Powell sikker på at LSK tar gull
KRINGSJÅ (VG) Lyn-spiller Magnus Powell (31) synes det er kjedelig at han ikke får ta gull med Lillestrøm.
LYN-MANN NÅ: - Klubben i mitt hjerte vil alltid være Lillestrøm. Men jeg trives ekstremt godt i Lyn, sier Magnus Powell. Foto: Scanpix
Etter åtte serierunder, mens det ennå er 54 poeng igjen å spille om, er Magnus Powell helt sikker:
LSK blir seriemestere.
- Det er kjedelig at jeg ikke får være med å ta gull med LSK etter seks år i klubben, sier Powell, og legger til:
- Men pytt, pytt - sånn er det.
Powell hadde Åråsen som hjemmebane fra 2000. Men samtidig som han ble helt da han scoret to mål og sendte LSK videre til semifinalen i cupen etter 3-1 over Stabæk 22. august i fjor, innså han at karrieren i LSK var over.
- Jeg får mye mindre spilletid enn jeg håper på, sa Powell til VG da.
Trives i Lyn
I går var Powell sentral da Lyn terpet dødballer på trening.
- Det viktigste for meg er at jeg har det bra, og jeg trives ekstremt bra her. Det siste året i Lillestrøm var ikke så lett, sier Powell - uten at han vil si noe mer om det.
Han har scoret ett mål på seks kamper i år. Men han stresser ikke. Lyn-trener Henning Berg venter også tålmodig på flere Powell-scoringer.
- Det er viktig å huske at Magnus var skadet i hele vinter, så han har ikke det beste grunnlaget. Men han har bidratt mye for laget, selv om han bare har scoret ett mål, sier Berg.
I dag møter de Rosenborg på Ullevaal. Begge lag har 11 poeng - ni bak serieleder LSK.
LSK og VIF
Men det finnes større kamper enn møtet med RBK, som tok 13 seriemesterskap på rad fra 1992, for svenske Powell.
- Nå er det to lag alle vil slå: Lillestrøm og Vålerenga. Lillestrøm, fordi mange tror de vinner serien i år - og Vålerenga, fordi de ble seriemestere i fjor. Det er ikke lenger mest stas å banke Rosenborg, sier Magnus Powell.
Samtidig understreker han at han har stor respekt for trønderklubben.
- Det er Norges største fotballklubb. Jeg har aldri sett et lag som er bedre i sitt land. Selv om de ikke vinner serien på fire år, så er de fortsatt størst, sier Powell.
Kommentar