrøm for å banke Kanari-Fans i seiersrus.

                OPPTØYER: Politiet var raskt ved Sagdalen stasjon etter at de fikk melding om Oslo-gjengens ankomst. Politiet klarte å slå ned det varslede masseslagsmålet. FOTO: JONAS TRETLI


                Av: Anders Sooth Knutsen , Jon Theodor Hauger og Morten Svesengen

                Oppgjøret ble tidligere på kvelden varslet gjennom flere telefonoppringninger til et medlem av Kanari-Fansen.
                Ved 23.30-tida var rundt ti personer pågrepet – flere av dem beryktede bråkmakere, såkalte "casuals".

                Politiet hadde på forhånd blitt varslet av kolleger i Oslo.
                – Vi ble varslet fra Oslo om at de var på vei til Lillestrøm for å lage bråk, opplyser operasjonsleder Jan-Erik Fossneset i Romerike politidistrikt.
                Alle tilgjengelige politipatruljer ble derfor sendt til Lillestrøm stasjon. Politiet omringet stasjonen, mens noen ble sendt opp på perrongen for å ta imot gjengen fra Oslo.
                Flere av tjenestemennene bar skjold.
                Men supporterne fra Oslo kom aldri så langt som til Lillestrøm stasjon. De hoppet i stedet av på Sagdalen stasjon – siste stopp før Lillestrøm.

                Tjenestemenn i basketak
                Politiet oppdaget unnamanøveren og sendte alle patruljene i retning Sagdalen.
                Der havnet tjenestemenn i basketak.
                – Flere av supporterne gikk til angrep på politiet, bekrefter politiadvokat Ellen A. Ilstad i Romerike politidistrikt.
                Mens supportere gikk til angrep på tjenestemennene, forsøkte flere å stikke av til skogs og ned mot elva.
                Romerikes Blads fotografer var vitne til at flere personer ble ført ut av skogholtet påsatt håndjern.
                Hva som skjer med de pågrepne er ennå uvisst. Alle ble kjørt ned til politihuset i Lillestrøm og fotografert.
                – Vi har foreløpig ikke tatt stilling til om de blir siktet eller hva de eventuelt blir siktet for, sier Ilstad.

                18-åring truet
                Av kilder i Kanari-Fansen fikk Romerikes Blad seint i går kveld bekreftet at en 18 år gammel LSK-supporter gjentatte ganger i løpet av gårsdagen skal ha blitt truet av voksne VIF-supportere på telefon.
                Det finnes foreløpig ingen god forklaring på hvorfor 18-åringen var plukket ut som offer. Han har ingen sentral rolle i Kanari-Fansen, og anses for å være et helt vanlig supporter.

                Den offisielle delen av supportergruppen har ikke fått noen trusler fra VIF-miljøet.
                – Jeg hadde kun hørt rykter om at noe skulle skje. Men ingen av styremedlemmene i Kanari-Fansen har fått noen henvendelser, sier leder Petter Olafsson.
                Lenge før toget hadde forlatt Oslo Sentralstasjon, var flere titalls møtt opp i og utenfor Lillestrøm stasjon. Takket være politiets inngripen – og Oslo-gjengens valg av destinasjon – ble det bebudede masseslagsmålet avverget.

                Kommentar

                • LasseN
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 1610

                  #28
                  Offtopic:

                  Nederst på siden, "Liknende tråder":
                  Kanaribuss: Fra Øvre Romerike, til RBK-matchen
                  En god gjerning
                  Spillere fra Romerike



                  Ok, tilbake til topic.
                  LasseN

                  Kommentar

                  • Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

                    #29
                    Engas gutter angrep politiet. Ingen fra LSK innblanda.
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

                    Kommentar

                    • Kef1r
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 730

                      #30
                      haha... dette viste jeg om da.. var noen enga fans som fleipa med at de skulle møte oss på togstasjoen i lillestrøm for og "danse" litt vi tok det ironisk. håper det ikke var de jeg prata med

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        #31
                        VG Nett fikk tidligere i kveld opplyst at Lillestrøm-supportere var involvert, men det stemmer ikke, ifølge politiet. Det var ingen fra Kanari-Fansen på Sagdalen stasjon hvor VIF-supporterne ble pågrepet av politiet.

                        Lillestrøm-tilhengerne feiret seieren over rivalen på stampuben i sentrum av byen, noen kilometer unna Sagdalen
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • Realisten
                          -VIF-supporter-
                          Møteplager
                          • May 2004
                          • 73

                          #32
                          "Lenge før toget hadde forlatt Oslo Sentralstasjon, var flere titalls møtt opp i og utenfor Lillestrøm stasjon. Takket være politiets inngripen – og Oslo-gjengens valg av destinasjon – ble det bebudede masseslagsmålet avverget. "


                          Det var med andre ord planlagt masseslagsmål.

                          Kommentar

                          • lsk_fugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 864

                            #33
                            faen as! jæævla rasshøøl!!! serriøst as!!

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #34
                              Unger ass!!

                              Hold sprøytene innenfor bomringen så vi får nyte seieren i fred og ro!

                              Kommentar

                              • Kef1r
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 730

                                #35
                                ja men var noen som kødda med meg og nordby fra enga og sa de skulle komme osv.. men de er nok så glad i vif at de ikke gidder ødelegge for den må nok ha vært noen andre

                                Kommentar

                                • Harvest
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 855

                                  #36
                                  Edit: glem det
                                  Iron Maiden's gonna get you.

                                  Kommentar

                                  • A.Bilet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2005
                                    • 808

                                    #37
                                    Relativt dramatisk og uhyggelig episode...
                                    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                    Twitter-bruker

                                    Kommentar

                                    • Bongen
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Jan 2006
                                      • 37

                                      #38
                                      Dette er en gjeng fra unge enga som kaller seg Isko Boys (casuals). De ringte Nordby flere ganger og Nordby sa at verken KGG eller UFC var hypp på å sloss, de svarte at de var på vei til lillestrøm og var 80 stykker . Right... En god del fra martins dro ned til stasjonen for å se om dette faktiskt var sant. Der kom etterhvert 3 snutebiler som dro videre til sagdalen da tullingene ikke gikk av på lillestrøm stasjon.

                                      Isko boys: neste gang kan dere kommer på Martins istedenfor å ta noen helt tilfeldige folk. Dere vet hvor vi er. Fuckings tullinger!!

                                      Jævla wannebees casuals nørder.

                                      Kommentar

                                      • LSKOG
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Oct 2005
                                        • 131

                                        #39
                                        Her har du en gjeng som skal være supportere av et lag som for øyeblikket står til knæra og vel så det i dritt, hva gjør dem? Jo, reiser til romerike å gjør fiaskoen komplett.

                                        Jeg er veldig glad for at det ikke var noen kanaris der for å ødelegge noe av gleden ved denne seieren, på denne måten blir enga bare enda mere stusselig.

                                        Kommentar

                                        • fugla_4_ever
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 467

                                          #40
                                          Dette er vedlig uheldig, og veldig ødeleggende for fotballen. Disse wanna-bee casuals'ene har allerede blitt et stort problem i Sverige, og slike episoder som dette kan få det til å virke som om vi er på vei i samme retning. I morgen går sikkert alle svina løse igjen, for så å havne i slosskamp etter neste kamp (jeg går ut i fra at de taper igjen).

                                          Spør du meg er det bare en ting som får sånne iddioter til å slutte: fysisk avstraffelse, bank dritten ut av hele gjengen!

                                          Kommentar

                                          Working...