vif-casuals ville lage bråk på Romerike

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #81
    hihi.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Dinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 884

      #82
      Isko gays. smarte karer, de spora mobilsamtalene til isko og fant glatt ut at de skulle gå av på Sagdalen. ps: Unge enga var med.
      twitter @amundsakis
      ΘΥΡΑ 13

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #83
        Opprinnelig skrevet av Dinho88
        ps: Unge enga var med.
        var vel 10-12 stk som var der. Så var sikkert noen som står/er med i UE også, i utgangspunktet var dette isko gutta

        Kommentar

        • Harix
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • May 2006
          • 118

          #84
          KFL bør sammen med Klanen ta sterg avstand fra denne handlingen. Dette er noe vi ikke ønsker i norsk fotball.

          Selv om det er 80 "vif supportere" som kommer til Lillestrøm, så er det for mye at en eneste fra KFL skal møte de. Mye bedre å le av de ved å ikke møte opp. Og dette er noe KFL og Klanen kan gjøre sammen.

          Vi er fiender og hater hverandre, men begge er enige om at bøbler ikke skal styre vår fotball hverdag..

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #85
            Opprinnelig skrevet av Harix
            KFL bør sammen med Klanen ta sterg avstand fra denne handlingen. Dette er noe vi ikke ønsker i norsk fotball.

            Selv om det er 80 "vif supportere" som kommer til Lillestrøm, så er det for mye at en eneste fra KFL skal møte de. Mye bedre å le av de ved å ikke møte opp. Og dette er noe KFL og Klanen kan gjøre sammen.

            Vi er fiender og hater hverandre, men begge er enige om at bøbler ikke skal styre vår fotball hverdag..
            Dette ville være ett veldig godt tiltak! Om Klan og Kanari kan stå sammen mot (fotball)vold vil det gi lyd fra seg i fotballnorge.

            La hatet råde inne på stadion - vi skal ha krig på banen og tribunen, men ikke ute i gatene!

            O Store Petter - vil du ta tak i dette videre?
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #86
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Dette ville være ett veldig godt tiltak! Om Klan og Kanari kan stå sammen mot (fotball)vold vil det gi lyd fra seg i fotballnorge.

              La hatet råde inne på stadion - vi skal ha krig på banen og tribunen, men ikke ute i gatene!

              O Store Petter - vil du ta tak i dette videre?
              Bra sagt. Håper det er vi som tar initiativ til dette, og ikke apene.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #87
                Opprinnelig skrevet av Harix
                Selv om det er 80 "vif supportere" som kommer til Lillestrøm, så er det for mye at en eneste fra KFL skal møte de.
                Det _er_ forskjell på å oppsøke bråk (ref. noen av de supporterne som følger bydelsklubben) og det å stå opp og forsvare seg selv (ref. de som møtte opp på Lillestrøm Stasjon for å ønske dem velkommen).

                Dog må det påpekes at KFL selv tok kontakt med poilitiet for å varsle og sånn sett var det små sjanser for at bråkmakerne i det hele tatt ville komme i kontakt med ventende LSK-supportere.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Harix
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • May 2006
                  • 118

                  #88
                  Men hvorfor?

                  Forsvare seg selv??

                  Hvis noen kommer for gi deg deng hjemme i huset ditt er det greit å forsvare seg, men ikke når de kommer til by'n. Det hjelper ikke å si at enga er en gjeng med aper som kommer til Lillestrøm for å lage bråk. Når vi selv står på stasjonen for å ta de imot.

                  P.S. Det er mye bedre å le av casuals ved å ikke møte opp. Isteden for å synke ned på deres nivå...

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Harix
                    Men hvorfor?

                    Forsvare seg selv??

                    Hvis noen kommer for gi deg deng hjemme i huset ditt er det greit å forsvare seg, men ikke når de kommer til by'n. Det hjelper ikke å si at enga er en gjeng med aper som kommer til Lillestrøm for å lage bråk. Når vi selv står på stasjonen for å ta de imot.

                    P.S. Det er mye bedre å le av casuals ved å ikke møte opp. Isteden for å synke ned på deres nivå...
                    Dette har litt med å forsvare "våre" gutter også. Kommer apene å denger løs på LSK-supportere står ikke jeg og venter på politiet og ser på.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Harix
                      Det hjelper ikke å si at enga er en gjeng med aper som kommer til Lillestrøm for å lage bråk. Når vi selv står på stasjonen for å ta de imot.
                      Igjen, det handler om å forsvare seg selv. Om man møter opp på stasjonen eller velger å sitte ute ved Martins, så er det fremdeles en aggressiv part som oppsøker bråk og en i utgangspunktet fredelig gjeng som ikke ønsker bråk, ikke oppsøker den, men som heller ikke hadde tenkt å la vif-supportere uhindret få bedrive faenskap i Lillestrøm.

                      Opprinnelig skrevet av Harix
                      P.S. Det er mye bedre å le av casuals ved å ikke møte opp. Isteden for å synke ned på deres nivå...
                      Det var ikke noe avtalt møte. vif-supporterne varslet at de kom for å lage bråk og mange av de jevne LSK-supporterne blei rett og slett pissed og drittlei og valgte å møte dem på togstasjonen i stedet for å sitte på Martins og vente på dem der. Men, igjen må vi presisere at snuten ble varslet og sånn sett tok LSK-supporterne det riktige valget.

                      Det er ikke noe miljø i KFL for den slags og det går nok lenge før vi må slite med oppslag om bråkmakere som følger LSK (bortsett fra fyllerør da, vi drekker med begge henda).
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • gj
                        Seniormedlem
                        • Nov 2003
                        • 3360

                        #91
                        Fra en lærebok jeg nettopp ble ferdig med:

                        Opprinnelig skrevet av Ragnar Waldahl: Mediepåvirkning
                        Medienes behandling av tribunevolden på engelske (og andre lands) fotballbaner illustrerer dette poenget [om at medienes prioritering og vinkling av innholdet har viktige føringer for folks grunnleggende forståelse av sentrale utviklingstendenser i samfunnet]. Situasjonen tatt i betraktning er det ikke rart at mediene foukserer på slike voldshandlinger, og betegner dem som står bak, som pøbler, og roper på strengere straffer for de impliserte. Samtidig er det klart at ensidig fokusering på slike aspekter ved fenomenet oppmuntrer til en sterkere "lov og orden"-mentalitet der det straffes uten spørsmål om hvilke forhold som fører til slike episoder. Gjennom større vekt på fotballpøblenes sosiale bakgrunn, på deres situasjon i et liv med omfattende arbeidslediget, og på tiltak som kan bedre deres situasjon, ville mediene gitt publikum et mer nyansert syn og oppmuntret til en dypere forståelse for fenomenet tribunevold.
                        Her er riktignok eksempelet tribunevold, men kan vi sette likhetstegn mellom Waldahls bakgrunn på pøblene og VIF-pøblenes bakgrunn...? ;p

                        (min klamme og utheving)
                        Last edited by gj; 15.05.2006, 16:31.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Glenn
                          Fra en lærebok jeg nettopp ble ferdig med:


                          Her er riktignok eksempelet tribunevold, men kan vi sette likhetstegn mellom Waldahls bakgrunn på pøblene og VIF-pøblenes bakgrunn...? ;p

                          (min klamme og utheving)
                          Dette er noe forbanna politisk korrekt oppgulp vi har sett i mange former før. Enten om det er voldtekt, terrorisme eller annen degenerert oppførsel som skal unnskyldes. Det er alltid ofrene og samfunnet sin feil, ikke de som faktisk begår handlingen. (Kan fortelle at jeg kjenner mange arbeidsledige, og ingen av de har noen gang startet opp casuals-gjenger...) Slike lærebøker er null verdt, og har som regel en klar politisk slagside (ytterst til venstre).

                          Det eneste som nytter mot slik pøbel er selvsagt at de tas knallhard i starten, og ikke får frihet til å utvikle seg.

                          Desverre kommer dette ikke til å skje i snillistiske Norge, så da er eneste alternativ at ekte supportere tar saken i egne hender. Her må Klanen, KFL og andre stå sammen mot å la dette få innpass i Norge.

                          Den gangen det blir kult og akseptert med slik oppførsel, da har vi tapt...
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Det er alltid ofrene og samfunnet sin feil, ikke de som faktisk begår handlingen.
                            Vi er alle et resultat av våre omgivelser, de nære som de fjerne, så det er hverken snillistisk eller virkelighetsfjernt dersom en prøver å se hvorfor enkelt mennesker faller utenfor normen.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Glenn
                              Her er riktignok eksempelet tribunevold, men kan vi sette likhetstegn mellom Waldahls bakgrunn på pøblene og VIF-pøblenes bakgrunn...? ;p
                              Det er jo fristende for å bygge opp under mytene om alle sosialklientene i apeberget.

                              Men, dette er nok veldig langt fra virkeligheten. Det er ikke omfattende arbeidsledighet i Norge, med mindre du er en mørkhudet innvandrer, gjerne muslim (de er nemlig terrorister).

                              vif-supporterne det her er snakk om er neppe høyest på den sosiale rangstigen, men de har gjerne både en viss utdannelse og jobb.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Vi er alle et resultat av våre omgivelser, de nære som de fjerne, så det er hverken snillistisk eller virkelighetsfjernt dersom en prøver å se hvorfor enkelt mennesker faller utenfor normen.
                                Forstå, med hensikt å kunne forhindre, ja.
                                Unnskylde, med hensikt å legitimere, nei.
                                Her er det en klar distinksjon.

                                Uansett er vel dette et forum om fotball, så jeg skal la videre politiske betraktninger ligge. ("Arguing on the internet is like running in the Special Olympics...Even if you win, you are still retarded" )

                                Håper derimot at alle er enige om at dette må bekjempes, og det med en rekke virkemidler.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • gj
                                  Seniormedlem
                                  • Nov 2003
                                  • 3360

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  (Kan fortelle at jeg kjenner mange arbeidsledige, og ingen av de har noen gang startet opp casuals-gjenger...)
                                  Min kommentar om paralleller til England var egentlig et flåsete (og useriøst) sleivspark (legg merke til smileyen jeg la på!).

                                  Forskjellen er jo nettopp her. Engelske fotballpøbler har kanskje sin bakgrunn i arbeidsledighet (enkelt sagt), mens norske casuals-miljøer springer ut av noe annet. Kanskje velstående familier for alt hva jeg vet. Men poenget er, som Ronnie er inne på, at miljøene uansett oppstår i "sosiale kontekster".

                                  Les:
                                  Løsning på casuals-problemet er kanskje ikke bare å kaste dem ut fra fotballbanen, fokus på dem i media eller å bare ta offisielt avstand fra det, men heller se hvorfor miljøene oppstår, og heller gjøre noe på dette punktet.

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Glenn
                                    Løsning på casuals-problemet er kanskje ikke bare å kaste dem ut fra fotballbanen...
                                    Det viktigste er å ta vekk priviliegiet med å gå på fotballkamp. For vi snakker her om folk som er supportere på sin hals. For mange vil det svi såpass mye dersom klubbene ble flinkere til å benytte seg av sin rett til å nekte hvem de ønsker som kunder.

                                    Det er ingen menneskerett å få se på en fotballkamp, tvert i mot.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2361

                                      #98
                                      nå er jeg langt på vei noen ekspert på fotball-hooligans, men det ble vel avdekket at det var den øvre middelklasse hvor de fleste hadde sin bakgrunn fra.
                                      det skal være dyre moteklær. f.eks. burberry. dra på sten&strøm og sjekk prisene.

                                      når det er sagt så har de jo på sin egen måte blitt "juletrær" selv. ettersom de nå er lett gjenkjennelige i klesdrakt. nærmest et selvoppfyllende profeti.

                                      uansett er de norsk casualsene en gjeng med amatører som er mer ute etter oppmerksomhet enn å slåss. hadde de virkelig villet lage helvete i bergen eller "storme lillestrøm by" så hadde de klart å gjøre det "bedre" hvis de hadde villet, eller er de rett og slett så stokk-dumme?

                                      Kommentar

                                      • Fjeller'n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 905

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        uansett er de norsk casualsene en gjeng med amatører som er mer ute etter oppmerksomhet enn å slåss. hadde de virkelig villet lage helvete i bergen eller "storme lillestrøm by" så hadde de klart å gjøre det "bedre" hvis de hadde villet, eller er de rett og slett så stokk-dumme?
                                        Tja, de har ikke oppfattet at det går mye kjappere tog til Lillestrøm enn lokaltoget i hvertfall.


                                        Stian
                                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av kunden
                                          nå er jeg langt på vei noen ekspert på fotball-hooligans, men det ble vel avdekket at det var den øvre middelklasse hvor de fleste hadde sin bakgrunn fra.

                                          det skal være dyre moteklær. f.eks. burberry. dra på sten&strøm og sjekk prisene.

                                          når det er sagt så har de jo på sin egen måte blitt "juletrær" selv. ettersom de nå er lett gjenkjennelige i klesdrakt. nærmest et selvoppfyllende profeti.

                                          uansett er de norsk casualsene en gjeng med amatører som er mer ute etter oppmerksomhet enn å slåss. hadde de virkelig villet lage helvete i bergen eller "storme lillestrøm by" så hadde de klart å gjøre det "bedre" hvis de hadde villet, eller er de rett og slett så stokk-dumme?
                                          øvre middelklasse.... sikkert stjælt... ser jo titt og ofte narkiser med dyre merkeklær som sør om en femmer til en kaffe nedi sentrum...
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...